
Voordat de Autosalon van Genève de deuren opent, geeft Volkswagen traditioneel een feestje waar ze alvast hun primeurs showen. Het nieuwe submerk van Volkswagen met de naam ID mag het spits afbijten. Voor de ID Vizzion hebben ze een flink blik clichés opengetrokken. De Vizzion is elektrisch, autonoom, intelligent, individueel, emotioneel en helemaal aan te passen.
Goed, zure modus uit: de ID Vizzion ziet er goed uit én het is een keer geen crossover. Pluspunten, dus. De buitenkant is qua afmetingen vergelijkbaar met een Passat en de cabine is zo groot als een Volkswagen Phaeton. Oh, en hij heeft hoogpolig tapijt. En omdat het een autonome auto is, ontbreekt het stuur volledig.
Twee elektromotoren zorgen voor vierwielaandrijving. Hij kan in 6,3 seconden naar de 100 km/u schieten. De vraag is waarom je dat zou willen als je zelf niet mag rijden. De topsnelheid is 180 km/u. Zo’n 665 kilometer actieradius moet haalbaar zijn én Volkswagen gaat hem echt produceren. Het blijft dus niet bij een concept. Hopelijk blijven de openzwaaiende deuren behouden.
De ID Vizzion is het vlaggenschip van het elektrische submerk. Volkswagen wil in 2020 meer dan 1 miljoen elektrische auto’s verkopen en de Vizzion moet voorop lopen. Volkswagen denkt dat de eerste volledig autonome auto (level 5) in 2025 mogelijk is. Dus voorlopig mogen we nog even zelf sturen.
Meer van TopGear


Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Deze goedkope Volkswagen ambulance is de perfecte basis voor jouw camper (en handig voor files)

Met deze nieuwe accu kun je met je EV in één ruk naar Rome rijden (1.500 kilometer)

Volkswagen ID Life blikt vooruit op stads-EV’tje

Volkswagen ID.4: 1e rij-indruk

Volkswagen Motorsport is niet meer

Prijs Volkswagen ID.4 is bekend

Elektrische Volkswagen ID.4 maakt entree

Elon Musk probeert de Volkswagen ID.3

Porsche Mission E: alles over de productieversie

Zenvo TSR-S heeft de meest freaky spoiler

De aangepakte auto’s van de Autosalon van Genève

Autosalon van Genève 2018: het lekkerste spul

Waarom Fiat-baas zijn merk afknijpt

Mercedes-baas: ’Er zijn weinig niches over om te vullen’

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

De olieprijs daalt enorm, maar waarom merk ik daar aan de pomp niets van?

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Is dit het begin van het einde voor de trajectcontroles in België?

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

Laat ze er maar ook gelijk wat schermpjes in zetten. Heb je meer vermaak dan continue naar anderen te zwaaien.