Met een volbloed raceauto met een kenteken naar het circuit rijden, daar een paar rondjes doen en weer terugrijden, dat klinkt als een bijzonder tof idee. En dat is het ook, maar na een paar keer heb je het echt wel gezien. Neem de Nürburgring. De heenweg is vaak goed te doen, maar je hebt al drie uur in een spijkerharde auto (vaak zonder airco) gezeten en mist daardoor eigenlijk al de scherpte om daarna volle bak rondes te knallen. Tegen de terugweg zie je eigenlijk min of meer op, want na een dag intensief sturen moet je dus weer in datzelfde zweterige hok terug naar huis. Als alles heel is gebleven, tenminste.

Nee, als je de ruimte (fysiek en budgettair) hebt, dan kun je het beste een raceauto op een trailer zetten en daarmee richting het circuit rijden. Laat tuner Manhart nou nét een leuk aanbod voor je hebben. Je kijkt naar de Manhart MHX5 800 en de MH4 GTR. De eerste is een BMW X5 M Competition met nieuwe turbo’s en nieuwe software, waardoor het vermogen stijgt naar 823 pk en het koppel naar 1.080 Nm. Dit alles om van het ding een zo goed mogelijke trekauto te maken, uiteraard. De auto op de trailer is een omgebouwde BMW M4 waarbij Manhart flink aan de haal ging met de zes-in-lijn-motor. De nieuwe cijfers zijn 708 pk en 980 Nm. Het enige wat nog ontbreekt, is een rolkooi.

Anders is er nog een M2 CS

Als de omgebouwde BMW M4 nog te heftig is, dan heeft Manhart nog de MH2 GTR in de aanbieding. Dit is een omgebouwde BMW M2 CS, maar dan met 612 pk en 850 Nm. In alle gevallen meer dan genoeg om nette tijden op de Nordschleife neer te zetten. De auto’s op de foto’s zijn allemaal te koop. De Manhart MHX5 kost 199.540 euro, de MH4 GTR kost 179.209 euro en de MH2 GTR moet 149.000 euro opbrengen. Dat is allemaal nog zonder de Nederlandse belastingen. Dan is nog de vraag: laat je ze allemaal in de BMW M-kleuren uitvoeren, of juist allemaal in de goud-met-zwarte kleurstelling? Want je circuitbeestje en trekauto moeten uiteraard wel matchen.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)