
‘Extra klasse met de individualisering van een premium SUV’, zo beschrijft het Duitse tuningbedrijf Lumma (dat al vaker een Range Rover breder heeft gemaakt) trots zijn recente bodykit voor de tweede generatie Range Rover Evoque. Er zal wel iets mis zijn met onze ogen.
De Evoque is naar de Duitse sportschool geweest
Het gaat verder, want de Lumma CLR RE krijgt een ‘mannelijk ontwerp met brede romp’. Lumma’s kit kost 8.270 euro en voegt 45 millimeter breedte toe door bredere wielkasten. Wegversmallingen zouden nu met hun staarten kwispelen, als ze die hadden.
Lumma monteert daarbij een nieuwe voorspoiler, nieuwe zijskirts en een nieuwe drollenvanger met luchtinlaten onder de achterbumper. Het geheel is gemaakt van polyurethaan en kan worden gespoten in de kleur van de auto. Of in iets contrasterends, als je de delen op zich nog niet opvallend genoeg vindt.
Vermijd alle drempels met de Lumma CLR RE
Omdat de uiteinden van de wielkasten zo ver verwijderd zijn van waar ze oorspronkelijk zaten, heeft Lumma spoorverbreders geplaatst om de boel goed te vullen. Je kunt aan de foto’s zien dat de auto vrij laag bij de grond ligt, maar het bedrijf test op dit moment een nog lagere ophanging.
Lumma biedt ook nog andere grilles en lipjes aan, zodat je de auto je eigen twist kunt geven. Een individueel ontworpen interieur (vloermatten, aluminium pedalen en een heleboel leer) staat op de optielijst. En meer power? Ha, doe niet zo mal.
Meer van TopGear


Land Rover Range Rover Evoque P300e

LaRo Evoque en Discovery Sport als plug-in hybride

Range Rover Evoque vs Porsche Macan vs BMW X2

Range Rover Evoque P300 HSE R-Dynamic

Range Rover Evoque S P250: 1e rij-indruk

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Deze brute Land Rover Defender met zes wielen heeft de perfecte naam

Land Rover gaat zijn oude auto’s nog een keer verkopen met een flinke winst

De dikste Range Rover Sport van dit moment kun je met stoffen bekleding bestellen

Lumma BMW X7 staat op 24-inchers

Lumma Aston Martin DBX is uitgezakt

Lumma Design CLR X7 is een echte patser

Dit is de Audi Q8 van Lumma Design

De Lumma G-klasse is je patserige blokkendoos

Lumma Audi Q8 CLR 8S is een parkeerstift

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?

De Mazda EZ-60 moet de Tesla Model Y van zijn troon gaan stoten

Deze Brabus met 647 pk is de dikste, grootste, zwaarste en snelste Smart ooit

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Op deze bizarre wijze kun je je eigen gestolen auto weer terugkopen

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

Je kunt met de auto de Windows XP-achtergrond bezoeken – maar schrik niet hoe het er nu bij ligt
