
De zilverkleurige Golf op de foto’s ziet er wel uit als een GTI, maar hij voelt zich eigenlijk meer TDI. Met de eerste en enige eigenaar achter het stuur reed deze GTI in bijna twintig jaar een afstand van 450.000 kilometer. Is dat jaloers gehakkel van 1.9 TDI’s dat we daar horen? Na al die jaren trouwe dienst werd de Golf 4 GTI vorige week omgeruild voor een nieuwer exemplaar.
De Volkswagen Golf 4 GTI Edition legde de kleine half miljoen kilometer af zonder al te veel problemen, zegt dealer Van den Udenhout. De auto is daar nieuw gekocht en ook al die jaren onderhouden. De koppeling is ooit vervangen en er is ooit schade rechtsvoor gerepareerd, maar de 1,8-liter turbomotor is al die tijd dicht gebleven. ‘200.000 kilometer zou je ook geloven, als je hem ziet’, zegt een verkoopadviseur.
De nieuwe GTI draagt een Audi-kleur
De GTI-rijder ging dit keer niet voor een nieuwe, maar voor een gebruikte Golf 7 GTI uit 2018. Wel is het een bijzonder exemplaar. Volgens de dealer is deze GTI destijds voor een ‘behoorlijke meerprijs’ door Volkswagen gespoten in de Audi-kleur Sonoma Green – deze kleur zie je geregeld op RS’jes. Bovendien is het een Performance met 245 pk. Verder heeft de Golf 7 stoffen bekleding en een handbak – de enige twee juiste keuzes.
De oude Golf GTI met meer dan 450.000 kilometer is verkocht aan een ander autobedrijf. We hebben hem nog niet gespot op de bekendere autoverkoopwebsites. Zodra hij te koop zou verschijnen, is het de GTI met de hoogste kilometerstand die je in Nederland kunt kopen. Durf jij deze GTI met TDI-aspiraties naar de 1 miljoen te rijden?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “Eerste eigenaar ruilt Golf 4 GTI na 450.000 km in voor nieuwere GTI”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit is veruit de smerigste Golf GTI die je op dit moment kunt kopen (maar het kan een goede deal zijn)

Zo kan eigenaar Golf Drentse kunstroof tóch nieuwe auto kopen

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Volkswagen deelt pijnlijke sneer uit, maar kiest een opvallend slachtoffer

Waarom de eerste Volkswagen Golf R32 beter is dan de huidige Golf R

Volkswagen Golf R32 rijdt op pijnlijke wijze zijn motor kapot in te diep water

Bestuurder van VW Golf schakelt vijf politieauto’s uit tijdens achtervolging

Golf vlucht zonder verlichting voor politie

VW Golf ’Ring Tracktor’ kan van jou zijn

VW Golf crasht hard op Scheivlak

Ooit dit grappige detail bij tellers van snelle Audi’s en Volkswagens gezien?

Een klein deukje in het dak houdt deze Volkswagen Golf R niet tegen

Volkswagen Golf R blaast iets op tijdens ronde Nürburgring

Kerel met verlaagde Golf GTI moet telkens wiel demonteren om te kunnen tanken

Golf GTI laat mooi zien wat je nooit moet doen op de Nürburgring

Volkswagen Golf crasht op bijzondere wijze op rotonde

Dit is veruit de smerigste Golf GTI die je op dit moment kunt kopen (maar het kan een goede deal zijn)

Was de Volkswagen Golf GTI wel echt de eerste hot hatchback ter wereld?

Groene Golf GTI in Nederland heeft een kleur die je nog nooit hebt gezien

Oef: De prijs van de Golf GTI is in 20 jaar tijd verdubbeld

In Duitsland is een Golf GTI leasen veel goedkoper dan een Aygo leasen in Nederland

Volkswagen laat eerste beelden van nieuwe Golf GTI Clubsport zien

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Een van de leukste ‘normale’ auto’s van Nederland gaat binnenkort uit productie

De vernieuwde Toyota Corolla: minder koeien, maar ook minder paarden

BMW M135 xDrive: doet deze de zescilinder vergeten?

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

Dubieuze deepfakevideo van Lewis Hamilton gaat het internet over – check hem hier

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Heb ook een golf4 gti gehad, bij verkoop stond de teller over de 230k km, het 1.8T blok was het beste aan die auto, want voor de rest was deze editie van de gti toch wel een teleurstelling. De kwaliteit van de andere onderdelen liet toch wel veel te wensen over, zo moest het motortje van de electrische ramen regelmatig vervangen worden want dat ging echt heel veel stuk. Op papier best wel mooie cijfers, maar was gewoon veel te zwaar waardoor elke vorm van spotiviteit ontbrak. Vele malen heb ik mijn Golf2 gti gemist.