
Voordat de Autosalon van Genève de deuren opent, geeft Volkswagen traditioneel een feestje waar ze alvast hun primeurs showen. Het nieuwe submerk van Volkswagen met de naam ID mag het spits afbijten. Voor de ID Vizzion hebben ze een flink blik clichés opengetrokken. De Vizzion is elektrisch, autonoom, intelligent, individueel, emotioneel en helemaal aan te passen.
Goed, zure modus uit: de ID Vizzion ziet er goed uit én het is een keer geen crossover. Pluspunten, dus. De buitenkant is qua afmetingen vergelijkbaar met een Passat en de cabine is zo groot als een Volkswagen Phaeton. Oh, en hij heeft hoogpolig tapijt. En omdat het een autonome auto is, ontbreekt het stuur volledig.
Twee elektromotoren zorgen voor vierwielaandrijving. Hij kan in 6,3 seconden naar de 100 km/u schieten. De vraag is waarom je dat zou willen als je zelf niet mag rijden. De topsnelheid is 180 km/u. Zo’n 665 kilometer actieradius moet haalbaar zijn én Volkswagen gaat hem echt produceren. Het blijft dus niet bij een concept. Hopelijk blijven de openzwaaiende deuren behouden.
De ID Vizzion is het vlaggenschip van het elektrische submerk. Volkswagen wil in 2020 meer dan 1 miljoen elektrische auto’s verkopen en de Vizzion moet voorop lopen. Volkswagen denkt dat de eerste volledig autonome auto (level 5) in 2025 mogelijk is. Dus voorlopig mogen we nog even zelf sturen.
Meer van TopGear


Niet alleen terugroepacties voor airbags: ook Volkswagen roept auto’s terug wegens veiligheidsproblemen

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

In deze populairste elektrische Volkswagen gaan de buren denken dat je gewoon een benzinemotor hebt

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Volkswagen ID Life blikt vooruit op stads-EV’tje

Volkswagen ID.4: 1e rij-indruk

Volkswagen Motorsport is niet meer

Prijs Volkswagen ID.4 is bekend

Elektrische Volkswagen ID.4 maakt entree

Elon Musk probeert de Volkswagen ID.3

Porsche Mission E: alles over de productieversie

Zenvo TSR-S heeft de meest freaky spoiler

De aangepakte auto’s van de Autosalon van Genève

Autosalon van Genève 2018: het lekkerste spul

Waarom Fiat-baas zijn merk afknijpt

Mercedes-baas: ’Er zijn weinig niches over om te vullen’

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

Tesla hangt een verkoopverbod boven het hoofd op hun grootste markt

Doorrijden met je oude benzineauto is slechter voor het milieu dan een nieuwe EV kopen, dit is waarom

De Europese Unie wil dat alle auto’s van de zaak en huurauto’s verplicht elektrisch zijn

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

Deze motor weegt slechts 13,1 kilo maar levert 750 pk

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Is zo’n superchique Mercedes CLS Shooting Brake (X218) na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit verwarrende verkeersbord betekent niet wat jij denkt (dus pas op voor een boete)

Veel mensen denken nog dat je in dit land overal onnodig links mag rijden, maar dat is niet zo

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Laat ze er maar ook gelijk wat schermpjes in zetten. Heb je meer vermaak dan continue naar anderen te zwaaien.