
Sinds de aanstelling van Thomas Schäfer is er een boel veranderd bij Volkswagen. Praat met mensen rond het bedrijf en het wordt duidelijk dat Schäfer een open sfeer aanmoedigt en jonge werknemers aanspoort om met input te komen. Heel wat anders dan zijn voorgangers deden. Schäfer maakt tijdens zijn presentatie op de autobeurs in München grapjes, en hij laat het niet na om het over de problemen van Volkswagen te hebben.
Zo gaat hij in op de afloop van Dieselgate. ‘We zijn hard gestraft voor dingen die we niet hadden moeten doen. Mensen waren boos, omdat dat geen Volkswagen-gedrag is’, zegt Schäfer. Ook recente problemen worden opgelost. Denk aan het getreuzel van het infotainment. Bij Skoda heeft de VW Groep laten zien dat er weer wordt geluisterd naar klanten. Het interieur van de nieuwe Superb krijgt bijvoorbeeld echte knoppen voor de airco.
Problemen met de Volkswagen Golf 8 en ID.3
Technisch directeur Kai Grünitz gaat in op de problemen van Volkswagen bij het R&D-team. Volgens Grünitz moeten de auto’s worden verbeterd voordat ze in de verkoop gaan: ‘We brengen niet nog eens een auto naar de weg als de Golf 8 of ID.3 met duizenden problemen.’ Het begon al met leveringsproblemen van de ID.3 door gebrekkige software, maar na de uitleveringen zijn er ook genoeg klachten gemeld over bugs in de software.

Kai Grünitz heeft 999 problemen, maar de Volkswagen ID.2all is er niet één van | Foto: © Volkswagen
Daarnaast heeft Volkswagen wat afgekeken bij techboer Apple: ‘Rijgedrag is de basislaag, maar het is niet hetgeen dat je voelt wanneer je een auto voor het eerst ziet. Apple ging dezelfde richting op – het begon met hoe iets eruit zag en voelde’, zegt Grünitz. Volkswagens van de toekomst moeten er dus goed uit gaan zien. Het begin van het nieuwe Volkswagen is in ieder geval goed als we naar de ID.2all en het GTI-concept kijken.
4 reacties op “Volkswagen geeft toe dat de Golf 8 en elektrische ID.3 ‘duizenden problemen’ hadden”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Elektrische auto nu in aanschaf goedkoper dan benzineauto, zonder adder onder het gras

Volkswagen worden weer dik met luxe interieurs, zodat jij ze ook gaat kopen

De elektrische hot hatch van Volkswagen is goedkoper dan de Golf GTI

Moet Volkswagen weer een Harlekin-optie aanbieden voor moderne auto’s?

Deze heerlijke Volkswagen Kever heeft niet de motor die je misschien zou verwachten

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Kooptip: deze VW Transporter met GTI-motor (!) is door een slimme truc heel gunstig in de belasting

Dit moet wel de roestigste Volkswagen zijn die je ooit gezien hebt (en niet alleen de achterklep)

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

Voor dik 5.000 euro is je Volkswagen Passat echt helemaal af (maar nog niet sneller)

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Prijs Golf R is hoger dan die van de premium BMW-concurrent

Oef: De prijs van de Golf GTI is in 20 jaar tijd verdubbeld

In Duitsland is een Golf GTI leasen veel goedkoper dan een Aygo leasen in Nederland

Hoeveel duurder is een Volkswagen Golf nou écht geworden in vergelijking met vroeger?

Dit betaal je tegenwoordig voor een Volkswagen Golf in Nederland

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Is zo’n briljante Audi R8 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Kooptip: deze VW Transporter met GTI-motor (!) is door een slimme truc heel gunstig in de belasting

Deze nieuwe autoradio ziet eruit als een oude cassettespeler, maar achter het klepje zit iets anders

Waarom zie je zo vaak een losse schoen langs de snelweg liggen? En waarom is het er maar één?

Door deze slimme truc kunnen vrachtwagens snelladen zonder dat het stroomnet overbelast raakt

TU Delft bouwt duurzame auto met vergeten techniek uit jaren ’60 die op bijna elke brandstof kan lopen

Pas op: waarom je vandaag plotseling last kunt hebben van ‘ijzel’ op de Nederlandse wegen

lk ben 7 x terug geweest voor storingen en nu heb ik weer storing meldingen, van software, die gewoon werkt…
Probleem waar vele mee struggelen, is dat ze geen software bouwer zijn van oorsprong. Die kennis die bijv Tesla heeft opgedaan loop der jaren is vrij groot en dat heb je niet heel snel, zeker niet als componenten van derde zij. Bijvoorbeeld
Waarom hebben de Tesla’s volgens onderzoek van JD Power dan nog veel meer problemen dan deze VW’s? Waaronder ook met de software?
Ik heb een golf 8 is 3 x terug geweest voor software update en it heb nog steeds it probleem
Hopelik woord it op gelost