De Ferrari F8 Tributo draagt die naam ter ere van de 3,9-liter twin-turbo V8 die hij aan boord heeft. Dat is dan ook een nogal bijzondere motor, die al meerdere jaren op rij is verkozen tot motor van het jaar. Oh, en overigens ook tot beste motor van de afgelopen twintig jaar. Ondanks dat denkt Novitec de Ferrari F8 Tributo best nog wat te kunnen verbeteren.
De standaard auto heeft 720 pk en 770 Nm, en dat is uiteraard niet genoeg. De Duitse tuner weet dit dan ook op te werken, met behulp van een ECU met nieuwe mapping en aangepaste turbodruk, tot een schokkende 787 pk en 885 Nm. Hiermee gaat de Novitec Ferrari F8 Tributo van 0 naar 100 in 2,7 seconden (0,2 seconde sneller dan standaard) en komt de topsnelheid ergens boven de 340 km/u te liggen. ‘Er bestaat niet zoiets als genoeg vermogen’, aldus Novitec.
Om de opgepepte motor te assisteren, levert Novitec ook een lichtgewicht performance-uitlaat, met of zonder iets dat electronic sound management heet. En zoals je ziet, werd er ook andere vering geïnstalleerd die de auto zowel voor als achter 35 millimeter dichter bij de weg legt. Geen zorgen: je kunt een nose-lift-systeem bestellen, zodat je nog over drempels heen kunt rijden. Of een plastic zakje.
De wielen? Dat zijn 22-inch exemplaren van de Amerikaanse fabrikant Vossen. Je kunt ze in 72 verschillende kleuren krijgen. De tuner geeft aan dat zijn ontwerpers momenteel ook bezig zijn met verschillende aerodynamische aanpassingen aan de Novitec Ferrari F8 Tributo. Laten we hopen dat ze weten wanneer ze op moeten houden…
Reacties