‘Er zijn maar 7.735 exemplaren van de Golf Country verkocht, wat ongeveer 0,12 procent van alle tweede generatie Golfjes is’, geeft offroadspecialist Delta4x4 gelijk toe. Het tegenvallende verkoopresultaat weerhoudt het Duitse bedrijf er niet van om een hedendaagse versie te bouwen. En ze doen het gelijk goed: ze pakken de Golf R met 320 pk. Raak dus niet in verwarring van het rode GTI-biesje in de grille.

De nieuwe Golf Country is gebaseerd op de Golf R, omdat die al vierwielaandrijving heeft. Delta4x4 monteert bredere wielkasten, een imperiaal, 18-inch wielen met terreinbanden en een rij van vijf led-lampen op de motorkap. Ook vergroot de specialist de bodemvrijheid met 80 millimeter. Helaas is Delta4x4 vergeten om een bull bar op de neus te zetten. Misschien vond de TÜV dat niet leuk.

Wat kost de Volkswagen Golf R Country?

Verder blijft de specialist van de motor af. Het vermogen blijft dus 320 pk en het koppel 420 Nm. Of 333 pk, als je de nieuwste koopt. Voor de conversie betaal je 35.000 euro. Klinkt als een vrij groot bedrag voor wat nieuwe veringen, dempers en wat coole led-lampjes und offroadwielen. Daar komt nog bovenop dat je zelf een Golf R moet aanleveren. Maar dan rij je wel een van de coolste Volkswagens die we ooit zagen.

Mocht je nu een nieuwe Golf R willen kopen, dan ben je in Nederland tenminste 81.240 euro kwijt (in België 57.805 euro). Voor een tweedehandsje ben je hier rond de 50.000 euro kwijt. Je moet er snel bij zijn, want Delta4x4 is van plan maar 25 exemplaren van de Golf R Country te bouwen. Ben je één van de 25 gelukkigen? Dan ben je je Golfje zes tot negen maanden kwijt voor de conversie.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)