
We zien je denken: ‘Leuk, die Volkswagen Golf RLMS. Maar aan een raceauto heb ik geen donder zonder kenteken.’ Hebben wij even een partij goed nieuws voor jou: deze creatie van tuner APR begon zijn leven als een nederige Golf R – en kan dus gewoon op kenteken blijven staan na de ombouw. Al is enkel de spoiler misschien een twijfelgeval.
APR bouwde de Volkswagen Golf RLMS voor SEMA en liet zich inspireren door de TCR-racers. Naast een brede bodykit krijgt de auto een volledige kooi, brede velgen, een race-onderstel van APR en kuipstoelen uit de faillissementsuitverkoop van Halfords. Je oma’s strijkplank biedt nog meer zijdelingse steun. Goed, kleinigheidjes hou je.
De motor in de Volkswagen Golf RLMS
Het hart van de Volkswagen Golf RLMS is de rigoureus verbouwde 2,0-liter turbomotor. Een twin scroll-turbo van Borg Warner verhoogt het vermogen naar 543 pk en 642 Nm koppel. Alles wat brandstof, lucht of nulletjes en eentjes aan de motor geeft, is vervangen. Kleverige Toyo R888-banden vertalen het vermogen in snelheid.
En omdat de Volkswagen Golf RLMS in de basis een R is, behoudt de racer zijn vierwielaandrijving. Een kwartmijlsprint doet is in ongeveer 10 seconden. Een sprintje van 0 naar 225 km/u doet ie 15 seconden sneller dan een standaard Golf R – wat echt een zeer cryptische beschrijving van de prestaties is. We houden het gewoon op ‘zeer snel’.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit is veruit de smerigste Golf GTI die je op dit moment kunt kopen (maar het kan een goede deal zijn)

Zo kan eigenaar Golf Drentse kunstroof tóch nieuwe auto kopen

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Deze verstandige pick-up kan van jou zijn

Lamborghini Urus zonder katalysatoren, met geweld

De beste foto’s van tunerfestijn SEMA 2018 – deel 2

De beste foto’s van tunerfestijn SEMA 2018 – deel 1

Toyota Tundra PIE Pro: rijdende pizza-fabriek

De Tesla Model S ’Unplugged S-Apex’ is nóg sneller

Prijs Golf R is hoger dan die van de premium BMW-concurrent

Deze nieuwe Volkswagen Golf R en Golf R Variant voegen zich bij de sterkste Golfjes ooit

Ook de snelle Volkswagen Golf R krijgt een facelift: dit is er veranderd

Volkswagen R-klanten willen massaal elektrisch rijden

Waarom de eerste Volkswagen Golf R32 beter is dan de huidige Golf R

Geweldig: Delta4x4 bouwt jouw Golf R om tot een moderne Golf Country

Ooit dit grappige detail bij tellers van snelle Audi’s en Volkswagens gezien?

Een klein deukje in het dak houdt deze Volkswagen Golf R niet tegen

Volkswagen Golf R blaast iets op tijdens ronde Nürburgring

Kerel met verlaagde Golf GTI moet telkens wiel demonteren om te kunnen tanken

Golf GTI laat mooi zien wat je nooit moet doen op de Nürburgring

Eerste eigenaar ruilt Golf 4 GTI na 450.000 km in voor nieuwere GTI

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Max Verstappen krijgt nu alweer een nieuwe teamgenoot: Liam Lawson mag vertrekken

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste
