
Kies maar: een BMW M2 Competition of de 26.000 euro duurdere M4 Competition. G-Power tracht de keuze eenvoudiger te maken door te zeggen dat je een deel van dat geld beter bij de tuner kunt besteden. We geven ze eerlijk gezegd geen ongelijk, want de G-Power BMW M2 Competition tikt bijna de 700 pk aan.
De cijfertjes
Standaard stuurt de zes-in-lijn 410 pk naar de achterwielen. Zijn broer, de M4 Competition, is gezegend met 450 pk. De twee auto’s delen dezelfde 3,0-liter twin-turbo zes-in-lijn. Niet eerlijk, vindt G-Power, en de tuner transformeert de kleinste telg tot kleine raket met 680 pk en 860 Nm.
De G-Power M2 Competition sprint van 0-100 km/u in slechts 3,2 seconden. Ter vergelijking: een McLaren 570S doet het in exact dezelfde tijd. De topsnelheid van de kleinste M ligt boven de 330 km/u.
Hoe krijgen ze dat voor elkaar?
G-Power perst al dit extra vermogen uit de zescilinder door grotere turbo’s te plaatsen. De compressoren zijn speciaal door de tuner ontwikkeld voor de zakformaat-M. Een nieuw uitlaatsysteem zorgt niet alleen voor optimaal oorgenot, het helpt de turbo’s beter ademen.
Gesmede wielen met de naam ‘Hurricane RR’ zijn de laatste toevoeging op de G-Power M2 Competition – je herkent de kleur wellicht van de M4 GTS. Achter de oranje hoepels schuilt een nieuwe schroefset voor nog scherper weggedrag.
Bekijk de G-Power M2 Competition in actie
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


BMW M240i van Dahler krijgt meer power dan de oude M2

De extreme Manhart MH2 630 is het circuitspeeltje voor mensen met lef

De BMW M240i xDrive is echt een kleine 4-serie geworden

BMW M2 met Hellcat-V8

Remmen BMW M2 falen bij 200+ km/u

De Alpina B3 facelift is krachtiger en sneller

Waarom heet de nieuwe BMW M4 ‘CSL’ en niet ‘GTS’?

De nieuwe BMW M4 CSL blijft trouw aan het CSL-recept

De eerste elektrische brandweerwagen van de VS heeft een BMW-dieselmotor aan boord

De grille bij de BMW 3-serie facelift blijft binnen proporties

BMW M3-rijder vermaakt publiek bij bekendste bocht van de Nürburgring

G-Power BMW 750i stoomt naar 330 km/u

G-Power G8M Hurricane RR: 8-serie met 900 pk

G-Power BMW X6 M: 800 pk is overdreven genoeg

G-Power G5M Hurricane RR is een BMW M5 met 900 pk

G-Power BMW M340i Touring groeit naar 510 pk

G-Power BMW M5 Hurricane doet Bugatti-dingen

Volkswagen Golf R 20 Years is de krachtigste productie-Golf tot nu toe

De Audi RS 3 Limousine maakt ons verdrietig voor een elektrische toekomst

Nooit eerder getoonde Volkswagen Golf 8 TCR duikt op in loods

Zo maak je een daily driver (met de bijbehorende viezigheid) goed schoon

Toyota Prius blijkt uitstekende trekauto en trekt enorme gooseneck-trailer

Deze Mini JCW met enorme achtervleugel doet mee aan de 24 Uur van de Nürburgring

De Alpina B3 facelift is krachtiger en sneller

De Prodrive P25 wordt de ultieme Subaru Impreza

Deze Chevrolet Bel Air heeft 650 pk uit een moderne V8 en moet 333.000 euro kosten

Deze eigenaar verbouwde zijn geweldige Ford GT40 en Mustang met YouTube-kennis

Driftauto vliegt spontaan in de fik tijdens evenement

Brabus pakt nu ook Rolls-Royce en Porsche aan

De Alpina B3 facelift is krachtiger en sneller

De prijs van de elektrische Volkswagen ID. Buzz is bekend

Ook de elektrische Mercedes G-klasse kan 360 graden op de plek draaien

Driftende Mercedes-AMG E 63 S crasht tegen Audi RS 6

Volkswagen Golf R 20 Years is de krachtigste productie-Golf tot nu toe

Hoge bazen Mercedes waren ‘dronken’ toen ze instemden met de AMG One

Stopt Seat als verbrandingsmotoren verboden worden?

De Alpina B3 facelift is krachtiger en sneller

De Prodrive P25 wordt de ultieme Subaru Impreza

De prijs van de elektrische Volkswagen ID. Buzz is bekend

Aanbieding: Halfjaar TopGear met 2 Racesquare-tickets voor € 44,95

Reacties