
TechArt staat erom bekend Porsches niet met rust te kunnen laten, zowel visueel als motorisch. De twinturbo V8 in deze Sport Turismo produceert daarom nu 631 pk en 664 Nm koppel. Dat is 90 pk en 100 Nm meer dan het standaard model. Van de 0 tot 100 km/u sprint is er maar liefst een halve seconde tijd afgeschraapt: 3,4 seconden. TechArt doopt de Porsche Panamera Sport Turismo de GrandGT Supreme.
Wil je hem zien? Ga dan naar Genève
Zoals veel tuners traditiegetrouw doen, laat TechArt haar paradepaardje van dit jaar voor het eerst zien op de Autosalon van Genève. Alle verfijning die de Sport Turismo uitstraalt is weggehaald en heeft plaatsgemaakt voor een schreeuwerige bodykit; uitgebouwde wielkasten, een dikkere achterkant en een nieuwe voorbumper. De GrandGT Supreme is lager gezet en rolt op 22-inch velgen. TechArt wil niets te maken hebben met de subtiliteit van het standaard model, zo blijkt. We zijn er nog niet helemaal over uit of dat erg is of niet.
Die kleurencombinatie is niet zo schreeuwerig
Dat klopt. Vanbuiten niet, tenminste. Gluur even door het raampje naar het interieur, waar ongeveer een volledige kudde koeien in verdween. Groene, oranje en zwarte stiksels houden het leer bij elkaar dat zelfs op het dashboard en op de hemel zit.
Qua topsnelheden is er niets gemeld, maar 320 km/u moet makkelijk te halen zijn. Zeker als je je op een verlaten startbaan bevindt of toevallig in Duitsland bent. Klinken deze specificaties je als muziek in de oren maar vind je de bodykit afschuwelijk? Heb jij even geluk, TechArt biedt namelijk de bodykit en de motor-upgrade ook als losse pakketten aan.
Meer van TopGear


Is zo’n dikke Porsche Panamera (970) na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is de Porsche Panamera Turbo E-Hybrid de enige auto die je nodig hebt? (review)

Deze nieuwe Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid is de sterkste Panamera ooit

Nu ook verstandige V6 voor nieuwe plug-in hybrides Porsche Panamera

Nieuwe Porsche Panamera: Alles wat je moet weten

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Ultieme Bijlmer Bajes Bolide nu nog sneller

Dit is de Techart Porsche 911 Turbo van DJ La Fuente

Nieuwe auto van DJ La Fuente is een Porsche 911

De Techart Porsche 911 krijgt transparante spoilerpoten

TechArt GTstreet RS is werkelijk een beest

De nieuwe auto van DJ La Fuente

Porsche Mission E: alles over de productieversie

Zenvo TSR-S heeft de meest freaky spoiler

De aangepakte auto’s van de Autosalon van Genève

Autosalon van Genève 2018: het lekkerste spul

Waarom Fiat-baas zijn merk afknijpt

Mercedes-baas: ’Er zijn weinig niches over om te vullen’

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Waarom moeten sommige automerken om de paar jaar hun typeaanduidingen omgooien?

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

‘Kan de krachtigere Euro 98-benzine schadelijk zijn voor je (wat oudere) motor?’

Vakantiegangers opgelet: In deze Europese landen pakt de politie je auto af bij te hard rijden

Deze auto’s halen met gemak 300.000 kilometer, maar kosten tussen de 2.500 en 10.000 euro
