
Er zijn verschillende auto’s die overduidelijk voor een specifieke doelgroep en voor specifiek gebruik zijn gebouwd. Denk aan kleine bestelbusjes als de Jumpy, Caddy en Kangoo. Maar ook aan alle auto’s van Saab die speciaal voor architecten werden gebouwd. Volkswagen ziet voor de nieuwe ID. Buzz meerdere mogelijke toepassingen.
Dit kwartet ID. Buzz-concepten laat zien hoe Volkswagen denkt dat bedrijven het elektrische busje gaan gebruiken. Als eerste in de galerij hierboven zie je het koelkast-op-wielenconcept. De grote kast achter op de witte Buzz is gebouwd door Veth en zorgt voor een inhoud van 6 kubieke meter. Je moet je even inbeelden dat hij in het geel met rood of oranje gespoten is, want dit concept is speciaal voor de pakketbezorgers.
ID. Buzz-toepassingen voor elke markt
De blauw-met-witte ID. Buzz-toepassing is de échte koelkast op wielen. Wukaro zorgde voor een koelunit in het busje. Dit idee richt zich dan ook op de leveranciers van koel- en vriesproducten. Noem dit concept zo je wilt de ID. Brrr. Dan de rood-met-witte Buzz, die de naam Buzz Flex-Cap draagt. Het speciale aan deze toepassing is dat het een vijfzitter is. Je mag hierbij zelf de indeling configureren.
Tot slot de ambulance-Buzz. Achterin ligt alles dat een zorgbroeder of -zuster nodig heeft om eerste hulp te verlenen. En nee, de sirenes en lampen zijn niet aangesloten op dezelfde batterij als de elektromotoren dus het bereik wordt daardoor niet aangetast.
Het is geinig om te zien dat Volkswagen bezig met is met ideeën voor de ID. Buzz. Wij dachten nog aan een tegenhanger van de Transit Supervan, en jullie?
Meer van TopGear


Pechgevallen met elektrische auto’s in Nederland stijgt enorm, wat gaat er mis

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Enorm praktische Volkswagen met 340 pk kost ‘slechts’ 49.990 euro in Nederland

Bij het nieuwste bedrijfsbusje van VW heeft de kale instapper al 286 pk en 560 Nm

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Dit busje werd ontwikkeld door Porsche, en nu is het een spotgoedkope occasion met 200 pk

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Dacia Jogger Hybrid review: Is hij te goed voor zijn eigen bestwil?

De nieuwe Lexus LM is een ultraluxe MPV die je met een beetje moeite in Nederland kan krijgen

Waarom de nieuwe VW California-camper niet 35.000 euro goedkoper wordt (net als de Multivan)

Volkswagen ID. Buzz komt als snelle GTX met 340+ pk en misschien als California-camper

Waarom deze Scania-vrachtwagen is omgebouwd naar ambulance

Waarom ambulances in dit land dikke velgen, veel speakers en launchcontrol hebben

Waarom veel hulpdiensten tegenwoordig een stekker zonder snoer bij zich hebben

De elektrische Volkswagen ID. Buzz is nu ook een ambulance

Op de rotonde terwijl er een politie of ambulance aankomt? Neem dan niet de eerste afslag

Mag je door rood rijden als er een brandweer of ambulance aan komt?

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Zo wil de Nederlandse overheid zware elektrische bestelbussen iets aantrekkelijker maken

Bedrijfsbusjes en pick-ups worden fors duurder, en dat heeft gevolgen voor particulieren

Veel dieselbusjes zijn volgend jaar niet meer welkom in stadscentra

Renault en Volvo gaan samen elektrische busjes bouwen (met performance-onderdelen)

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)
