Als er één sportauto is waar heel goed dagelijks mee te leven valt, dan is het de Porsche 911 wel. Het Elfje is ergonomisch genoeg, comfortabel zat en blijkbaar betrouwbaar genoeg. Als dit Nederlandse exemplaar een indicatie mag zijn, in ieder geval. Dit is waarschijnlijk de Porsche 911 Turbo S met de hoogste kilometerstand ter wereld. Sinds 2016 reed de eigenaar 333.379 kilometer met zijn Porsche.

Het is niet dat de bestuurder per ongeluk een afrit miste en toen meer dan 300.000 kilometer omreed met zijn Porsche 911 Turbo S. De eerste eigenaar bestelde de 911 bij Pon in Leusden gelijk al met een iets hogere ophanging voor meer comfort op langere afstanden. De optionele sportstoelen zijn dan weer een bijzondere keuze. De lakkleur is British Racing Green en voor het interieur koos de bestuurder bordeauxrood.

Specificaties van de Turbo S

Het racegroene alternatief voor de langeafstandsdiesel is een 911 van de 991.2-generatie. Dat betekent dat de 3,8-liter boxer 580 pk en 750 Nm uitsmeert over vier wielen. De topsnelheid is 330 km/u na een 0-100-sprintje van 2,9 seconden. De nieuwprijs voor deze Turbo S was 170.000 euro, wat zou betekenen dat de eerste eigenaar geen BPM of BTW betaald heeft. Hoe dat kan?

Wat moet de Porsche 911 Turbo S met de hoogste kilometerstand kosten?

Hoewel de Porsche 911 Turbo S met (waarschijnlijk) de hoogste kilometerstand ter wereld in Nederland gekocht is, staat hij op Slowaaks kenteken. Hij is momenteel nog in het bezit van de eerste eigenaar, maar op 3 februari van dit jaar gaat hij onder de hamer. De veiling vindt plaats tijdens Les Grandes Marques du Monde à Paris. Veilinghuis Bonhams vermoedt een eindprijs van tussen de 60.000 en 80.000 euro. Daar komt nog wel wat Nederlandse belasting overheen.

Reacties

  • Chris heeft op 28 januari 2022 geschreven:

    Nieuwprijs 170 mille? Hier kost die zo’n 3 ton.

    Reageer
  • Petrolhead heeft op 26 januari 2022 geschreven:

    Dat ding ziet er nog strak uit! Waarom zou je deze willen veilen en niet ‘gewoon’ verkopen?

    Reageer

Laat een antwoord achter aan Chris Reactie annuleren

(verplicht)