Porsche 911 GT3 RS is helemaal officieel

Eerst het belangrijkste: de Porsche 911 GT3 RS heeft géén handbak

porsche 911 gt3 rs 991.2
porsche 911 gt3 rs 991.2
Porsche 911 GT3 RS 991.2 (2018)
porsche 911 gt3 rs interieur 991.2
porsche 911 gt3 rs 991.2
porsche 911 gt3 rs 991.2
porsche 911 gt3 rs interieur 991.2
porsche 911 gt3 rs interieur 991.2
porsche 911 gt3 rs interieur 991.2
porsche 911 gt3 rs interieur 991.2
porsche 911 gt3 rs 991.2
porsche 911 gt3 rs 991.2
Porsche 911 GT3 RS 991.2 (2018)
porsche 911 gt3 rs interieur 991.2
porsche 911 gt3 rs 991.2
porsche 911 gt3 rs 991.2
porsche 911 gt3 rs interieur 991.2
porsche 911 gt3 rs interieur 991.2
porsche 911 gt3 rs interieur 991.2
porsche 911 gt3 rs interieur 991.2

Is de Porsche 911 GT3 je niet hardcore genoeg, maar heb je geen doodswens? Bestel die incontinentie-luiers plus de Porsche 911 GT2 RS maar af: want de Porsche 911 GT3 RS is hier. De puurste Porsche 911 van dit moment.

De Porsche 911 GT3 RS is scherper en krachtiger dan de non-RS. De goddelijke 4,0-liter zescilinderboxer produceert nu 520 pk in plaats van 500 pk. Het is de krachtigste atmosferische motor die Porsche ooit bouwde. In 3,2 seconden sprint de Porsche 911 GT3 RS naar de 100 km/u. De topsnelheid is 312 km/u.

Nog altijd 9.000 tpm

Al deze prestaties behaalt de Porsche 911 GT3 RS onder het hemelse gezang van 9.000 toeren per minuut. Zodra de naald het rode bereikt, schakelt de zeventraps-PDK zelf. Een handbank levert Porsche niet.

Het onderstel

Het onderstel krijgt veel spul uit de racerij. Porsche plaatst bijvoorbeeld geen kunststoffen bussen in de draagarmen, maar kogellagers. Hierdoor bewegen de draagarmen nog soepeler. De achterasbesturing is nog scherper afgesteld.

Wielen

Als je goed kijkt op de foto’s zie je dat de Porsche 911 GT3 RS aan de linkerkant andere velgen heeft dan aan de rechterkant. Daardoor is geen één wiel op dit groene exemplaar hetzelfde. Voorop heeft de Porsche 911 GT3 RS namelijk 20-inch wielen met 265/35-banden en achterop houden de centerlocks 21-inch exemplaren met 325/30-banden vast.

De gouden velgen zijn waarschijnlijk de magnesium wielen uit het Weissach-pakket. Ga er maar vanuit dat jouw exemplaar vier keer hetzelfde wielenontwerp heeft en dat dit leuk was voor de foto’s.

Interieur

Het interieur ziet eruit alsof Miss Piggy iets te hard op Kermit de Kikker is gaan zitten waardoor hij ontploft is over de gehele binnenkant. Zielig voor de Muppet, maar het resultaat is erg dik. Uiteraard ontbreken de deurgrepen. Met lussen mag je de deur openen. Alles om gewicht te besparen. De stoelen zijn van koolstofvezel en Porsche gebruikte weinig isolatiemateriaal.

In het optionele Weissach-pakket zitten nog meer koolstofvezel onderdelen voor het interieur, exterieur en het onderstel. Met het Weissach-pakket weegt de GT3 RS slechts 1.430 kilo. Wil je een rolkooi, moet je het Clubsport-pakket nemen. Dan krijg je direct een handmatig te bedienen brandblusser, voorbereiding voor een hoofdstroomschakelaar en een zespuntsgordel.

Prijs Porsche 911 GT3 RS

De nieuwe Porsche 911 GT3 RS is direct te bestellen bij de Porsche-dealers. De prijs is minimaal 272.900 euro. Hier komen eventuele opties dus nog bovenop. Daarmee is hij zo’n 80.000 euro goedkoper dan de GT2 RS en je bespaart ook nog eens kosten aan de luiers. De non-RS is zo’n 45.000 euro goedkoper. Keuzes, keuzes…

Reacties
  1. de bijoennair zegt op 4 december 2018 om 19:59:

    heb er 3 van

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws