
Zoals de dag weer nacht wordt, wordt een Lamborghini Coupe een Roadster. Vandaag brengen we je het nieuws van de betere Lamborghini Aventador Roadster – de Aventador ‘S’ Roadster.
Net als met veel nieuwe auto’s deze week, zal deze Lambo onthuld worden op de IAA in Frankfurt. Er zijn nogal wat details, dus laten we beginnen.
De details van de Lamborhini Aventador S Roadster
Als eerste heeft de Roadster net als de Coupe een 6,5-liter, natuurlijk ademende V12 met 740 pk. Hij heeft zeventrapsversnellingsbak en vierwielaandrijving, die ervoor zorgen dat de Roadster in 3,0 seconden naar 100 km/u accelereert. Dat is een tiende van een seconde langzamer dan de Coupe S. Dit komt door het extra gewicht van 50 kilo. Op topsnelheid is de Coupe S echter niet hoger. Beide stoppen met accelereren op 350 km/u.
Ook krijgt hij net als de Coupe S het vierwielbesturingsysteem van Lamborghini, dat voor meer behendigheid op lage snelheden en meer stabiliteit op hogere snelheden zorgt. Een goede zaak: we hebben de besturing getest en vonden dat het de Lamborghini veel levendiger liet voelen.
De stabiliteitscontrole is daarnaast verbeterd, net als de vierwielaandrijving die nu beter met de achterwielbesturing om kan gaan. Een nieuwe actieve achtervleugel en andere aerodynamica zorgen ervoor dat er 130 procent meer downforce is dan bij zijn voorganger.
Er is binnenin veel alcantara, leer en glanzend koolstofvezel te vinden. Twee dakpanelen van zes kilo kunnen onder de voorste kofferbak geplaatst worden. De wielen? Gigantisch. 20 inch voor en 21 inch achter, die omhelst worden door Pirelli P Zero’s die speciaal voor de S Roadster ontwikkeld zijn. Je zult de nieuwe voorbumper ook wel gespot hebben; veel agressiever, net zoals de Coupe S.
De torenhoge prijs van de Roadster
Nu het minder leuke gedeelte. Zonder belastingen kost de Lamborghini Aventador S Roadster een kleine 275.000 euro. We willen niet denken aan het bedrag dat we moeten neerleggen als de overheid heeft meegesnoept.
Eén reactie op “De nieuwe Lamborghini Aventador S Roadster is hier”
Laat een antwoord achter aan X Reactie annuleren
Meer van TopGear


Wanbetaler probeert huur-Lambo te verstoppen in Amsterdamse garage (maar vergeet iets belangrijks)

Lamborghini-baas: ‘Hybride Lamborghini Revuelto maakt beter geluid dan de laatste SVJ’

Novitec geeft de Lamborghini Aventador Ultimae een upgrade met dikke Vossen-velgen

Deze Riva-boot heeft twee (!) Lamborghini V12-motoren aan boord

Lamborghini gepakt met 156 km/u te hard, komt weg met slechts bekeuring door personeelstekort

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Zie jij welke echte Lamborghini er onder deze supercar zit?

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Man vervangt V10 van Lamborghini Huracán met simpele Honda-motor (met een goede reden)

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Stelling: BMW is de weg kwijt

Een hypercar van Audi? Mogelijk!

Toyota Land Cruiser: gloednieuwe bejaarde

De Suzuki Swift Sport is een medium-warme hatchback

Het elektrische duo van de Volkswagen Groep

Land Rover Discovery SVX loopt niet vast

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Als de matrixborden 70 én 90 aangeven, mag je dan links 90 gaan rijden?

Deze rallyiconen vergeet iedereen te kopen (en daar kun jij je voordeel mee doen)

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

Is zo’n vlugge Ford Fiesta ST na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Hallo beste stagiair die dit heeft geschreven (of ik hoop dat je een stagiair bent). Mag ik je als tip geven dat je nog even een spelling en werkwoordspelling check doet voordat je artikelen de wijdse, boze wereld van het internet op gooit? Veel succes verder!
P.S. Als je geen stagiair bent, neem die tip dan alsnog maar aan.