
Je zou denken dat 815 pk, 800 Nm en een topsnelheid van 327 km/u genoeg moet zijn voor iets zonder dak en zonder voorruit. En toch vindt Novitec dat de standaard McLaren Elva niet extreem genoeg is. De Duitse tuner kietelt de 4,0-liter twin-turbo V8 zodat ie 919 pk en 888 Nm produceert. We hopen dat je niet gehecht bent aan je McLaren-petje.
Een nieuwe plug-and-play ECU en een vergulde uitlaat dragen bij aan de extra power. Een sprintje van 0 naar 100 km/u in 2,7 seconden haalbaar zijn. De topsnelheid ligt ergens boven de 330 km/u. Het McLarens Active Air Management System (het uitklapbare dienblad vóór de cockpit die een ‘bubbel van kalmte’ zou creëren) zou geen probleem moeten hebben met zo’n klein verschil in topsnelheid.
Novitec is verder erg bescheiden
Gek genoeg blijft Novitec van de carrosserie van de McLaren Elva af. De tuner monteert wel nieuwe veren die de Elva 20 millimeter kan laten zakken. Dan krijgt de auto nog een setje velgen, maar dat is het wel. Deze zijn gemaakt door het Amerikaanse bedrijf Vossen dat je vast en zeker kent. De velgen meten 20-inch vóór en 21-inch áchter.
Novitec wil nog wel het interieur voor je aanpassen met leer en alcantara. Daarbij wordt de cabine ‘in elk detail’ naar de wensen van de klant gemaakt. Alhoewel, als we het bij de Elva over het interieur hebben, dan is er niet zoveel om aan te passen. Nu nog één van de 149 gebouwde Elva’s vinden om naar Novitec te brengen. Wat de tuner vraagt voor de upgrade is niet bekend.
Eén reactie op “Novitec denkt dat je met 919 pk ook geen voorruit nodig hebt”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


McLaren Elva

McLaren Elva: extreme roadster zonder voorruit

Speed Week 2024: welke auto is uiteindelijk de winnaar?

Speed Week 2024: McLaren W1 introductie

Speed Week 2024: supercars Corvette Z06 tegen McLaren 750S

Automerk waarschuwt klanten de ramen dicht te doen bij hogere snelheden omdat de achterruit anders wegwaait

McLaren Artura Spider: is ie beter zonder een dak? (review)

Compleet nieuwe McLaren W1 genereert 1.000 kg aan downforce

Rolls-Royce Ghost krijgt een setje dikke 24-inch putdeksels van Vossen

Audi RS 6 met Vossen-velgen is precies goed

Hakim Ziyech koopt RR Cullinan Black Badge

BMW M760Li met gouden velgen leidt de aandacht af

Getunede Audi e-tron is de eerste ter wereld

BMW i8 op airride kan van jou zijn

Spectre van Novitec heeft slechts 578 pk, maar wel 24-inch putdekselvelgen

Novitec gaat voor goud met deze prachtige Maserati MC20 Cielo

Novitec zwaait de Ferrari 812 Superfast uit met de N-Largo S

Novitec geeft de Lamborghini Aventador Ultimae een upgrade met dikke Vossen-velgen

Novitec maakt de Rolls-Royce Ghost Black Badge nog duisterder

Rolls-Royce Wraith Overdose: wie het breed heeft

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Gaat het echt zo goed met de Chinese auto-industrie? Dit is er echt aan de hand

Het kan echt: deze trein heeft een accu die nooit opgeladen hoeft te worden (en zonder zonnepanelen)

De banden op deze dikke Nissan kosten 400 euro (per stuk, niet per set)

Tesla is niet meer het enige automerk dat herbruikbare raketten de ruimte in schiet

Automerk komt met superbatterij die je maar één keer per maand hoeft op te laden

Dit is puur bragging rights in combinatie met kijk mij nou.
Want wie gaat hier nou harder mee rijden dan 80KM/H? Of voor lul staan met een integraalhelm op?
Zelfde als de Ferrari’s Monza SP1 and SP2..
Dit zijn auto’s om in Monaco in stijl aan te komen bij een gala, ritjes waarbij je alleen binnen de bebouwde kom rijdt en af en toe een wesp doorslikken op de koop toe neemt. (wat eerst kauwen voor de veiligheid)