
De Lamborghini Aventador SVJ deelt heel wat van z’n DNA met de Miura, niet in de laatste plaats vanwege z’n 6,5-liter V12, waarvan alleen al het geluid reden genoeg is om ’m dit jaar een TopGear Award 2018 toe te kennen – hoewel het ook de meest krachtige V12 betreft die Lamborghini ooit heeft geproduceerd.
Uit het verleden weten we dat er waarschijnlijk geen weg in Europa lang genoeg is om een Lamborghini Aventador SVJ echt los te kunnen laten, en deze SVJ schiet pas in het rood bij 8.700 tpm en heeft bovenin meer koppel dan ooit. Hij is getest op het circuit van Estoril, waar hij naar verluidt aan het eind van het start/finishgedeelte 270 km/u reed. Toe maar.
Oh, en benieuwd hoe een Lamborghini Aventador SVJ zonder dempers klinkt?
Geluid van het Jaar 2018: Lamborghini Aventador SVJ
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear




Lamborghini gepakt met 156 km/u te hard, komt weg met slechts bekeuring door personeelstekort


Dragrace met de Aventador SVJ laat goed zien hoe idioot snel de Rimac Nevera is


De laatste Lamborghini Aventador is een hommage aan een Miura die er nooit kwam


Lamborghini heeft de allerlaatste Aventador gebouwd


Twee supercars krijgen een tankje synthetische brandstof



Lamborghini gaat de komende zes jaar geen elektrische supercar maken



Kooptip: De Lamborghini Countach met (waarschijnlijk) de laagste tellerstand ter wereld



Deze Riva-boot heeft twee (!) Lamborghini V12-motoren aan boord


De opvolger van de Lamborghini Aventador is nu ook in het echt gespot


De opvolger van de Lamborghini Aventador per ongeluk te zien op patentbeelden


Waarom 2022 een recordjaar was voor de allerduurste automerken ter wereld


TopGear Auto van het Jaar 2018: Ford Fiesta ST


TopGear Awards – De beste auto’s van 2018


Begerenswaardig Object van het Jaar 2018: Singer DLS


Lange-afstandsraket van het Jaar 2018: Aston Martin DBS Superleggera


Elektrische auto van het Jaar 2018: Jaguar I-Pace


Lichtgewicht van het Jaar 2018: Ariel Atom 4



Lamborghini gepakt met 156 km/u te hard, komt weg met slechts bekeuring door personeelstekort


Buitenspelen in de Audi RS 3, BMW M3, Porsche 911 en Lamborghini Aventador SVJ


Geplette Aventador SVJ moet alsnog een hoop geld kosten


Vrachtwagen plet Lamborghini Aventador SVJ en Bentley in Beverly Hills


De Lamborghini Aventador SVJ is eigenlijk stokoud (en dat merk je)


Lambo Aventador SVJ pakt wat airtime



De Bizzarrini Giotto is een Italiaanse supercar zoals die zou moeten zijn



Lamborghini gaat de komende zes jaar geen elektrische supercar maken



Ferrari 296 GTS review: Is de 296 als cabrio net zo fenomenaal?


Carlos Sainz Jr. vervangt na 10 jaar zijn Golf GTI door een Ferrari 812 Competizione


Niets is heilig: Tuner Liberty Walk pakt een echte Ferrari F40 aan (inclusief popnagels)



Kooptip: De Lamborghini Countach met (waarschijnlijk) de laagste tellerstand ter wereld


Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar


De laatste Bugatti Chiron is geveild voor een recordbedrag


Rijden met de Porsche 911 Dakar in de woestijn en in de sneeuw


Deze SR10 XXR is een nog snellere Radical



De Bizzarrini Giotto is een Italiaanse supercar zoals die zou moeten zijn



Ferrari 296 GTS review: Is de 296 als cabrio net zo fenomenaal?


Waarom is er geen maximumsnelheid op de Duitse Autobahn? En waarom hier wel?


Piet liet zijn hondje chippen bij de dierenarts: ‘Snuffel loopt ineens veel harder’


Zo zorg je er simpel voor dat het volumeknopje altijd omhoog wijst (bij je gewenste volume)


De Mercedes GLE is er nu alleen nog maar als hybride


Met deze eenvoudige tips hou je je roadtrip zo goedkoop mogelijk


Reacties