Mercedes-AMG A 35 Limousine komt de S3 pakken

De instap-AMG liet zijn bilpartij groeien

Mercedes-AMG A 35 Limousine
Mercedes-AMG A 35 Limousine
Mercedes-AMG A 35 Limousine
Mercedes-AMG A 35 2019 interieur
Mercedes-AMG A 35 2019
Mercedes-AMG A 35 Limousine
Mercedes-AMG A 35 Limousine 2.0 turbomotor viercilinder
Mercedes-AMG A 35 Limousine 2.0
Mercedes-AMG A 35 2019 interieur dashboard
Mercedes-AMG A 35 2019 interieur dashboard
Die neue Mercedes-AMG A 35 4MATIC Limousine
Die neue Mercedes-AMG A 35 4MATIC Limousine
Mercedes-AMG A 35 4MATIC Limousine
Mercedes-AMG A 35 Limousine
Mercedes-AMG A 35 Limousine
Mercedes-AMG A 35 Limousine
Mercedes-AMG A 35 2019 interieur
Mercedes-AMG A 35 2019
Mercedes-AMG A 35 Limousine
Mercedes-AMG A 35 Limousine 2.0 turbomotor viercilinder
Mercedes-AMG A 35 Limousine 2.0
Mercedes-AMG A 35 2019 interieur dashboard
Mercedes-AMG A 35 2019 interieur dashboard
Die neue Mercedes-AMG A 35 4MATIC Limousine
Die neue Mercedes-AMG A 35 4MATIC Limousine
Mercedes-AMG A 35 4MATIC Limousine

Nee, dit is niet de Mercedes-AMG CLA. Dit is de Mercedes-AMG A 35 Limousine, de kleine snelle sedan voor wie zijn achterpassagiers net iets minder haat. Een kleine C-klasse met een mooier interieur, keuren we ook goed. Hij is hier om klanten te pikken van de Audi S3 Limousine.

Wat maakt de Mercedes-AMG A 35 Limousine bijzonder?

Het is in principe gewoon de A 35-hatch die je al kende, maar dan met een kontje en 50 liter meer bagageruimte. De Mercedes-AMG A 35 Limousine is 130 millimeter langer dan de hatchback. De hoogte en de wielbasis (2.729 millimeter) zijn identiek aan de versie met klepbips. Ook produceert de 2,0-liter turbo-viercilinder dezelfde 306 pk en 400 Nm.

Daarmee valt de hete sedan precies tussen de VW Golf R (300 pk) en de Honda Civic Type R (320 pk). Hij zit net boven zijn voornaamste concurrent: de Audi S3 Limousine met 300 pk. De Audi sprint 0,1 seconden sneller naar de 100 km/u.

Mercedes-AMG A 35 Limousine: de specificaties

Vierwielaandrijving en een zeventrapsautomaat zijn standaard op de nieuwe sedan van Mercedes. In 4,8 seconden gaat de Mercedes-AMG A 35 Limousine van 0 naar 100 km/u. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 250 km/u. Launch control, of ‘Race Start’ zoals Mercedes het noemt, zit ook op de AMG.

De middenconsole in de AMG-versie verschilt van de burgerversie. Extra schakelaars laten je het ESP preciezer bedienen, de schakelmodus op handmatig zetten en de dempers instellen. Het scherm toont nu AMG-software waardoor je op elk moment interessante data kunt zien, zoals g-krachten en motorgegevens.

Optioneel kun je gaan voor het AMG Performance-stuur met rechts een draaiknop en een display erin en links twee knoppen die in te stellen zijn met AMG-functies. Heb je niets aan, maar je wilt het wel. De buitenkant is ook een tik agressiever dan bij de normale versies. De volledige ‘grrr’-modus bereikt de A 35 sedan nog niet: daarvoor is het wachten op de 45-versie.

Mercedes-AMG A 35 Limousine: de prijs

Officiële prijzen van de Mercedes-AMG A 35 Limousine zijn nog niet bekend. De hatchback kost minimaal 67.639 euro. De prijzen van de sedan en de hatch ontlopen elkaar nooit veel, dus verwacht net iets minder dan 70.000 euro te moeten betalen, zonder opties.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws