Naast alle praktische vragen over de halo in het huidige F1-seizoen, blijft er een vraag hangen: hoe gaat dat straks in de game F1 2018? In het echt kijken de coureurs als het ware om het gehate object heen. In een spel is dit niet mogelijk. De eerste trailer van F1 2018 licht een tipje van de sluier.
Met de camera gepositioneerd boven de coureur, valt de impact mee. Meer beelden geeft maker Codemasters nu nog even niet. We vermoeden dat je een cockpit-zicht kunt instellen met en zonder halo. F1 2018 voegt echter niet enkel de halo toe. Het spel is wederom ‘meer van alles’.
De carrière-modus is uitgebreid, net als het aanbod klassieke F1-auto’s. Ook zijn de graphics weer een stukje verder opgepoetst. Alle circuits die dit jaar (weer) in het F1-seizoen zitten, verschijnen in de game, zoals Paul Ricard en de Hockenheimring.
Art Director Stuart Campbell zegt over de graphics van F1 2018: ‘Een van de grootste visuele verbeteringen voor F1 2018 komt voort uit onze herziene systemen voor verlichting, lucht, wolken en atmosferische omstandigheden. Deze systemen werken nauw samen en beïnvloeden alle aspecten van de weergave, waardoor de game overtuigender dan ooit in beeld verschijnt.’
Reacties