Gelekt: Mercedes-AMG E 63-facelift

Spitsere achterlichten voor de E-klasse

Foto('s): TopGearMercedes-AMG E 63 S badge logo
Mercedes-AMG E 63 S badge logo

De tijd vliegt. Alweer meer dan drie jaar geleden maakte de wereld voor het eerst kennis met de nieuwe Mercedes-AMG E 63, de eerste E-klasse AMG met vierwielaandrijving én driftmodus. In autojaren betekent dat dat de vlotte sedan en stationwagen toe zijn aan een spuitje botox hier en een beetje liposuctie daar. En hoewel Mercedes pas in maart de Mercedes-AMG E 63-facelift officieel laat zien, doen ze geheel mee in de trend van een ‘fabriekslek’. Tja, met zoveel smartphones wereldwijd is er altijd wel eentje die stiekem een foto neemt.

Officiële informatie over de Mercedes-AMG E 63-facelift is er niet. Duidelijk is dat de achterlichten spitser worden en meer lijken op die van de CLS. De kenmerkende lijnen op de flanken en op de motorkap blijven. Ongetwijfeld is de 4,0-liter V8 wederom van de partij met ruim 610 pk voor de S-versie en misschien zelfs iets meer. De huidige sprint in ieder geval in 3,4 seconden naar de honderd en heeft een top van 300 km/u. Dus ook als ie niet meer power krijgt, heb je weinig te klagen.

Gelekt: Mercedes-AMG E 63-facelift

 

View this post on Instagram

 

A post shared by CocheSpias (@cochespias) on

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws