
Autoliefhebbers kijken doorgaans jaloers over de grens. De benzine is goedkoper in Duitsland, je mag er op sommige plaatsen zo hard rijden als je wilt en ze hebben daar prachtige wegen, zoals in de Eifel. Toch geven wij de Duitsers nu iets om jaloers op te zijn, en het komt nog uit Duitsland ook. Posaidon is namelijk druk aan het sleutelen geslagen aan de Mercedes-AMG S 63. Ze hebben het voor elkaar gekregen om 940 pk en 1.280 Nm uit de S-klasse Coupé te krijgen en zijn zelfs bezig met een beurtje dat het vermogen over de 1.000 pk trekt. Maar niet voor het thuisland.
In Duitsland moeten alle onderdelen en modificaties TÜV-gekeurd zijn, en het is ze bij Posaidon niet gelukt om de extreme tuning-ingrepen te laten voldoen aan de reglementen. De Duitsers moeten het doen met 830 pk en 1.100 Nm. De topsnelheid is voor alle opties hetzelfde: 350 km/u. De versie met 940 pk gaat in 2,8 seconden van 0 naar 100 km/u. De upgrade kost in Duitsland 52.000 euro. Posaidon past onder meer de koppen van de V8 aan en bouwt water-methanolinjectie in. Ook monteren ze nieuwe turbo’s en veranderen ze alles aan de in- en uitlaatkant. Voor wie het allemaal te gortig is: voor 4.200 euro geven ze de S-klasse 700 pk. Ook niet gek.
Optisch kun je de Posaidon Mercedes-AMG S 63 nauwelijks onderscheiden van een standaard exemplaar. Op de kofferklep plaatsen ze een klein spoilertje en het stuur krijgt een indicator, zodat je weet wat de bovenkant is. Daarbij willen ze graag dat je weet dat ze met de V8-motoren in andere AMG-modellen ook wel raad weten.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Diesel kopen? Bij deze (soms onverwachtse) automerken is de diesel nog springlevend

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Dit wil Mercedes doen om beter te zijn dan Audi en BMW (en meer geld te verdienen)

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Mercedes-baas vindt eigen dikke elektrische auto niet mooi, schrapt de EQS

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Mercedes bevestigt toekomst V8 in de C 63 (maar gaan ze het nu ook doen?)

Voor minder dan 1.500 euro is deze Mercedes E 53 de perfecte stationwagon

Kleine G-klasse op komst, maar als je haast hebt kun je deze kopen (voor heel veel geld)

Huh? Mercedes overweegt touchscreens in velgen van auto’s te bouwen

Mercedes-AMG S 63 E Performance review: Hoe rijdt de sterkste S-klasse ooit?

Leve de V8! De Mercedes-AMG S 63 E Performance is de sterkste S-klasse ooit

Chris Harris Drives: Best of Mercedes

Mercedes-AMG S 63 Renntech kan van jou zijn

Mercedes S-klasse: 1e rij-indruk

Fostla Mercedes-AMG S 63 kan zo het Witte Huis in

Posaidon Mercedes-AMG E 63: 940 pk

Posaidon Mercedes-AMG GT 63 S 4-Door: 940 pk

Posaidon Mercedes-AMG A 45 RS krijgt 525 pk

Posaidon Mercedes-AMG E 63 RS830 tikt de 350 km/u aan

Posaidon Mercedes-AMG GT 4-Door doet 880 pk

Posaidon bouwt S-Klasse met meer dan 1.000 pk

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Voor minder dan 1.500 euro is deze Mercedes E 53 de perfecte stationwagon

Mansory Cybertruck is een vreemd eerbetoon aan Elon Musk, maar wel een grote verbetering

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Dubieuze deepfakevideo van Lewis Hamilton gaat het internet over – check hem hier

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Met deze elektrische auto kun je handmatig schakelen

Dit is de Volvo met de hoogste kilometerstand van Nederland die je nu (met garantie) kunt kopen

Top rijdt zelf 4 s63s
Het is een mooie hobby maar eigenlijk niet meer verantwoord: in een era waarin de aarde naar de sodemieter dreigt te gaan zouden we ons op duurzaamheid moeten richten en niet op organische brandstoffen verslindende speeltjes voor de allerrijksten, die zich ook daarmee weer boven de gewone man en de noden van de mensheid stellen.
Het zou eindelijk eens afgelopen moeten zijn.