
Als er één sportauto is waar heel goed dagelijks mee te leven valt, dan is het de Porsche 911 wel. Het Elfje is ergonomisch genoeg, comfortabel zat en blijkbaar betrouwbaar genoeg. Als dit Nederlandse exemplaar een indicatie mag zijn, in ieder geval. Dit is waarschijnlijk de Porsche 911 Turbo S met de hoogste kilometerstand ter wereld. Sinds 2016 reed de eigenaar 333.379 kilometer met zijn Porsche.
Het is niet dat de bestuurder per ongeluk een afrit miste en toen meer dan 300.000 kilometer omreed met zijn Porsche 911 Turbo S. De eerste eigenaar bestelde de 911 bij Pon in Leusden gelijk al met een iets hogere ophanging voor meer comfort op langere afstanden. De optionele sportstoelen zijn dan weer een bijzondere keuze. De lakkleur is British Racing Green en voor het interieur koos de bestuurder bordeauxrood.
Specificaties van de Turbo S
Het racegroene alternatief voor de langeafstandsdiesel is een 911 van de 991.2-generatie. Dat betekent dat de 3,8-liter boxer 580 pk en 750 Nm uitsmeert over vier wielen. De topsnelheid is 330 km/u na een 0-100-sprintje van 2,9 seconden. De nieuwprijs voor deze Turbo S was 170.000 euro, wat zou betekenen dat de eerste eigenaar geen BPM of BTW betaald heeft. Hoe dat kan?
Wat moet de Porsche 911 Turbo S met de hoogste kilometerstand kosten?
Hoewel de Porsche 911 Turbo S met (waarschijnlijk) de hoogste kilometerstand ter wereld in Nederland gekocht is, staat hij op Slowaaks kenteken. Hij is momenteel nog in het bezit van de eerste eigenaar, maar op 3 februari van dit jaar gaat hij onder de hamer. De veiling vindt plaats tijdens Les Grandes Marques du Monde à Paris. Veilinghuis Bonhams vermoedt een eindprijs van tussen de 60.000 en 80.000 euro. Daar komt nog wel wat Nederlandse belasting overheen.
2 reacties op “Kooptip: Porsche 911 Turbo S met de hoogste kilometerstand”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Brabus geeft 900 pk en 1.000 Nm aan de Porsche 911 Turbo S

Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar

Rij mee met de snelste productieauto op Pikes Peak van dit moment

Maserati MC20 vs Lamborghini Huracán vs Porsche 911

Aston Martin DB11 AMR vs Porsche 911 Turbo S vs Bentley Continental GT V8 vs Ferrari Roma

Marc Philipp Gemballa Marsien: offroad-911 met 750+ pk

Koop met wat vrienden deze Porsche 911-collectie inclusief vrachtwagen en trailer

Manhart grijpt terug op de Porsche 911 GT2 RS en geeft hem 945 pk

Deze Porsche 911 GT2 RS MR crashte op de Nürburgring – dit zijn de totale kosten

Nieuw Nürburgringrecord voor de kortste ronde?

Snelste rondetijd Zandvoort is voor de Porsche 911 GT2 MR

Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25 door Manthey

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Deze Fiat Panda moet 40.000 euro kosten en nee, dat komt niet door belastingen

De overheid verkoopt de goorste Volkswagens ooit, maar ze hebben wel een interessante geschiedenis

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Hoezo onbetrouwbaar? Deze BMW 750 Li heeft bijna een miljoen kilometer gelopen

Deze BMW M5 Touring (E39) is de droom van iedere liefhebber

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Fred (37) komt helemaal tot rust als hij 3 uur op een vastgeroest moertje staat te vloeken

Wist je dat er een groot verschil is tussen ‘Bimmer’ en ‘Beemer’ als je op een hippe manier ‘BMW’ wilt zeggen?

Bij jouw toekomstige auto zit dit onderdeel mogelijk in je wielen

Blijkbaar maakt iedereen deze simpele fout als ze een nieuwe auto kopen (en dat is niet goed voor je motor)

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen

Nieuwprijs 170 mille? Hier kost die zo’n 3 ton.
Dat ding ziet er nog strak uit! Waarom zou je deze willen veilen en niet ‘gewoon’ verkopen?