
Een beetje aan de software plukken, misschien een setje nieuwe turbo’s en een sportuitlaat. Bij de meeste tuners is dat genoeg om flink meer power uit een motor te halen. Niet dat je ín een motor kunt kijken, maar gevoelsmatig wil je dat een tuner wel iets meer gedaan heeft als ze de rekening presenteren. Gelukkig is dat bij Brabus wel het geval. De nieuwe Brabus 900 – op basis van de Mercedes-AMG E 63 S – heeft een bijzondere motor.
Brabus sleutelt de 4,0-liter V8 volledig uit elkaar om er een 4,5-liter van te maken. Dat deden ze eerder ook bij de 900 Rocket. Het nieuwe vermogen is 900 pk en het koppel steeg naar 1.250 Nm. De 0-100-tijd is nu 2,8 seconden en omdat ze bij Brabus een stel verstandige rakkers zijn, begrensden ze de topsnelheid op 330 km/u. Het is niet helemaal duidelijk welke snelheid de Brabus zonder de begrenzer zou kunnen halen. Het vermogen gaat nog altijd via een automaat naar alle wielen.
Naast een opgeleukte V8 krijgt deze Brabus 900 een koolstofvezel afdekplaat op de motor en vanbuiten een hoop nieuwe koolstofvezel delen. De velgen die je hier ziet zijn de 21-inch Monoblock Z-velgen van Brabus. Ook staat de auto 20 millimeter lager. Het interieur hield Brabus vrij ingetogen, maar ze kunnen het ongetwijfeld zo dol maken als je wilt. Het is niet bekend wat de Duitse tuner rekent voor al het werk.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Meer dan een Mercedes-AMG E 63 S heb je niet nodig

Posaidon Mercedes-AMG E 63: 940 pk

De 10 snelste stationwagens ter wereld

Brabus Mercedes-AMG E 63 S: wederom 800 pk

Elektrische Mercedes-AMG EQ is onderweg

Een van de mooiste verhalen achter de Mercedes 300 SLR Coupé

De S-klasse Haute Voiture is de ultieme Maybach

Doornbos: Mercedes bemoeit zich steeds minder met het F1-team

Het record voor de duurste auto ooit verkocht is naar verluidt verpletterd

Will.i.am plakt met Mercedes de neus van een G-klasse op een AMG GT 4-door

De Brabus 900 Crawler is een knotsgek woestijnspeeltje

Brabus pakt nu ook Rolls-Royce en Porsche aan

De Brabus 900 Crawler is een knotsgek woestijnspeeltje

Brabus 900: als Maybach je niet luxe (of snel) genoeg is

Brabus 850 XL verschijnt opnieuw bij Domeinen, dit keer met extra schade

Brabus 800 Adventure XLP Superblack is je subtiele bedrijfswagen

Brabus Mercedes-Maybach GLS 800 is meer

Plantenbak zwaargewond bij heftige Tesla-crash, maar verder niemand

Met de Genesis G70 Shooting Brake naar de museums van Audi, BMW en Mercedes

Audi RS 6 doet launchcontrol maar vergeet dat z’n wielen niet recht staan (en botst)

Waarom je de Porsche Taycan Turbo Sport Turismo zou verkiezen boven de Turbo S

Nederlandse Audi RS 6 blaast iets op bij de Nürburgring

Hoe rijdt de BMW M5 CS in Nederland (met slecht weer)?

Driftauto vliegt spontaan in de fik tijdens evenement

Brabus pakt nu ook Rolls-Royce en Porsche aan

Kooptip: Toyota MR2 met de VR6 uit een Golf R32

De tweede Kalmar Automotive 7-97 is prachtig groen

De Manhart Cayenne CRT 800 heeft 1.090 Nm en een net niet voorspelbaar aantal pk’s

De nieuwe Rolls-Royce Phantom van Jon Olsson is verbouwd in Nederland

De Audi R8 V10 Performance RWD heeft 570 pk op de achterwielen, maar snel zul je niet crashen

Een van de mooiste verhalen achter de Mercedes 300 SLR Coupé

Waarom heet de nieuwe BMW M4 ‘CSL’ en niet ‘GTS’?

De nieuwe BMW M4 CSL blijft trouw aan het CSL-recept

Deze Nederlandse Audi R8 lijkt achtergelaten supercar uit Dubai

De S-klasse Haute Voiture is de ultieme Maybach

Een van de mooiste verhalen achter de Mercedes 300 SLR Coupé

Prodrive werkt aan een (tweedeurs!) Subaru Impreza restomod

Waarom heet de nieuwe BMW M4 ‘CSL’ en niet ‘GTS’?

De nieuwe BMW M4 CSL blijft trouw aan het CSL-recept

Opel Rocks-e: 1e rij-indruk

Reacties