
Albert Biermann, het hoofd van Hyundai’s N-afdeling, houdt wel van een feestje op wielen. De i30 N was al, vrij letterlijk, een knalfuif en met de Hyundai i30 N Project C geven ze een extra slinger aan de volumeknop. Het wordt de hardcore-versie van de i30 N.
De Hyundai i30 N Project C is een lichtere versie van de bestaande hot hatchback en het merk zal slechts een beperkt aantal produceren. Het Zuid-Koreaanse bedrijf schroeft koolstofvezel delen op de i30 N om het gewicht omlaag te halen. Ze voeren meteen maar wat aerodynamische aanpassingen door. Volgens Hyundai reageert de Project C sneller op input van de bestuurder dan de eerdere i30 N.
Het vermogen van de Hyundai i30 N Project C blijft 275 pk, net als de sterkste versie van de reguliere i30 N. Verwacht dat de auto in minder dan 6,1 seconden naar de 100 km/u sprint en dat de topsnelheid 250 km/u blijft. Schakelen gaat via een handbak met zes versnellingen. De i30 N is voorzien van een schakelindicator en geeft automatisch tussengas bij het terugschakelen.
Volgende maand pulkt het merk de camouflagewrap van de Hyundai i30 N Project C. Alle 600 exemplaren komen naar de Europese markt – de releasedatum volgt later. We verwachten, aan de hand van het vermogen, niet dat Hyundai met de Project C een Nürburgring-record ambieert. Je weet het echter nooit.
Meer van TopGear


Hyundai i30 krijgt tweede facelift om je de i30 N te doen vergeten

De 10 snelste hatchbacks ter wereld

Hyundai i30 Wagon N Line Sky

Hyundai i30 N facelift brengt schakelflippers

Hyundai i30-facelift is hier

Automerk vindt viertaktmotor opnieuw uit voor een 45 procent zuinigere aandrijflijn

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Dit jaar komt deze nieuwe waterstofauto naar Nederland, maar hoe duur is het nu om op waterstof te rijden?

Met deze nieuwe trend gaan automerken Tesla juist niet nadoen (en dat is maar goed ook)

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Is zo’n briljante Hyundai i30 N na 8 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Hyundai N stopt met benzineauto’s, richt zich op ‘betaalbare sportieve EV’

Hyundai i30 N facelift brengt schakelflippers

Hyundai i30 N Project C: voor de gekkies

De beste hot hatch

Hyundai i30 Fastback N: 1e rij-indruk

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Deze kleine verandering aan Nürburgring gaat groot verschil maken voor bestuurders

Niemand weet wat er met deze Saab is gebeurd, want hij kan niet gecrasht zijn op de Nürburgring

In dit uitzonderlijke geval wordt de schade van een crash op de Nürburgring wél gedekt

Uitstappen op het circuit is nog het minst domme wat deze GTI-rijder doet

Telefoonmerk Xiaomi wil Porsche verslaan met deze SU7 Ultra: 1.500+ pk met ‘V8s’- en ‘V6s’-motoren

Zie jij (zonder te spieken) van welk niet-Chinese automerk deze nieuwe SUV is?

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Hyundai wil deze twee schitterende auto’s op de markt brengen

Met deze nieuwe trend gaan automerken Tesla juist niet nadoen (en dat is maar goed ook)

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Is zo’n snelle Honda Civic Type R (FK2) na 10 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Is dit het begin van het einde voor de trajectcontroles in België?

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

Dit zijn auto’s waarbij de goedkoopste uitvoering eigenlijk de beste keuze is
