
Als er één sportauto is waar heel goed dagelijks mee te leven valt, dan is het de Porsche 911 wel. Het Elfje is ergonomisch genoeg, comfortabel zat en blijkbaar betrouwbaar genoeg. Als dit Nederlandse exemplaar een indicatie mag zijn, in ieder geval. Dit is waarschijnlijk de Porsche 911 Turbo S met de hoogste kilometerstand ter wereld. Sinds 2016 reed de eigenaar 333.379 kilometer met zijn Porsche.
Het is niet dat de bestuurder per ongeluk een afrit miste en toen meer dan 300.000 kilometer omreed met zijn Porsche 911 Turbo S. De eerste eigenaar bestelde de 911 bij Pon in Leusden gelijk al met een iets hogere ophanging voor meer comfort op langere afstanden. De optionele sportstoelen zijn dan weer een bijzondere keuze. De lakkleur is British Racing Green en voor het interieur koos de bestuurder bordeauxrood.
Specificaties van de Turbo S
Het racegroene alternatief voor de langeafstandsdiesel is een 911 van de 991.2-generatie. Dat betekent dat de 3,8-liter boxer 580 pk en 750 Nm uitsmeert over vier wielen. De topsnelheid is 330 km/u na een 0-100-sprintje van 2,9 seconden. De nieuwprijs voor deze Turbo S was 170.000 euro, wat zou betekenen dat de eerste eigenaar geen BPM of BTW betaald heeft. Hoe dat kan?
Wat moet de Porsche 911 Turbo S met de hoogste kilometerstand kosten?
Hoewel de Porsche 911 Turbo S met (waarschijnlijk) de hoogste kilometerstand ter wereld in Nederland gekocht is, staat hij op Slowaaks kenteken. Hij is momenteel nog in het bezit van de eerste eigenaar, maar op 3 februari van dit jaar gaat hij onder de hamer. De veiling vindt plaats tijdens Les Grandes Marques du Monde à Paris. Veilinghuis Bonhams vermoedt een eindprijs van tussen de 60.000 en 80.000 euro. Daar komt nog wel wat Nederlandse belasting overheen.
2 reacties op “Kooptip: Porsche 911 Turbo S met de hoogste kilometerstand”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Brabus geeft 900 pk en 1.000 Nm aan de Porsche 911 Turbo S

Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar

Rij mee met de snelste productieauto op Pikes Peak van dit moment

Maserati MC20 vs Lamborghini Huracán vs Porsche 911

Aston Martin DB11 AMR vs Porsche 911 Turbo S vs Bentley Continental GT V8 vs Ferrari Roma

Marc Philipp Gemballa Marsien: offroad-911 met 750+ pk

Koop met wat vrienden deze Porsche 911-collectie inclusief vrachtwagen en trailer

Manhart grijpt terug op de Porsche 911 GT2 RS en geeft hem 945 pk

Deze Porsche 911 GT2 RS MR crashte op de Nürburgring – dit zijn de totale kosten

Nieuw Nürburgringrecord voor de kortste ronde?

Snelste rondetijd Zandvoort is voor de Porsche 911 GT2 MR

Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25 door Manthey

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Deze Fiat Panda moet 40.000 euro kosten en nee, dat komt niet door belastingen

De overheid verkoopt de goorste Volkswagens ooit, maar ze hebben wel een interessante geschiedenis

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Hoezo onbetrouwbaar? Deze BMW 750 Li heeft bijna een miljoen kilometer gelopen

Deze BMW M5 Touring (E39) is de droom van iedere liefhebber

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

Nieuwprijs 170 mille? Hier kost die zo’n 3 ton.
Dat ding ziet er nog strak uit! Waarom zou je deze willen veilen en niet ‘gewoon’ verkopen?