
De Lamborghini Aventador SVJ Roadster komt standaard met veel indrukwekkende getallen: twaalf cilinders, geen turbo, 770 pk, 720 Nm, 350 km/u en slechts 800 exemplaren. Nog iets vergeten? Ah, een 0-100-tijd van 2,9 tellen. 0-200 in 8,8 seconden. Oké, nog één: 100-0 in 31 meter. De beste feature valt lastig in cijfers uit te drukken: het geluid van de V12 en hoe het je je laat voelen.
De Lamborghini Aventador SVJ Roadster is de open versie van de snelste Aventador ooit. Het dak bestaat uit twee koolstofvezel delen van elk 6 kilo en je kunt ze kwijt in de neus van de Aventador. Handig dus als je onderweg een buitje tegenkomt. Door de nodige verstevigingen weegt de Lamborghini Aventador SVJ Roadster een kleine 50 kilo meer dan de dichte versie. Het totale gewicht is 1.525 kilo.
Volgens Lamborghini doet het verwijderen van het dak geen enkele afbreuk aan de aerodynamica. Het zogenoemde Aerodinamica Lamborghini Attiva 2.0 speelt net zo met de lucht als bij de dichte versie. Binnen 500 milliseconden past het systeem de aerodynamica aan voor de beste prestaties. Elke eigenaar zou een privétunnel moeten hebben om maximaal te genieten van de V12.
De komst van de Lamborghini Aventador SVJ Roadster bevestigt trouwens ook dat Instagrammer Whitesse inderdaad vorig jaar al de ultieme roadster op het internet lekte. We zijn benieuwd of Lamborghini ‘m nog eens uitnodigt om tien maanden van te voren alvast z’n auto samen te stellen.
Eén reactie op “Lamborghini Aventador SVJ Roadster: tunnelen maar”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Wanbetaler probeert huur-Lambo te verstoppen in Amsterdamse garage (maar vergeet iets belangrijks)

Lamborghini-baas: ‘Hybride Lamborghini Revuelto maakt beter geluid dan de laatste SVJ’

Novitec geeft de Lamborghini Aventador Ultimae een upgrade met dikke Vossen-velgen

Deze Riva-boot heeft twee (!) Lamborghini V12-motoren aan boord

Lamborghini gepakt met 156 km/u te hard, komt weg met slechts bekeuring door personeelstekort

Rijke mensen willen echt geen elektrische auto, komt Lamborghini achter

Lamborghini legt uit hoe de benzinemotor kan blijven leven na het verbod in 2035

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Zie jij welke echte Lamborghini er onder deze supercar zit?

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Deze Lamborghini zou in Nederland geen boete krijgen voor het blokkeren van een Tesla Supercharger

Wanbetaler probeert huur-Lambo te verstoppen in Amsterdamse garage (maar vergeet iets belangrijks)

Lamborghini-baas: ‘Hybride Lamborghini Revuelto maakt beter geluid dan de laatste SVJ’

Lamborghini gepakt met 156 km/u te hard, komt weg met slechts bekeuring door personeelstekort

Buitenspelen in de Audi RS 3, BMW M3, Porsche 911 en Lamborghini Aventador SVJ

Geplette Aventador SVJ moet alsnog een hoop geld kosten

BMW M3 Touring (G21/G81) is bevestigd

Bugatti La Voiture Noire bestaat nog niet

Nissan GT-R R36: hoe staat het ermee?

Creatieve remklauwen van Brembo

De Ferrari hybride supercar komt deze zomer

Auto als investering: de beste en slechtste

Op deze simpele wijze gaat Maserati eindelijk meer auto’s verkopen

De mooiste Alfa Romeo keert terug, zelfs met een handbak (en geen elektromotoren)

Rijke mensen willen echt geen elektrische auto, komt Lamborghini achter

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

De Brabus 1000 is sneller dan menig Ferrari, maar heeft nog één groot voordeel

Wie bouwt de beste cabrio met V8 – Ferrari of Aston Martin?

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Wat is er precies aan de hand bij McLaren? En gaat het nog wel goed komen?

Zo kom je erachter of er gerookt is in een auto (zelfs als ie grondig is schoongemaakt)

‘Zijn de boetes voor motorrijders eigenlijk net zo hoog als die voor automobilisten?’

Waarom er (al jaren) langs de drukke A12 een spooktankstation staat

Deze auto was 13 jaar leverbaar in Nederland, maar nu kun je hem niet meer bestellen

dat ding van Whitesse LIJKT slechts op deze SVJ Roadster… als je maar goed kijkt…
hints: voorkant, achtervleugel