Volkswagen Up GTI met 145 pk: upgepompt

Volkswagen Up GTI met 145 pk is een pretmachine plus een beetje

Volkswagen Up GTI met 145 pk
Volkswagen Up GTI met 145 pk
Volkswagen Up GTI met 145 pk
Volkswagen Up GTI met 145 pk
Volkswagen Up GTI met 145 pk
Volkswagen Up GTI met 145 pk
Volkswagen Up GTI met 145 pk
Volkswagen Up GTI met 145 pk
Volkswagen Up GTI met 145 pk
Volkswagen Up GTI met 145 pk
Volkswagen Up GTI met 145 pk
Volkswagen Up GTI met 145 pk
Volkswagen Up GTI met 145 pk
Volkswagen Up GTI met 145 pk
Volkswagen Up GTI met 145 pk
Volkswagen Up GTI met 145 pk

Het bescheiden vermogen van de Volkswagen Up GTI is goed te verklaren met een kleine geschiedenisles. Zijn prestaties matchen dankzij de 115 pk die van de Golf 1 GTI met 110 pk. Historisch correct hard gaan, is in sommige gevallen niet genoeg. Zelfs als zijn enthousiasme het gebrek aan pk’s ruimschoots compenseert.

Daarom is het maar goed dat de Volkswagen Up GTI een turbomotortje heeft, die zijn namelijk eenvoudig te tunen. Of chippen, zoals we dat ooit noemden. Het Duitse B&B Automobiltechnik pielt wat met de ECU, monteert een betere luchtinlaat, optimaliseert de luchtstroom en verhoogt de turbodruk. Het resultaat 145 pk en 260 Nm koppel. Niet gek voor een autootje van 1.070 kilo.

De software-update snoept 0,9 seconden van de 0-100-tijd af, waardoor de Up GTI in 7,9 seconden naar de 100 km/u sprint. De topsnelheid van de Volkswagen Up GTI met 145 pk is nu 210 km/u. Bestel er direct een uitlaatje bij van B&B Automobiltechik, want inmiddels weten we hoe goed driecilinders kunnen klinken.

Zo’n Volkswagen Up GTI met 145 pk, wat kost dat?

Voor 1.498 euro verlaat je Volkswagen Up GTI het Duitse B&B Automobiltechnik met 145 pk. Op de foto’s zie je de optionele nieuwe ophanging waardoor de Up GTI zakt met 30 millimeter. Zo wordt de Volkswagen Up GTI met 145 pk een pretmachine plus een beetje. Als de fijne balans van de kleine rakker niet verstoord is, tenminste.


preview

Nieuwste van TopGear

Autonieuws