Novitec Rosso speelt met de ECU van je Ferrari 488 GTB

'Even a top-notch sports car can never have enough power.' Vertel ons meer, Novitec Rosso.

ferrari-488-gtb-novitec-rosso
ferrari-488-gtb-novitec-rosso
ferrari-488-gtb-novitec-rosso
ferrari-488-gtb-novitec-rosso
ferrari-488-gtb-novitec-rosso
ferrari-488-gtb-novitec-rosso
ferrari-488-gtb-novitec-rosso
ferrari-488-gtb-novitec-rosso
ferrari-488-gtb-novitec-rosso
ferrari-488-gtb-novitec-rosso
ferrari-488-gtb-novitec-rosso
ferrari-488-gtb-novitec-rosso
ferrari-488-gtb-novitec-rosso
ferrari-488-gtb-novitec-rosso

‘Even a top-notch sports car can never have enough power.’ Vertel ons meer, Novitec Rosso. De tuner speelt wat met de ECU en presto, je Ferrari 488 GTB heeft 772 pk en 892 Nm koppel. Snelle rekenaars weten direct dat dit 102 pk en 132 Nm meer is dan origineel. Onderweg naar de nieuwe topsnelheid van 342 km/u passeer je na slechts 2,8 seconden de 100 km/u.

En als een petje op een scooter bij een politiecontrole, haal je de Manettino-schakelaar op het stuur om en je engine-tune wordt weer hersteld tot fabrieksspecificaties. Voor als je gewoon eventjes boodschappen wilt doen.

Novitec Rosso ontwikkelde een nieuw onderstel met hydraulische dempers. Met een druk op de knop komt de neus van de 488 GTB 40 millimeter omhoog. Standaard ligt de Ferrari met deze kit 35 millimeter lager.

Het eigenwijze Novitec heeft bovendien wat verbeteringen voor het designwerk uit Maranello. Het aanbod voor de Ferrari 488 GTB bestaat uit meer dan twintig accessoires, van voorspoiler en frontflaps tot achterspoiler en zijskirts. De meeste onderdelen zijn uiteraard van koolstofvezel. Als je wilt, schroeft Novitec nog even nieuwe wielen onder je Ferrari 488 GTB, 21 inch voor en 22 inch achter.

Wat al dit moois kost, zegt Novitec Rosso er niet bij. Ons advies: begin maar alvast met sparen.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken