
Voor goedkoop vermogen moet je echt in Amerika zijn. Het is zelfs zo schandalig goedkoop daar, dat we een tijd geleden de categorie ‘Amerikaanse auto’s die we graag in Nederland zien tegen Amerikaanse prijzen’ in het leven riepen – inmiddels een vast terugkerend segment. Afgekort AADWGINZTAP, als je dat makkelijker vindt. De nieuwste toevoeging is deze Ford Mustang met 750 pk, die gewoon besteld kan worden bij de dealer.
De dealer Beechmont Ford Performance (BFP) biedt de Mustang aan voor een zeer vriendelijke 45.000 dollar, dat is omgerekend zo’n 38.000 euro. Daar koop je hier niet eens een Golf GTI voor, en toch krijg je met deze Ford drie keer meer power dan in zo’n hot hatchback. En achterwielaandrijving, ook niet heel vervelend. Nog leuker: de opgepepte Mustang komt gewoon met drie jaar garantie (of 60.000 kilometer).
Hoe de dealer voor zo weinig geld een Mustang met 750 pk kan aanbieden? Best simpel, eigenlijk. Ze pakken een standaard handgeschakelde Mustang met een 5,0-liter V8, die zijn daar niet zo heel duur. Vervolgens monteren ze een Roush-supercharger op de achtcilinder, en dat is het eigenlijk wel zo’n beetje. Voor zo’n lage prijs is er wellicht ruimte in je budget om nog wat triviale zaken aan te passen, zoals de remmen en het onderstel, maar dat moet je zelf weten.
Naar Nederland halen voor die prijs gaat helaas niet. Zodra hij hier de container uit komt rollen, moet je bij de Belastingdienst nog BPM en BTW betalen. Voor de goede orde: een standaard Mustang 5.0 V8 kost hier al tweeënhalf keer zoveel (en dan mogen we nog van geluk spreken). Het is niet eerlijk.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
14 reacties op “Ford Mustang met 750 pk kost een schijntje in Amerika”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


We rijden op de Nederlandse snelweg zonder handen – en het is nog legaal ook

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Is zo’n brute Ford Mustang na twintig jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De volgende praktische Ford Mustang is niet elektrisch, maar krijgt een dikke V8

Ford: ga niet rijden in rijdersauto’s van Ford

Ford Explorer vs Opel Grandland: welke elektrische crossover moet je kiezen? (review)

De goede reden waarom de nieuwe politieauto’s nu mooie velgen hebben in plaats van lelijke wieldoppen

Ford verkoopt vooral brave hybrides, maar er is ook nog een Mustang met een V8 en 810 pk

Het ooit zo populaire Ford is nu ook in Europa een kleiner merk dan BMW

Deze ondergewaardeerde sportieve sedans zijn tegenwoordig heel betaalbaar (en zijn geen Audi of BMW)

Ford heeft een handig foefje gevonden om de pick-up goedkoop in Nederland te houden

Schrik niet als je ziet hoe goedkoop een Ford Mustang met 800+ pk is in de VS

Roush rust de nieuwe Ford Mustang uit met een supercharger (300 pk extra!)

Roush Stage 3 Mustang: 785 pk

Goedkoopste auto met 800+ pk is deze Mustang

Roush Ford Mustang kost 36k, inclusief garantie

Roush Ford Mustang evenaart de 488 Pista

Prijs Subaru BRZ in Amerika is schappelijk

Roush Stage 3 Mustang: 785 pk

Ford Mustang Shelby GT500SE is nog krachtiger

In Amerika kost de Audi RS 6 de helft

Yenko Camaro met 1.000 pk staat bij de dealers

Chevrolet Camaro krijgt zijn wekelijkse facelift

Duurste Toyota van het moment kan nog duurder gemaakt worden

Deze Honda was ooit total-loss, maar is nu de snelste Integra ter wereld

Vond jij de Jaguar commercial niet leuk? Dan ga je dit wel prachtig vinden

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Ik wil mijn auto verlagen: op welke manieren kan dat allemaal?

Is chiptuning slecht voor je auto? En wordt je auto er écht zuiniger van?

De eerste Tesla’s zonder bestuurder gaan dit jaar al de weg op

De Tesla Model S Plaid met 1.000+ pk begint echt goedkoop te worden, maar daar heb jij niets aan

Dodge Charger Daytona: missen wij de V8? Of is elektrisch stiekem ook gaaf? (review)

Het achterlicht van de nieuwe Tesla Model Y is de eerste in zijn soort – dit maakt het zo bijzonder

Ford verkoopt vooral brave hybrides, maar er is ook nog een Mustang met een V8 en 810 pk

Tesla heeft zowaar geluisterd naar klanten en voorkomt grote irritatie bij vernieuwde Model Y

Eindelijk is er een krachtigere Mazda MX-5 en hij gaat nog in productie ook

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Is de nieuwe Hyundai Inster de beste kleine elektrische auto van Nederland? (review)

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Italiaanse sportwagen met Renault-motor voor 650.000 euro, is dat niet te veel?

Verzamelaars gaan deze zescilinder Ferrari vanaf april heel serieus nemen

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Sinds deze maand zijn er toch weer nieuwe BBB-kenteken in Nederland

De kwaliteit van nieuwe auto’s was nog nooit zo laag (en dat heeft een opvallende oorzaak)

Goed nieuws: FIA-president wil dat V10-motoren terugkomen in de F1

@Twocam, wat heb je daar nou aan “voor op de oprit?
Je betaald pas BPM als je hem op kenteken zet.
Als je hem alleen voor op de oprit hebben wil, scheelt nogal wat.
Hey Henk Ik ben niet met je eens en ik rij zelf een Dodge Ram 5,7 liter op gas Als ik rustig rijdt 1 op 8 Wie heet het nou over milieuvervuilers ik weet zeker dat er elektrische wagens net zo v vervuilend zijn dan zo zuinige benzine slurpen een elektrische auto die trekt zo hard op dat hij ook nog een keer de straat vernield en hij vreet banden Maar dat zien jullie niet Dat gelul met die stekker opladen moet je van hier proberen om naar Frankrijk te rijden je word er niet goed van kun je achteraan in de rij aansluiten bij een tankstation moet je uren lang wachten voordat je aan de beurt bent Nee geef mij dan maar mijn een Dodge Ram is goed in elkaar gezet gaat heel lang mee
Hier zijn de auto’s peperduur maar desondanks wonen we in 1 van de best georganiseerde landen ter wereld. Ik zou zeggen, tel je zegeningen. We betalen veel belasting, maar krijgen er ook veel voor terug. Als je eens een tijdje in Amerika gaat werken en daarna werkeloos wordt kom je er wel achter. Ben trouwens blij dat dit soort millieuvervuilende slurpers hier zo duur zijn. Misschien leuk voor even, maar totaal ongeschikt voor Nederland met z’n smelheidslimieten.
Volgens mij hebben ze in de VS ook snelheidslimieten hoor….
Droom lekker verder.
Alleen de bouw van die eclectische auto’s
Kosten al meer dan een benzinemotor, en als vakantiepark Heb je er al helemaal niks aan.
Elke 400km je accu opladen, en als je pech hebt kun je achter in de rij aansluiten.
Met mijn benzine auto kan ik met een volle tank ruim 700 km rijden, en als de tank bijna leeg is, stop ik bij een pompstation, en een paar minuten later rijdt ik weer richting vakantieland.
Ik weet niet hoe een electrische auto in de bergen rijdt, maar denk dat ie daar ook veel meer stroom verbruikt dan op een vlakke weg.
Helemaal mee eens alles volgens de eu regels maar nog steeds bpm
We sponseren liever zuid europa
Bah
Half jaartje in Amerika wonen en daar 1 kopen dan kan je hem zo meenemen als inboedel.
Dan betaal je geen BPM en btw.
Meer kan je niet verdienen in 6 a 7 maanden
Als ik nou een oom heb wonen daar kan hij mij die niet schenken
Volgens mij betaal je bij invoer gewoon bpm en btw
Nee je mag er 2 invoeren als huisraad zonder invoerrechten te betalen. Je moet er dan minimaal een jaar in blijven rijden.
Fuck de Nederlandse belastingsysteem en het volk die maar ja knikt. Daarom worden het Nederlandse volk in het buitenland, neuk-ze-in-de-kont Volk, genoemd.
Neem van het weekend even een taalcursus, en niet naar een feestje. Je bent vast niet de gezelligste daar, lijkt me!
Lastig hé, de Nederlandse taal….