
Met de komst van de 992 blaast de 991-generatie van de Porsche 911 zijn aftocht. Een terechte reden voor tuners om alles uit de kast te halen om zo de 991 een spectaculair afscheid te geven. De specialisten van TechArt hebben hun kunstje losgelaten op de Porsche 911 Turbo S, en het resultaat is deze TechArt GTstreet RS. De cijfers van dit monster zijn zo heftig dat zelfs de almachtige GT2 RS staat te trillen van angst.
Monsterlijke cijfers
TechArt plaatste nieuwe turbo’s op de 3,8-liter zescilinder boxermotor en genereert zo een overweldigende 770 pk. Ter informatie: de normale motor heeft 580 pk… Af-fabriek had de auto 750 Nm aan koppel. En na de magie van TechArt? 920 Nm.
Zelfs met de vierwielaandrijving en een van de snelste versnellingsbakken op de markt merk je eigenlijk geen verschil als je van 0 naar 100 km/u gaat. Dat duurt 2,5 seconden; 0,4 seconden sneller dan de standaard auto en slechts 0,1 seconden sneller dan wat wij ooit wisten te klokken.
Nee, je moet je voet op het pedaal houden. De GTstreet RS heeft slecht 8,1 seconden nodig om van 0 naar 200 km/u te gaan. Dat is 1,1 seconden sneller dan de standaard 911 Turbo S. En het verschil blijft maar groter worden. De topsnelheid van de GTstreet RS ligt boven de 340 km/u.
TechArt zorgt voor extra magie
Het meest interessante aan de van koolstofvezel druipende bodykit zijn de nieuwe aerodynamische wielen. TechArt legt uit: ‘Gesmede aero-ringen van koolstofvezel beschermen het remsysteem tegen steenslag en zorgen voor minder turbulentie rond de wielen.’
Ook het interieur van de GTstreet RS springt eruit. Het bestaat uit ‘luxueuze, onbewerkte wol gecombineerd met leer en alcantara’. Fancy. En er is meer: TechArt zegt dat de stoffen ‘bijzonder duurzaam en brandvertragend’ zijn. Er worden slechts tien exemplaren van de TechArt GTstreet RS gemaakt, voor een nog onbekende prijs. Haal er één nu het nog kan.
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Ultieme Bijlmer Bajes Bolide nu nog sneller

Dit is de Techart Porsche 911 Turbo van DJ La Fuente

Nieuwe auto van DJ La Fuente is een Porsche 911

De Techart Porsche 911 krijgt transparante spoilerpoten

De nieuwe auto van DJ La Fuente
Deze Techart Magnum met 620 pk kan van jou zijn

Koop met wat vrienden deze Porsche 911-collectie inclusief vrachtwagen en trailer

Manhart grijpt terug op de Porsche 911 GT2 RS en geeft hem 945 pk

Deze Porsche 911 GT2 RS MR crashte op de Nürburgring – dit zijn de totale kosten

Nieuw Nürburgringrecord voor de kortste ronde?

Kooptip: Porsche 911 Turbo S met de hoogste kilometerstand

Snelste rondetijd Zandvoort is voor de Porsche 911 GT2 MR

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Word je stiekem bespioneerd door je autobanden? In de VS vrezen ze van wel
