
‘Porsche-liefhebbers behoren tot de meest gedetailleerde autoverzamelaars ter wereld’, zegt de tuner 1016 Industries. Al heb je geen scherp oog nodig om de veranderingen aan deze 911 te zien. Het volledige ‘992 Turbo S by 9Design’-pakket van 1016 begint bij 200.000 dollar, wat ongeveer 180.000 euro is. Wil je het spul los ontvangen en zelf monteren, dan kost het je zo’n 50.000 euro.
De nieuwe onderdelen zijn uiteraard van koolstofvezel, naar keuze geweven of gesmeed. Ook kun je de toevoegingen in een ‘speciale’ satijnen of glansafwerking krijgen. Daar betaal je dan extra voor, natuurlijk. De onderdelen zijn ontwikkeld met de 911 GT3 als inspiratie. De tuner denkt dat deze nieuwe opties de 992 ‘een lichtere, robuustere basis’ geven, wat zorgt voor ‘een nog indrukwekkender rijgedrag en performance’.
Specificaties van de Porsche 911 Turbo S
Concreet bestaat het pakket uit een nieuwe lip aan de voorkant, luchtinlaten aan de zijkant en een koolstofvezel motorkap, allemaal van koolstofvezel. Zijskirts, een achtervleugel met ‘engineered wing tips’ en een diffuser behoren tot de mogelijkheden. Wat al deze upgrades precies met de snelheid van de Turbo S doen, weten we niet. De 0-100-tijd van 2,7 seconden zal in ongetwijfeld hetzelfde blijven.
Mocht je nu liever rauw vermogen aan je Porsche 911 Turbo S willen toevoegen dan wat koolstofvezel spul, ga dan eens langs bij Litchfield. Zij pompen het vermogen van 650 pk en het koppel van 800 Nm respectievelijk naar 831 pk en 950 Nm. Na die ingreep ben je zo’n 30.000 euro minder rijk. Dus wat wordt het: een vlot aero-uiterlijk, of meer vermogen en wat geld overhouden?
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Brabus geeft 900 pk en 1.000 Nm aan de Porsche 911 Turbo S

Rij mee met de snelste productieauto op Pikes Peak van dit moment

Maserati MC20 vs Lamborghini Huracán vs Porsche 911

Aston Martin DB11 AMR vs Porsche 911 Turbo S vs Bentley Continental GT V8 vs Ferrari Roma

Kooptip: Porsche 911 Turbo S met de hoogste kilometerstand

Marc Philipp Gemballa Marsien: offroad-911 met 750+ pk

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Zeldzame Porsche 911 Turbo haalt met gemak 350 km/u

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Ook als je niet vlakbij de grens woont, is tanken in Duitsland goedkoper

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)

Zoveel auto’s van het betrouwbaarste merk ter wereld rijden er op deze aardbol rond

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)
