Lamborghini Aventador SVJ Roadster: tunnelen maar

De ultieme Aventador pakt een kappertje

Lamborghini Aventador SVJ Roadster 2019
Lamborghini Aventador SVJ Roadster 2019
Lamborghini Aventador SVJ Roadster 2019
Lamborghini Aventador SVJ Roadster 2019 neus badge ALA
Lamborghini Aventador SVJ Roadster 2019 zijkant ALA
Lamborghini Aventador SVJ Roadster 2019 interieur dashboard
Lamborghini Aventador SVJ Roadster 2019 ALA koolstofvezel spoiler
Lamborghini Aventador SVJ Roadster 2019 interieur dashboard
Lamborghini Aventador SVJ Roadster 2019
Lamborghini Aventador SVJ Roadster 2019
Lamborghini Aventador SVJ Roadster 2019
Lamborghini Aventador SVJ Roadster 2019
Lamborghini Aventador SVJ Roadster 2019
Lamborghini Aventador SVJ Roadster 2019
Lamborghini Aventador SVJ Roadster 2019
Lamborghini Aventador SVJ Roadster 2019
Lamborghini Aventador SVJ Roadster 2019 neus badge ALA
Lamborghini Aventador SVJ Roadster 2019 zijkant ALA
Lamborghini Aventador SVJ Roadster 2019 interieur dashboard
Lamborghini Aventador SVJ Roadster 2019 ALA koolstofvezel spoiler
Lamborghini Aventador SVJ Roadster 2019 interieur dashboard
Lamborghini Aventador SVJ Roadster 2019
Lamborghini Aventador SVJ Roadster 2019
Lamborghini Aventador SVJ Roadster 2019
Lamborghini Aventador SVJ Roadster 2019
Lamborghini Aventador SVJ Roadster 2019

De Lamborghini Aventador SVJ Roadster komt standaard met veel indrukwekkende getallen: twaalf cilinders, geen turbo, 770 pk, 720 Nm, 350 km/u en slechts 800 exemplaren. Nog iets vergeten? Ah, een 0-100-tijd van 2,9 tellen. 0-200 in 8,8 seconden. Oké, nog één: 100-0 in 31 meter. De beste feature valt lastig in cijfers uit te drukken: het geluid van de V12 en hoe het je je laat voelen.

De Lamborghini Aventador SVJ Roadster is de open versie van de snelste Aventador ooit. Het dak bestaat uit twee koolstofvezel delen van elk 6 kilo en je kunt ze kwijt in de neus van de Aventador. Handig dus als je onderweg een buitje tegenkomt. Door de nodige verstevigingen weegt de Lamborghini Aventador SVJ Roadster een kleine 50 kilo meer dan de dichte versie. Het totale gewicht is 1.525 kilo.

Volgens Lamborghini doet het verwijderen van het dak geen enkele afbreuk aan de aerodynamica. Het zogenoemde Aerodinamica Lamborghini Attiva 2.0 speelt net zo met de lucht als bij de dichte versie. Binnen 500 milliseconden past het systeem de aerodynamica aan voor de beste prestaties. Elke eigenaar zou een privétunnel moeten hebben om maximaal te genieten van de V12.

De komst van de Lamborghini Aventador SVJ Roadster bevestigt trouwens ook dat Instagrammer Whitesse inderdaad vorig jaar al de ultieme roadster op het internet lekte. We zijn benieuwd of Lamborghini ‘m nog eens uitnodigt om tien maanden van te voren alvast z’n auto samen te stellen.

Reacties
  1. Jasper zegt op 4 maart 2019 om 22:00:

    dat ding van Whitesse LIJKT slechts op deze SVJ Roadster… als je maar goed kijkt…
    hints: voorkant, achtervleugel

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws