
Een lengte van 5.575 millimeter en een breedte van 2.208 millimeter. Een 6,75-liter V8 met 1.100 Nm koppel en 537 pk. De toerenbegrenzer kapt ‘m af bij 4.500 toeren per minuut. Dat zijn specificaties van een boot, aldus Chris Harris. En met een gewicht van meer dan 2.700 kilo, kunnen we daar enkel mee instemmen.
Gelukkig ligt er een enorme plas water over gehele TopGear-testcircuit. De Bentley Mulsanne Speed voelt zich daar, dankzij zijn enorme gewicht, als een vis in het water. De neerwaartse druk perst het rubber door de waterlaag heen en geeft de Mulsanne meer dan genoeg grip om als een obese balletdanser over het circuit te dartelen.
Bentley Mulsanne Speed: drift dat een beetje?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Mercedes Maybach S 650 vs Bentley Flying Spur

Bentley bouwt laatste 6,75-liter V8

Bentley Mulsanne is dood: deze 6.75 is de laatste

De snelste Bentleys van dit moment

De Bentley Mulsanne W.O. Edition heeft een speciaal extraatje

Ex-ontwerpbaas van Bentley zegt dat kleine auto’s ontwerpen moeilijker is dan hypercars

Bentley stopt met twaalfcilinders, maar niet voordat ze de krachtigste W12 ooit bouwen

Lunaz vervangt V8 van zeldzame Bentley S2 Continental met elektromotor

Waarom 2022 een recordjaar was voor de allerduurste automerken ter wereld

Rijden met een 100 jaar oude Bentley Blower op Laguna Seca (en door de drive-thru)

Range Rover vs BMW iX vs Bentley Bentayga review: Welke luxe SUV is de beste?

Als de Ferrari 296 GTB al zo snel voelt als een LaFerrari, waar gaat het dan heen?

Wat is de beste auto voor een achtervolging? De Audi RS 3, Dodge Hellcat of de Ford F-150 Raptor?

Chris Harris verkoopt zijn Porsche 911 GT3 Touring vanwege een bijzondere reden

Is de hot hatch bijna dood? Chris Harris over de Honda Civic Type R

TopGear S33E04: Dit ga je zien in de nieuwste aflevering

TopGear S33E03: Dit ga je zien in de nieuwste aflevering

De laatste Wraith is de krachtigste Rolls-Royce ooit (en de laatste coupé met V12)


Rolls-Royce Phantom Series II review: Loopt iets achter, maar dat maakt hem juist goed


Mercedes-AMG EQS 53 review: Kan elektrisch ook écht AMG zijn?


De eerste PHEV van Maybach krijgt een halve V12 (en het is de stilste Maybach ooit)


Oeps: Porsche-dealer verkoopt per ongeluk Panamera’s voor 16.500 euro


Kenners zullen gelijk zien wat er fout is met deze Audi A8 (maar ze hebben ongelijk)



De laatste Wraith is de krachtigste Rolls-Royce ooit (en de laatste coupé met V12)


Lego en Land Rover vieren de 75e verjaardag van de Defender


Deze prachtige Aston Martin DB6 is nu een elektrische auto


Zo bouwt Cosworth V12-motoren voor GMA T.50


BAC stopt met de e-Mono op waterstof, gaat verder met verbrandingsmotor


Komt er een F1 GP van Londen? Er liggen veelbelovende plannen


Het grootste festival voor Volkwagen-busjes is terug (en je mag zonder busje komen)


Horrordate via Tinder eindigt in gestolen Jaguar (en daarna een achtervolging)


Volgend jaar kun jij jouw elektrische auto laten ombouwen om draadloos te laden


Het einde van de V8-musclecar nadert: ook de Chevrolet Camaro is binnenkort dood


TopGear Magazine 214 is uit!


Reacties