Kies maar: een BMW M2 Competition of de 26.000 euro duurdere M4 Competition. G-Power tracht de keuze eenvoudiger te maken door te zeggen dat je een deel van dat geld beter bij de tuner kunt besteden. We geven ze eerlijk gezegd geen ongelijk, want de G-Power BMW M2 Competition tikt bijna de 700 pk aan.

De cijfertjes

Standaard stuurt de zes-in-lijn 410 pk naar de achterwielen. Zijn broer, de M4 Competition, is gezegend met 450 pk. De twee auto’s delen dezelfde 3,0-liter twin-turbo zes-in-lijn. Niet eerlijk, vindt G-Power, en de tuner transformeert de kleinste telg tot kleine raket met 680 pk en 860 Nm.

De G-Power M2 Competition sprint van 0-100 km/u in slechts 3,2 seconden. Ter vergelijking: een McLaren 570S doet het in exact dezelfde tijd. De topsnelheid van de kleinste M ligt boven de 330 km/u.

Hoe krijgen ze dat voor elkaar?

G-Power perst al dit extra vermogen uit de zescilinder door grotere turbo’s te plaatsen. De compressoren zijn speciaal door de tuner ontwikkeld voor de zakformaat-M. Een nieuw uitlaatsysteem zorgt niet alleen voor optimaal oorgenot, het helpt de turbo’s beter ademen.

Gesmede wielen met de naam ‘Hurricane RR’ zijn de laatste toevoeging op de G-Power M2 Competition – je herkent de kleur wellicht van de M4 GTS. Achter de oranje hoepels schuilt een nieuwe schroefset voor nog scherper weggedrag.

Bekijk de G-Power M2 Competition in actie

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)