
Pikes Peak is de Nürburgring onder de heuvelklims. Lang, gevaarlijk en de omstandigheden zijn veranderlijk en onvoorspelbaar. De Tesla Model 3 van Unplugged Performance zette gisteren nog een serieus snelle tijd neer, maar eindigde de dag later tegen een muur en in een greppel. De video van het ongeluk zie je onderaan.
Het is de eerste run van coureur Randy Pobst in de ochtend, waarin hij het berucht hobbelige laatste deel van de klim trotseert. Hij is erg tevreden over de auto en begint volle moed aan zijn klim de berg op – misschien iets te overmoedig. Al na 30 seconden eindigt de sprint met de auto in de greppel. Gelukkig raakt niemand gewond, maar de auto kan niet verder.
Een hobbel aan het begin van de bocht verstoorde van de balans van de Tesla Model 3, waardoor Randy de controle over de auto verliest. De coureur is er zelf nog niet helemaal uit wat er precies gebeurde, hij geeft aan dat hij rekening hield met de kuil in de weg. Het team probeert de auto nog te repareren om de rest van Pikes Peak mee te pakken.
Tesla Model 3 crasht op Pikes Peak
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Reacties
Geef een antwoord Reactie annuleren
Meer van TopGear


Deze Tesla-rijder wordt achtervolgd door pick-ups, maar de politie weigert te helpen

Tesla FSD snapt het even niet meer en botst tegen paaltje

Tesla beperkt hoe vaak je je stoel mag verstellen

Deze nieuwe Tesla Model 3 werd zonder remblokje geleverd

Tesla Model 3 speelt voor beachbuggy

Hackers kunnen Tesla’s stelen via de app op de smartphone van eigenaar

Gasten bouwen rupsbanden op een Tesla Model 3

Plantenbak zwaargewond bij heftige Tesla-crash, maar verder niemand

Deze Tesla-rijder wordt achtervolgd door pick-ups, maar de politie weigert te helpen

Man moet al twee jaar doorbetalen voor een Tesla die hij niet meer heeft

Tesla Model S vliegt meters door de lucht en maakt crashlanding

Audi S1 Hoonitron van Ken Block: e-driftmachine

Unplugged Model S Plaid gaat met sirene Pikes Peak op

Tesla Model 3 kwalificeert derde op Pikes Peak

Drie Honda NSX’en op Pikes Peak

Bentley Continental GT wil Pikes Peak-record

Raceauto van het Jaar 2018: Volkswagen ID R

De Alpina B3 facelift is krachtiger en sneller

Waarom heet de nieuwe BMW M4 ‘CSL’ en niet ‘GTS’?

De nieuwe BMW M4 CSL blijft trouw aan het CSL-recept

De grille bij de BMW 3-serie facelift blijft binnen proporties

BMW M3-rijder vermaakt publiek bij bekendste bocht van de Nürburgring

Gasten bouwen rupsbanden op een Tesla Model 3

Stopt Seat als verbrandingsmotoren verboden worden?

De prijs van de elektrische Volkswagen ID. Buzz is bekend

Ook de elektrische Mercedes G-klasse kan 360 graden op de plek draaien

Rijdt de Mercedes EQB 300 zo vriendelijk als hij eruitziet?

Opel Rocks-e: 1e rij-indruk

De Bentley van de toekomst doet 0-100 in zo’n 1,5 seconden

De Alpina B3 facelift is krachtiger en sneller

De Prodrive P25 wordt de ultieme Subaru Impreza

Deze Chevrolet Bel Air heeft 650 pk uit een moderne V8 en moet 333.000 euro kosten

Deze eigenaar verbouwde zijn geweldige Ford GT40 en Mustang met YouTube-kennis

Driftauto vliegt spontaan in de fik tijdens evenement

Brabus pakt nu ook Rolls-Royce en Porsche aan

Deze Chevrolet Bel Air heeft 650 pk uit een moderne V8 en moet 333.000 euro kosten

Deze eigenaar verbouwde zijn geweldige Ford GT40 en Mustang met YouTube-kennis

Driftauto vliegt spontaan in de fik tijdens evenement

Hackers kunnen Tesla’s stelen via de app op de smartphone van eigenaar

Deze TAW 70/SS lijkt een auto uit GTA, maar heeft wel mooi eventjes 1.500 pk

Gasten bouwen rupsbanden op een Tesla Model 3

Stopt Seat als verbrandingsmotoren verboden worden?

De Alpina B3 facelift is krachtiger en sneller

De Prodrive P25 wordt de ultieme Subaru Impreza

De prijs van de elektrische Volkswagen ID. Buzz is bekend

Aanbieding: Halfjaar TopGear met 2 Racesquare-tickets voor € 44,95

Marino says at 29 augustus 2020:
Waarschijnlijk is ie van verveling in slaap gevallen.
Mark says at 28 augustus 2020:
Amerikaanse auto’s houden niet van bochten het lijkt erop dat de schokbrekers niet helemaal top zijn
Peter says at 28 augustus 2020:
KevD snapt er zelf vrij weinig van. Een auto van bijna 2 ton heeft zoveel massa traagheid dat deze per definitie minder beheersbaar zal zijn. Dat heeft niets met hoe hoog of laag dat gewicht zit te maken en alles met elementaire natuurkunde.
KevD says at 28 augustus 2020:
Jij snapt er vrij weinig van Sjaak. Kijk eens wat videos van de circuitprestaties van de Model 3. Het ligt eraan hoe laag dat gewicht zit.
Sjaak says at 27 augustus 2020:
Met al die batterijen is zo’n EV ook veel te zwaar om fatsoenlijk mee te sturen.