
Autoliefhebbers kijken doorgaans jaloers over de grens. De benzine is goedkoper in Duitsland, je mag er op sommige plaatsen zo hard rijden als je wilt en ze hebben daar prachtige wegen, zoals in de Eifel. Toch geven wij de Duitsers nu iets om jaloers op te zijn, en het komt nog uit Duitsland ook. Posaidon is namelijk druk aan het sleutelen geslagen aan de Mercedes-AMG S 63. Ze hebben het voor elkaar gekregen om 940 pk en 1.280 Nm uit de S-klasse Coupé te krijgen en zijn zelfs bezig met een beurtje dat het vermogen over de 1.000 pk trekt. Maar niet voor het thuisland.
In Duitsland moeten alle onderdelen en modificaties TÜV-gekeurd zijn, en het is ze bij Posaidon niet gelukt om de extreme tuning-ingrepen te laten voldoen aan de reglementen. De Duitsers moeten het doen met 830 pk en 1.100 Nm. De topsnelheid is voor alle opties hetzelfde: 350 km/u. De versie met 940 pk gaat in 2,8 seconden van 0 naar 100 km/u. De upgrade kost in Duitsland 52.000 euro. Posaidon past onder meer de koppen van de V8 aan en bouwt water-methanolinjectie in. Ook monteren ze nieuwe turbo’s en veranderen ze alles aan de in- en uitlaatkant. Voor wie het allemaal te gortig is: voor 4.200 euro geven ze de S-klasse 700 pk. Ook niet gek.
Optisch kun je de Posaidon Mercedes-AMG S 63 nauwelijks onderscheiden van een standaard exemplaar. Op de kofferklep plaatsen ze een klein spoilertje en het stuur krijgt een indicator, zodat je weet wat de bovenkant is. Daarbij willen ze graag dat je weet dat ze met de V8-motoren in andere AMG-modellen ook wel raad weten.
Meer van TopGear


Diesel kopen? Bij deze (soms onverwachtse) automerken is de diesel nog springlevend

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Dit wil Mercedes doen om beter te zijn dan Audi en BMW (en meer geld te verdienen)

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Mercedes-baas vindt eigen dikke elektrische auto niet mooi, schrapt de EQS

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Mercedes-AMG S 63 E Performance review: Hoe rijdt de sterkste S-klasse ooit?

Leve de V8! De Mercedes-AMG S 63 E Performance is de sterkste S-klasse ooit

Chris Harris Drives: Best of Mercedes

Mercedes-AMG S 63 Renntech kan van jou zijn

Mercedes S-klasse: 1e rij-indruk

Fostla Mercedes-AMG S 63 kan zo het Witte Huis in

Posaidon Mercedes-AMG E 63: 940 pk

Posaidon Mercedes-AMG GT 63 S 4-Door: 940 pk

Posaidon Mercedes-AMG A 45 RS krijgt 525 pk

Posaidon Mercedes-AMG E 63 RS830 tikt de 350 km/u aan

Posaidon Mercedes-AMG GT 4-Door doet 880 pk

Posaidon bouwt S-Klasse met meer dan 1.000 pk

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Er komt misschien een nieuw soort belasting op brandstof in Nederland: tot wel 45 cent per liter extra

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Top rijdt zelf 4 s63s
Het is een mooie hobby maar eigenlijk niet meer verantwoord: in een era waarin de aarde naar de sodemieter dreigt te gaan zouden we ons op duurzaamheid moeten richten en niet op organische brandstoffen verslindende speeltjes voor de allerrijksten, die zich ook daarmee weer boven de gewone man en de noden van de mensheid stellen.
Het zou eindelijk eens afgelopen moeten zijn.