De nieuwe Lamborghini Aventador S Roadster is hier

De verbeterde Roadster volgt de Coupe; vierwielbesturing, meer vermogen, meer Lambo

Foto('s): Lamborghini Lamborghini Aventador S Roadster
Foto('s): Lamborghini Lamborghini Aventador S Roadster
Foto('s): Lamborghini Lamborghini Aventador S Roadster
Foto('s): Lamborghini Lamborghini Aventador S Roadster
Foto('s): Lamborghini Lamborghini Aventador S Roadster
Foto('s): Lamborghini Lamborghini Aventador S Roadster
Foto('s): Lamborghini Lamborghini Aventador S Roadster
Foto('s): Lamborghini Lamborghini Aventador S Roadster
Foto('s): Lamborghini Lamborghini Aventador S Roadster
Foto('s): Lamborghini Lamborghini Aventador S Roadster
Foto('s): Lamborghini Lamborghini Aventador S Roadster
Foto('s): Lamborghini Lamborghini Aventador S Roadster
Lamborghini Aventador S Roadster
Lamborghini Aventador S Roadster
Lamborghini Aventador S Roadster
Lamborghini Aventador S Roadster
Lamborghini Aventador S Roadster
Lamborghini Aventador S Roadster
Lamborghini Aventador S Roadster
Lamborghini Aventador S Roadster
Lamborghini Aventador S Roadster
Lamborghini Aventador S Roadster
Lamborghini Aventador S Roadster
Lamborghini Aventador S Roadster

Zoals de dag weer nacht wordt, wordt een Lamborghini Coupe een Roadster. Vandaag brengen we je het nieuws van de betere Lamborghini Aventador Roadster – de Aventador ‘S’ Roadster.

Net als met veel nieuwe auto’s deze week, zal deze Lambo onthuld worden op de IAA in Frankfurt. Er zijn nogal wat details, dus laten we beginnen.

De details van de Lamborhini Aventador S Roadster

Als eerste heeft de Roadster net als de Coupe een 6,5-liter, natuurlijk ademende V12 met 740 pk. Hij heeft zeventrapsversnellingsbak en vierwielaandrijving, die ervoor zorgen dat de Roadster in 3,0 seconden naar 100 km/u accelereert. Dat is een tiende van een seconde langzamer dan de Coupe S. Dit komt door het extra gewicht van 50 kilo. Op topsnelheid is de Coupe S echter niet hoger. Beide stoppen met accelereren op 350 km/u.

Ook krijgt hij net als de Coupe S het vierwielbesturingsysteem van Lamborghini, dat voor meer behendigheid op lage snelheden en meer stabiliteit op hogere snelheden zorgt. Een goede zaak: we hebben de besturing getest en vonden dat het de Lamborghini veel levendiger liet voelen.

De stabiliteitscontrole is daarnaast verbeterd, net als de vierwielaandrijving die nu beter met de achterwielbesturing om kan gaan. Een nieuwe actieve achtervleugel en andere aerodynamica zorgen ervoor dat er 130 procent meer downforce is dan bij zijn voorganger.

Er is binnenin veel alcantara, leer en glanzend koolstofvezel te vinden. Twee dakpanelen van zes kilo kunnen onder de voorste kofferbak geplaatst worden. De wielen? Gigantisch. 20 inch voor en 21 inch achter, die omhelst worden door Pirelli P Zero’s die speciaal voor de S Roadster ontwikkeld zijn. Je zult de nieuwe voorbumper ook wel gespot hebben; veel agressiever, net zoals de Coupe S.

De torenhoge prijs van de Roadster

Nu het minder leuke gedeelte. Zonder belastingen kost de Lamborghini Aventador S Roadster een kleine 275.000 euro. We willen niet denken aan het bedrag dat we moeten neerleggen als de overheid heeft meegesnoept.

Reacties
  1. X zegt op 7 september 2017 om 14:59:

    Hallo beste stagiair die dit heeft geschreven (of ik hoop dat je een stagiair bent). Mag ik je als tip geven dat je nog even een spelling en werkwoordspelling check doet voordat je artikelen de wijdse, boze wereld van het internet op gooit? Veel succes verder!

    P.S. Als je geen stagiair bent, neem die tip dan alsnog maar aan.

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken