
We zien je denken: ‘Leuk, die Volkswagen Golf RLMS. Maar aan een raceauto heb ik geen donder zonder kenteken.’ Hebben wij even een partij goed nieuws voor jou: deze creatie van tuner APR begon zijn leven als een nederige Golf R – en kan dus gewoon op kenteken blijven staan na de ombouw. Al is enkel de spoiler misschien een twijfelgeval.
APR bouwde de Volkswagen Golf RLMS voor SEMA en liet zich inspireren door de TCR-racers. Naast een brede bodykit krijgt de auto een volledige kooi, brede velgen, een race-onderstel van APR en kuipstoelen uit de faillissementsuitverkoop van Halfords. Je oma’s strijkplank biedt nog meer zijdelingse steun. Goed, kleinigheidjes hou je.
De motor in de Volkswagen Golf RLMS
Het hart van de Volkswagen Golf RLMS is de rigoureus verbouwde 2,0-liter turbomotor. Een twin scroll-turbo van Borg Warner verhoogt het vermogen naar 543 pk en 642 Nm koppel. Alles wat brandstof, lucht of nulletjes en eentjes aan de motor geeft, is vervangen. Kleverige Toyo R888-banden vertalen het vermogen in snelheid.
En omdat de Volkswagen Golf RLMS in de basis een R is, behoudt de racer zijn vierwielaandrijving. Een kwartmijlsprint doet is in ongeveer 10 seconden. Een sprintje van 0 naar 225 km/u doet ie 15 seconden sneller dan een standaard Golf R – wat echt een zeer cryptische beschrijving van de prestaties is. We houden het gewoon op ‘zeer snel’.
Meer van TopGear


Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit is veruit de smerigste Golf GTI die je op dit moment kunt kopen (maar het kan een goede deal zijn)

Zo kan eigenaar Golf Drentse kunstroof tóch nieuwe auto kopen

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Deze verstandige pick-up kan van jou zijn

Lamborghini Urus zonder katalysatoren, met geweld

De beste foto’s van tunerfestijn SEMA 2018 – deel 2

De beste foto’s van tunerfestijn SEMA 2018 – deel 1

Toyota Tundra PIE Pro: rijdende pizza-fabriek

De Tesla Model S ’Unplugged S-Apex’ is nóg sneller

Prijs Golf R is hoger dan die van de premium BMW-concurrent

Deze nieuwe Volkswagen Golf R en Golf R Variant voegen zich bij de sterkste Golfjes ooit

Ook de snelle Volkswagen Golf R krijgt een facelift: dit is er veranderd

Volkswagen R-klanten willen massaal elektrisch rijden

Waarom de eerste Volkswagen Golf R32 beter is dan de huidige Golf R

Geweldig: Delta4x4 bouwt jouw Golf R om tot een moderne Golf Country

Ooit dit grappige detail bij tellers van snelle Audi’s en Volkswagens gezien?

Een klein deukje in het dak houdt deze Volkswagen Golf R niet tegen

Volkswagen Golf R blaast iets op tijdens ronde Nürburgring

Kerel met verlaagde Golf GTI moet telkens wiel demonteren om te kunnen tanken

Golf GTI laat mooi zien wat je nooit moet doen op de Nürburgring

Eerste eigenaar ruilt Golf 4 GTI na 450.000 km in voor nieuwere GTI

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Is zo’n snelle Honda Civic Type R (FK2) na 10 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Ook als je niet vlakbij de grens woont, is tanken in Duitsland goedkoper

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)

Zoveel auto’s van het betrouwbaarste merk ter wereld rijden er op deze aardbol rond

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)
