Volkswagen Tiguan-facelift brengt eHybrid

Hij heet geen GTE

Foto('s): VolkswagenVolkswagen Tiguan eHybrid 2020
Foto('s): VolkswagenVolkswagen Tiguan eHybrid 2020
Foto('s): VolkswagenVolkswagen Tiguan eHybrid 2020
Foto('s): VolkswagenVolkswagen Tiguan-facelift 2020
Foto('s): VolkswagenVolkswagen Tiguan-facelift 2020
Foto('s): Volkswagenkoplampen Volkswagen Tiguan-facelift 2020
Foto('s): VolkswagenAchterlichten Volkswagen Tiguan-facelift 2020
Foto('s): Volkswageninterieur Volkswagen Tiguan-facelift 2020
Foto('s): VolkswagenSpeakers Harman Kardon Volkswagen Tiguan-facelift 2020
Volkswagen Tiguan eHybrid 2020
Volkswagen Tiguan eHybrid 2020
Volkswagen Tiguan eHybrid 2020
Volkswagen Tiguan-facelift 2020
Volkswagen Tiguan-facelift 2020
koplampen Volkswagen Tiguan-facelift 2020
Achterlichten Volkswagen Tiguan-facelift 2020
interieur Volkswagen Tiguan-facelift 2020
Speakers Harman Kardon Volkswagen Tiguan-facelift 2020

Elke 35 seconden rolde er vorig jaar een Tiguan uit de fabriek van Volkswagen. Jazeker, de wereld is gek op crossovers. Aan het merk de lastige taak om het succesnummer een facelift te geven. Ze pakten in Wolfsburg de grote Handleiding voor Facelifts voor Duitse merken tevoorschijn. Het resultaat: nieuwe bumpers, nieuwe aandrijflijnen en een beter infotainmentsysteem.

De Volkswagen Tiguan-facelift krijgt in alle uitvoeringen led-verlichting, de nieuwe VW-grille en een hogere motorkap. Het infotainment meet 6,5-inch en de bediening voor de verwarming en airconditioning zijn nu van die gekke swipe-toetsen die je kent uit de nieuwe Golf. Liefhebbers hiervan kunnen zelfs het stuur laten uitrusten met deze zogenoemde ‘touch-eilandjes’. Harman Kardon-audio is optioneel. Oh, en alle USB-poorten zijn nu USB-C.

Het interessantst is de introductie van de VW Tiguan R en zijn tegenpool, de Tiguan eHybrid. Deze plug-in hybride produceert 245 pk en kan 50 kilometer op louter elektriciteit rijden. De elektrische topsnelheid is 130 km/u. En hoewel de auto dus niet ‘GTE‘ heet, krijgt hij wel een GTE-modus voor extra sportiviteit. Verder kun je de gebruikelijke benzine- en dieselmotoren verwachten, en is er keuze tussen voorwielaandrijving en vierwielaandrijving.

De Volkswagen Tiguan-facelift krijgt uiteraard de recentste rij-assistenten. Volkswagen schaart al deze techniek onder de noemer IQ Drive. Travel Assist (dat houdt je binnen de lijntjes op de snelweg en remt zelf af) werkt tot een snelheid van 210 km/u en de adaptieve cruise control maakt gebruik van GPS en camerabeelden. In oktober verschijnt de VW Tiguan-facelift bij de dealer. Prijzen volgen later.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws