
De zilverkleurige Golf op de foto’s ziet er wel uit als een GTI, maar hij voelt zich eigenlijk meer TDI. Met de eerste en enige eigenaar achter het stuur reed deze GTI in bijna twintig jaar een afstand van 450.000 kilometer. Is dat jaloers gehakkel van 1.9 TDI’s dat we daar horen? Na al die jaren trouwe dienst werd de Golf 4 GTI vorige week omgeruild voor een nieuwer exemplaar.
De Volkswagen Golf 4 GTI Edition legde de kleine half miljoen kilometer af zonder al te veel problemen, zegt dealer Van den Udenhout. De auto is daar nieuw gekocht en ook al die jaren onderhouden. De koppeling is ooit vervangen en er is ooit schade rechtsvoor gerepareerd, maar de 1,8-liter turbomotor is al die tijd dicht gebleven. ‘200.000 kilometer zou je ook geloven, als je hem ziet’, zegt een verkoopadviseur.
De nieuwe GTI draagt een Audi-kleur
De GTI-rijder ging dit keer niet voor een nieuwe, maar voor een gebruikte Golf 7 GTI uit 2018. Wel is het een bijzonder exemplaar. Volgens de dealer is deze GTI destijds voor een ‘behoorlijke meerprijs’ door Volkswagen gespoten in de Audi-kleur Sonoma Green – deze kleur zie je geregeld op RS’jes. Bovendien is het een Performance met 245 pk. Verder heeft de Golf 7 stoffen bekleding en een handbak – de enige twee juiste keuzes.
De oude Golf GTI met meer dan 450.000 kilometer is verkocht aan een ander autobedrijf. We hebben hem nog niet gespot op de bekendere autoverkoopwebsites. Zodra hij te koop zou verschijnen, is het de GTI met de hoogste kilometerstand die je in Nederland kunt kopen. Durf jij deze GTI met TDI-aspiraties naar de 1 miljoen te rijden?
Eén reactie op “Eerste eigenaar ruilt Golf 4 GTI na 450.000 km in voor nieuwere GTI”
Laat een antwoord achter aan dirk dierickx Reactie annuleren
Meer van TopGear


De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Volkswagen maakt dit autotype nu nog voor de Nederlandse politie, maar straks kunnen wij hem ook kopen

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Waarom je bij een gebruikte Volkswagen of Skoda straks goed naar de productiemaand moet kijken

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Waarom de eerste Volkswagen Golf R32 beter is dan de huidige Golf R

Volkswagen Golf R32 rijdt op pijnlijke wijze zijn motor kapot in te diep water

Bestuurder van VW Golf schakelt vijf politieauto’s uit tijdens achtervolging

Golf vlucht zonder verlichting voor politie

VW Golf ’Ring Tracktor’ kan van jou zijn

VW Golf crasht hard op Scheivlak

Ooit dit grappige detail bij tellers van snelle Audi’s en Volkswagens gezien?

Een klein deukje in het dak houdt deze Volkswagen Golf R niet tegen

Volkswagen Golf R blaast iets op tijdens ronde Nürburgring

Kerel met verlaagde Golf GTI moet telkens wiel demonteren om te kunnen tanken

Golf GTI laat mooi zien wat je nooit moet doen op de Nürburgring

Volkswagen Golf crasht op bijzondere wijze op rotonde

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

Dit is veruit de smerigste Golf GTI die je op dit moment kunt kopen (maar het kan een goede deal zijn)

Was de Volkswagen Golf GTI wel echt de eerste hot hatchback ter wereld?

Groene Golf GTI in Nederland heeft een kleur die je nog nooit hebt gezien

Oef: De prijs van de Golf GTI is in 20 jaar tijd verdubbeld

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Bandenmerk waarschuwt (serieus): vergeet geen zomerlucht in de banden te doen tijdens hittegolf

Er komt misschien een nieuw soort belasting op brandstof in Nederland: tot wel 45 cent per liter extra

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Heb ook een golf4 gti gehad, bij verkoop stond de teller over de 230k km, het 1.8T blok was het beste aan die auto, want voor de rest was deze editie van de gti toch wel een teleurstelling. De kwaliteit van de andere onderdelen liet toch wel veel te wensen over, zo moest het motortje van de electrische ramen regelmatig vervangen worden want dat ging echt heel veel stuk. Op papier best wel mooie cijfers, maar was gewoon veel te zwaar waardoor elke vorm van spotiviteit ontbrak. Vele malen heb ik mijn Golf2 gti gemist.