
TechArt staat erom bekend Porsches niet met rust te kunnen laten, zowel visueel als motorisch. De twinturbo V8 in deze Sport Turismo produceert daarom nu 631 pk en 664 Nm koppel. Dat is 90 pk en 100 Nm meer dan het standaard model. Van de 0 tot 100 km/u sprint is er maar liefst een halve seconde tijd afgeschraapt: 3,4 seconden. TechArt doopt de Porsche Panamera Sport Turismo de GrandGT Supreme.
Wil je hem zien? Ga dan naar Genève
Zoals veel tuners traditiegetrouw doen, laat TechArt haar paradepaardje van dit jaar voor het eerst zien op de Autosalon van Genève. Alle verfijning die de Sport Turismo uitstraalt is weggehaald en heeft plaatsgemaakt voor een schreeuwerige bodykit; uitgebouwde wielkasten, een dikkere achterkant en een nieuwe voorbumper. De GrandGT Supreme is lager gezet en rolt op 22-inch velgen. TechArt wil niets te maken hebben met de subtiliteit van het standaard model, zo blijkt. We zijn er nog niet helemaal over uit of dat erg is of niet.
Die kleurencombinatie is niet zo schreeuwerig
Dat klopt. Vanbuiten niet, tenminste. Gluur even door het raampje naar het interieur, waar ongeveer een volledige kudde koeien in verdween. Groene, oranje en zwarte stiksels houden het leer bij elkaar dat zelfs op het dashboard en op de hemel zit.
Qua topsnelheden is er niets gemeld, maar 320 km/u moet makkelijk te halen zijn. Zeker als je je op een verlaten startbaan bevindt of toevallig in Duitsland bent. Klinken deze specificaties je als muziek in de oren maar vind je de bodykit afschuwelijk? Heb jij even geluk, TechArt biedt namelijk de bodykit en de motor-upgrade ook als losse pakketten aan.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Is zo’n dikke Porsche Panamera (970) na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is de Porsche Panamera Turbo E-Hybrid de enige auto die je nodig hebt? (review)

Deze nieuwe Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid is de sterkste Panamera ooit

Nu ook verstandige V6 voor nieuwe plug-in hybrides Porsche Panamera

Nieuwe Porsche Panamera: Alles wat je moet weten

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Maar liefst 40 procent van de Macan-klanten wil toch nog liever een benzinemotor

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Ultieme Bijlmer Bajes Bolide nu nog sneller

Dit is de Techart Porsche 911 Turbo van DJ La Fuente

Nieuwe auto van DJ La Fuente is een Porsche 911

De Techart Porsche 911 krijgt transparante spoilerpoten

TechArt GTstreet RS is werkelijk een beest

De nieuwe auto van DJ La Fuente

Porsche Mission E: alles over de productieversie

Zenvo TSR-S heeft de meest freaky spoiler

De aangepakte auto’s van de Autosalon van Genève

Autosalon van Genève 2018: het lekkerste spul

Waarom Fiat-baas zijn merk afknijpt

Mercedes-baas: ’Er zijn weinig niches over om te vullen’

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Met deze uitvinding kan elke elektrische auto omgebouwd worden tot benzineauto (want dat is nodig)

Mazda gaat een van de onzuinigste en onbetrouwbaarste motoren ooit nog een kans te geven

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Het grootste automerk ter wereld zet in op de ‘benzine van de toekomst’
