
De tijd vliegt. Alweer meer dan drie jaar geleden maakte de wereld voor het eerst kennis met de nieuwe Mercedes-AMG E 63, de eerste E-klasse AMG met vierwielaandrijving én driftmodus. In autojaren betekent dat dat de vlotte sedan en stationwagen toe zijn aan een spuitje botox hier en een beetje liposuctie daar. En hoewel Mercedes pas in maart de Mercedes-AMG E 63-facelift officieel laat zien, doen ze geheel mee in de trend van een ‘fabriekslek’. Tja, met zoveel smartphones wereldwijd is er altijd wel eentje die stiekem een foto neemt.
Officiële informatie over de Mercedes-AMG E 63-facelift is er niet. Duidelijk is dat de achterlichten spitser worden en meer lijken op die van de CLS. De kenmerkende lijnen op de flanken en op de motorkap blijven. Ongetwijfeld is de 4,0-liter V8 wederom van de partij met ruim 610 pk voor de S-versie en misschien zelfs iets meer. De huidige sprint in ieder geval in 3,4 seconden naar de honderd en heeft een top van 300 km/u. Dus ook als ie niet meer power krijgt, heb je weinig te klagen.
Gelekt: Mercedes-AMG E 63-facelift
TopGear nieuwsbrief
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox.
Meer van TopGear




Driftende Mercedes-AMG E 63 S crasht tegen Audi RS 6



Koop jij deze Mercedes-AMG E 63 S met blauwe flitsers in de grille?


De nieuwe Brabus 900 is verstandig begrensd op 330 km/u



Meer dan een Mercedes-AMG E 63 S heb je niet nodig



Posaidon Mercedes-AMG E 63: 940 pk



Deze Mercedes SLR McLaren Stirling Moss gaat zo goed als nieuw onder de hamer


Nederlandse dealer verkoopt maar liefst zes (!) nieuwe Mercedes G-klasse 4×4-2’s


Mercedes geeft medewerkers tot wel 7.300 euro bonus, wat een nieuw record is


Mercedes EQS SUV 450 review: Een tempel van de hi-tech


Mercedes wil nooit meer een straatauto met een F1-motor bouwen



De nieuwe Mercedes-AMG CLA 45 heeft nog steeds de krachtigste viercilinder ter wereld



Mercedes-AMG E 63 S Final Edition zwaait de V8 uit



Driftende Mercedes-AMG E 63 S crasht tegen Audi RS 6



Koop jij deze Mercedes-AMG E 63 S met blauwe flitsers in de grille?



Meer dan een Mercedes-AMG E 63 S heb je niet nodig



Posaidon Mercedes-AMG E 63: 940 pk


Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ Estate


Autosalon van Genève 2020: zo ligt het erbij


Mansory Audi RS 6 is nog prima te doen


Nieuwe Fiat 500 is elektrisch


Aston Martin V12 Speedster blaast toupetjes weg


Bugatti Chiron Pur Sport is aangescherpt


Koenigsegg Gemera is een 1.730 pk vierzitter


Ook de Polestar 2 krijgt achterwielaandrijving en meer vermogen (plus een nieuwe neus)



De nieuwe Mercedes-AMG CLA 45 heeft nog steeds de krachtigste viercilinder ter wereld


Het verstandige Volvo stapt ineens weer over op achterwielaandrijving


De elektrische e-tron heet nu Audi Q8 e-tron, om het net even wat verwarrender te maken


Alfa Romeo Stelvio en Giulia krijgen facelift, zien er nog steeds prachtig uit


Ford Focus ST review: Kon de hot hatch nog worden verbeterd?



De Audi RS 6 e-tron is een grote jongen en komt in 2024


De Alpina B5 GT is de krachtigste auto van het merk ooit


Audi legt het gereedschap om de frunk van de e-tron GT te openen… in de frunk


Nio ET7 review: Hoe rijdt de auto van de ‘Aziatische Elon Musk’?


Je Tesla speelt nu André Hazes (aan de buitenkant!) na de nieuwste update


Audi houdt een terugroepactie omdat je geen drankje op de achterbank mag knoeien



De Audi RS 6 e-tron is een grote jongen en komt in 2024


Audi presenteert de Activesphere: deels luxe crossover, deels pick-up



Deze Mercedes SLR McLaren Stirling Moss gaat zo goed als nieuw onder de hamer


De Porsche Vision 357 toont hoe een Porsche eruit had gezien als het merk vandaag werd opgericht


Deze BMW 1602 is gemaakt van koolstofvezel en heeft de motor van een M3


Gecondoleerd: De Volkswagen Up is definitief dood, ook de normale versies


Alle verschillen tussen de Mitsubishi ASX en Renault Captur (was de designer echt zo lui?)


Je auto een dag van tevoren bij garage neerzetten? Misschien kun je dat beter niet doen


Dit kost het als je de sleutel van je Bugatti Chiron kwijtraakt


Meer power nodig? Koop deze straalmotor uit een Concorde


Herrezen uit de dood: Suzuki komt met een elektrische Jimny voor Europa!


Reacties