Ferrari komt in de F1 met een kanon van een motor, zo beloven de geruchten. Dit is het voertuig waarin dat kanon als eerste over de finish moet rollen. De Ferrari SF21 is zojuist onthuld en uiteraard is de auto ook dit jaar weer rood – maar heel opvallend is het groene logo van Mission Winnow. De sponsor is een initiatief van Philip Morris International, de sigarettenproducent die onder meer Marlboro verkoopt. Mission Winnow ontving eerder kritiek dat het een verkapte tabaksreclame zou zijn. Het antwoord op deze kritiek is dus om het logo nóg opvallender te presenteren.  In Canada en Frankrijk mag Ferrari overigens niet met de logo’s van Mission Winnow rijden. De achterkant is bordeauxrood – een knipoog naar de Ferrari 125 S, de eerste Ferrari ooit.

De nummers van de coureurs (16 en 55) lijken door een kleuter met een kwast op de auto te zijn geschilderd. Verder is de Ferrari SF21 waar het was toegestaan helemaal opnieuw ontwikkeld. De teams mochten voor dit jaar geen volledig nieuwe auto presenteren, maar volgens Ferrari is vooral de aerodynamica aan de achterkant flink herzien. De SF21 is trouwens de 67e F1-auto van Ferrari. Dit jaar stapt Charles Leclerc wederom achter het stuur, maar dit keer zonder teamgenoot Sebastian Vettel. Het is Carlos Sainz Jr. die de overstap maakte van McLaren naar Ferrari. We zijn heel benieuwd hoe hij over een jaar terugkijkt op die keuze.

De jongste line-up

De twee coureurs vormen de jongste line-up sinds 1968. Leclerc is in maart 23 jaar oud en Sainz 26 jaar, waardoor de leeftijd aan de start gemiddeld 25 jaar en 3 dagen is. Over cijfertjes gesproken: de SF21 weegt inclusief coureur en vloeistoffen slechts 752 kilo. Morgen mag de Ferrari SF21 in Bahrein naar buiten voor een filmdagje. Daar mag de auto van de organisatie 100 kilometer rijden, zodat Ferrari de nodige foto’s en video’s kan maken.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)