
Met de komst van de 992 blaast de 991-generatie van de Porsche 911 zijn aftocht. Een terechte reden voor tuners om alles uit de kast te halen om zo de 991 een spectaculair afscheid te geven. De specialisten van TechArt hebben hun kunstje losgelaten op de Porsche 911 Turbo S, en het resultaat is deze TechArt GTstreet RS. De cijfers van dit monster zijn zo heftig dat zelfs de almachtige GT2 RS staat te trillen van angst.
Monsterlijke cijfers
TechArt plaatste nieuwe turbo’s op de 3,8-liter zescilinder boxermotor en genereert zo een overweldigende 770 pk. Ter informatie: de normale motor heeft 580 pk… Af-fabriek had de auto 750 Nm aan koppel. En na de magie van TechArt? 920 Nm.
Zelfs met de vierwielaandrijving en een van de snelste versnellingsbakken op de markt merk je eigenlijk geen verschil als je van 0 naar 100 km/u gaat. Dat duurt 2,5 seconden; 0,4 seconden sneller dan de standaard auto en slechts 0,1 seconden sneller dan wat wij ooit wisten te klokken.
Nee, je moet je voet op het pedaal houden. De GTstreet RS heeft slecht 8,1 seconden nodig om van 0 naar 200 km/u te gaan. Dat is 1,1 seconden sneller dan de standaard 911 Turbo S. En het verschil blijft maar groter worden. De topsnelheid van de GTstreet RS ligt boven de 340 km/u.
TechArt zorgt voor extra magie
Het meest interessante aan de van koolstofvezel druipende bodykit zijn de nieuwe aerodynamische wielen. TechArt legt uit: ‘Gesmede aero-ringen van koolstofvezel beschermen het remsysteem tegen steenslag en zorgen voor minder turbulentie rond de wielen.’
Ook het interieur van de GTstreet RS springt eruit. Het bestaat uit ‘luxueuze, onbewerkte wol gecombineerd met leer en alcantara’. Fancy. En er is meer: TechArt zegt dat de stoffen ‘bijzonder duurzaam en brandvertragend’ zijn. Er worden slechts tien exemplaren van de TechArt GTstreet RS gemaakt, voor een nog onbekende prijs. Haal er één nu het nog kan.
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Ultieme Bijlmer Bajes Bolide nu nog sneller

Dit is de Techart Porsche 911 Turbo van DJ La Fuente

Nieuwe auto van DJ La Fuente is een Porsche 911

De Techart Porsche 911 krijgt transparante spoilerpoten

De nieuwe auto van DJ La Fuente
Deze Techart Magnum met 620 pk kan van jou zijn

Koop met wat vrienden deze Porsche 911-collectie inclusief vrachtwagen en trailer

Manhart grijpt terug op de Porsche 911 GT2 RS en geeft hem 945 pk

Deze Porsche 911 GT2 RS MR crashte op de Nürburgring – dit zijn de totale kosten

Nieuw Nürburgringrecord voor de kortste ronde?

Kooptip: Porsche 911 Turbo S met de hoogste kilometerstand

Snelste rondetijd Zandvoort is voor de Porsche 911 GT2 MR

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)

Goedkoop tanken in Duitsland? Vergeet één dingetje dan niet voordat je de grens oversteekt
