
Autoliefhebbers kijken doorgaans jaloers over de grens. De benzine is goedkoper in Duitsland, je mag er op sommige plaatsen zo hard rijden als je wilt en ze hebben daar prachtige wegen, zoals in de Eifel. Toch geven wij de Duitsers nu iets om jaloers op te zijn, en het komt nog uit Duitsland ook. Posaidon is namelijk druk aan het sleutelen geslagen aan de Mercedes-AMG S 63. Ze hebben het voor elkaar gekregen om 940 pk en 1.280 Nm uit de S-klasse Coupé te krijgen en zijn zelfs bezig met een beurtje dat het vermogen over de 1.000 pk trekt. Maar niet voor het thuisland.
In Duitsland moeten alle onderdelen en modificaties TÜV-gekeurd zijn, en het is ze bij Posaidon niet gelukt om de extreme tuning-ingrepen te laten voldoen aan de reglementen. De Duitsers moeten het doen met 830 pk en 1.100 Nm. De topsnelheid is voor alle opties hetzelfde: 350 km/u. De versie met 940 pk gaat in 2,8 seconden van 0 naar 100 km/u. De upgrade kost in Duitsland 52.000 euro. Posaidon past onder meer de koppen van de V8 aan en bouwt water-methanolinjectie in. Ook monteren ze nieuwe turbo’s en veranderen ze alles aan de in- en uitlaatkant. Voor wie het allemaal te gortig is: voor 4.200 euro geven ze de S-klasse 700 pk. Ook niet gek.
Optisch kun je de Posaidon Mercedes-AMG S 63 nauwelijks onderscheiden van een standaard exemplaar. Op de kofferklep plaatsen ze een klein spoilertje en het stuur krijgt een indicator, zodat je weet wat de bovenkant is. Daarbij willen ze graag dat je weet dat ze met de V8-motoren in andere AMG-modellen ook wel raad weten.
Meer van TopGear


Diesel kopen? Bij deze (soms onverwachtse) automerken is de diesel nog springlevend

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Dit wil Mercedes doen om beter te zijn dan Audi en BMW (en meer geld te verdienen)

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Mercedes-baas vindt eigen dikke elektrische auto niet mooi, schrapt de EQS

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

De Action stunt met deze extreem betaalbare Mercedes-AMG voor kinderen (met afstandsbediening)

Mercedes neemt meest gehate feature van Tesla over (maar doet het nu wel goed)?

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Mercedes-AMG S 63 E Performance review: Hoe rijdt de sterkste S-klasse ooit?

Leve de V8! De Mercedes-AMG S 63 E Performance is de sterkste S-klasse ooit

Chris Harris Drives: Best of Mercedes

Mercedes-AMG S 63 Renntech kan van jou zijn

Mercedes S-klasse: 1e rij-indruk

Fostla Mercedes-AMG S 63 kan zo het Witte Huis in

Posaidon Mercedes-AMG E 63: 940 pk

Posaidon Mercedes-AMG GT 63 S 4-Door: 940 pk

Posaidon Mercedes-AMG A 45 RS krijgt 525 pk

Posaidon Mercedes-AMG E 63 RS830 tikt de 350 km/u aan

Posaidon Mercedes-AMG GT 4-Door doet 880 pk

Posaidon bouwt S-Klasse met meer dan 1.000 pk

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Dit Europese land verbiedt caravans en campers bijna helemaal door het parkeren ervan illegaal te maken

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Top rijdt zelf 4 s63s
Het is een mooie hobby maar eigenlijk niet meer verantwoord: in een era waarin de aarde naar de sodemieter dreigt te gaan zouden we ons op duurzaamheid moeten richten en niet op organische brandstoffen verslindende speeltjes voor de allerrijksten, die zich ook daarmee weer boven de gewone man en de noden van de mensheid stellen.
Het zou eindelijk eens afgelopen moeten zijn.