
TechArt staat erom bekend Porsches niet met rust te kunnen laten, zowel visueel als motorisch. De twinturbo V8 in deze Sport Turismo produceert daarom nu 631 pk en 664 Nm koppel. Dat is 90 pk en 100 Nm meer dan het standaard model. Van de 0 tot 100 km/u sprint is er maar liefst een halve seconde tijd afgeschraapt: 3,4 seconden. TechArt doopt de Porsche Panamera Sport Turismo de GrandGT Supreme.
Wil je hem zien? Ga dan naar Genève
Zoals veel tuners traditiegetrouw doen, laat TechArt haar paradepaardje van dit jaar voor het eerst zien op de Autosalon van Genève. Alle verfijning die de Sport Turismo uitstraalt is weggehaald en heeft plaatsgemaakt voor een schreeuwerige bodykit; uitgebouwde wielkasten, een dikkere achterkant en een nieuwe voorbumper. De GrandGT Supreme is lager gezet en rolt op 22-inch velgen. TechArt wil niets te maken hebben met de subtiliteit van het standaard model, zo blijkt. We zijn er nog niet helemaal over uit of dat erg is of niet.
Die kleurencombinatie is niet zo schreeuwerig
Dat klopt. Vanbuiten niet, tenminste. Gluur even door het raampje naar het interieur, waar ongeveer een volledige kudde koeien in verdween. Groene, oranje en zwarte stiksels houden het leer bij elkaar dat zelfs op het dashboard en op de hemel zit.
Qua topsnelheden is er niets gemeld, maar 320 km/u moet makkelijk te halen zijn. Zeker als je je op een verlaten startbaan bevindt of toevallig in Duitsland bent. Klinken deze specificaties je als muziek in de oren maar vind je de bodykit afschuwelijk? Heb jij even geluk, TechArt biedt namelijk de bodykit en de motor-upgrade ook als losse pakketten aan.
Meer van TopGear


Is zo’n dikke Porsche Panamera (970) na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is de Porsche Panamera Turbo E-Hybrid de enige auto die je nodig hebt? (review)

Deze nieuwe Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid is de sterkste Panamera ooit

Nu ook verstandige V6 voor nieuwe plug-in hybrides Porsche Panamera

Nieuwe Porsche Panamera: Alles wat je moet weten

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Ultieme Bijlmer Bajes Bolide nu nog sneller

Dit is de Techart Porsche 911 Turbo van DJ La Fuente

Nieuwe auto van DJ La Fuente is een Porsche 911

De Techart Porsche 911 krijgt transparante spoilerpoten

TechArt GTstreet RS is werkelijk een beest

De nieuwe auto van DJ La Fuente

Porsche Mission E: alles over de productieversie

Zenvo TSR-S heeft de meest freaky spoiler

De aangepakte auto’s van de Autosalon van Genève

Autosalon van Genève 2018: het lekkerste spul

Waarom Fiat-baas zijn merk afknijpt

Mercedes-baas: ’Er zijn weinig niches over om te vullen’

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Word je stiekem bespioneerd door je autobanden? In de VS vrezen ze van wel
