Tesla Model 3 crasht op Pikes Peak
Al na een halve minuut gaat het mis

Pikes Peak is de Nürburgring onder de heuvelklims. Lang, gevaarlijk en de omstandigheden zijn veranderlijk en onvoorspelbaar. De Tesla Model 3 van Unplugged Performance zette gisteren nog een serieus snelle tijd neer, maar eindigde de dag later tegen een muur en in een greppel. De video van het ongeluk zie je onderaan.
Het is de eerste run van coureur Randy Pobst in de ochtend, waarin hij het berucht hobbelige laatste deel van de klim trotseert. Hij is erg tevreden over de auto en begint volle moed aan zijn klim de berg op – misschien iets te overmoedig. Al na 30 seconden eindigt de sprint met de auto in de greppel. Gelukkig raakt niemand gewond, maar de auto kan niet verder.
Een hobbel aan het begin van de bocht verstoorde van de balans van de Tesla Model 3, waardoor Randy de controle over de auto verliest. De coureur is er zelf nog niet helemaal uit wat er precies gebeurde, hij geeft aan dat hij rekening hield met de kuil in de weg. Het team probeert de auto nog te repareren om de rest van Pikes Peak mee te pakken.
Tesla Model 3 crasht op Pikes Peak
Meer hierover
Tesla Model S verliest dak in China
Dakzooi
Abonneren
6x TopGear met korting voor € 39,95
Met 26% korting
3x TopGear met korting voor € 19,95
Met 26% korting
TopGears Quick Car Finder
Trending nieuws
BMW M2 doet een ‘money shift’
Bij 7.000 tpm terug naar z'n drie in plaats van naar de vijf
Laatste autotests
Porsche 718 Boxster GTS 4.0 PDK
Kan de automaat overtuigen, of moet je toch voor de handbak gaan?
Waarschijnlijk is ie van verveling in slaap gevallen.
Amerikaanse auto’s houden niet van bochten het lijkt erop dat de schokbrekers niet helemaal top zijn
KevD snapt er zelf vrij weinig van. Een auto van bijna 2 ton heeft zoveel massa traagheid dat deze per definitie minder beheersbaar zal zijn. Dat heeft niets met hoe hoog of laag dat gewicht zit te maken en alles met elementaire natuurkunde.
Jij snapt er vrij weinig van Sjaak. Kijk eens wat videos van de circuitprestaties van de Model 3. Het ligt eraan hoe laag dat gewicht zit.
Met al die batterijen is zo’n EV ook veel te zwaar om fatsoenlijk mee te sturen.