
Zoals de Nürburgring er nu bij ligt, kan alleen Sébastian Loeb een wereldrecord zetten op de Bruine, eh, Groene Hel. Daarom is Volkswagen druk bezig met het draaien van simulaties. En uit deze simulaties blijkt dat een Nürburgringrecord er best in zit voor de Volkswagen ID R.
Volkswagen bouwde de ID R om het record op de Pikes Peak-heuvelklim te decimeren. Dat lukte, ruimschoots. Het volgende doelwit is, volgens de geruchten, het elektrische record op de Nürburgring. Chinese autofabrikant Nio bezit het huidige record met een tijd van 6 minuten en 45,90 seconden.
Het record van Porsche is binnen handbereik
Volgens bronnen binnen Volkswagen Motorsport is het Nürburgringrecord van de Porsche 919 Hybrid binnen handbereik. Als we even heel voorbarig mogen zijn: Nio kan inpakken, maar voor Porsche gaat het heel spannend worden. De autobouwer uit Stuttgart zou dan voor het eerst in 35 jaar geen recordhouder meer zijn.
De Volkswagen ID R zal specifiek aangepast worden om de Nürburgring te tackelen. VW herziet de aerodynamica en verhoogt de huidige topsnelheid van 240 km/u. Eerder liet Volkswagen al weten dat de 700 pk conservatief was – de auto kan veel meer produceren.
Pikes Peak-recordhouder Roman Dumas, die vier keer de 24 Uur van de Nürburgring won, zal in mei een poging doen op de ‘Ring. Hij moet het rondje van 22,8 kilometer met een gemiddelde snelheid van 238 km/u completeren. Spannende tijden.
Meer van TopGear


In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Geweldig nieuws voor liefhebbers van de legendarische Volkswagen curryworsten

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Volkswagen Motorsport is niet meer

VW ID R aast op ronderecord F1-auto

VW Golf met ID R-techniek: elektro-ijsracer

Een elektrische Volkswagen R komt over vijf jaar

Volkswagen ID R heeft alweer een record behaald

Volkswagen ID R zet elektrisch record op de Nürburgring

Volkswagen ID Life blikt vooruit op stads-EV’tje

Volkswagen ID.4: 1e rij-indruk

Volkswagen Motorsport is niet meer

Prijs Volkswagen ID.4 is bekend

Elektrische Volkswagen ID.4 maakt entree

Elon Musk probeert de Volkswagen ID.3

Niemand koopt een Maserati, dus rijdt deze Maserati zichzelf (en snel ook)

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Deze 3D geprinte hybride is officieel sneller dan een Koenigsegg

VIDEO: Koenigsegg Jesko Absolut verbreekt 0-400-0 record

Dit F1-record van Jan Lammers kan Max Verstappen voorlopig niet breken

Zo ongelofelijk hard kan de Rimac Nevera achteruit rijden (en dat is een record)

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Deze kleine verandering aan Nürburgring gaat groot verschil maken voor bestuurders

Niemand weet wat er met deze Saab is gebeurd, want hij kan niet gecrasht zijn op de Nürburgring

In dit uitzonderlijke geval wordt de schade van een crash op de Nürburgring wél gedekt

Uitstappen op het circuit is nog het minst domme wat deze GTI-rijder doet

Telefoonmerk Xiaomi wil Porsche verslaan met deze SU7 Ultra: 1.500+ pk met ‘V8s’- en ‘V6s’-motoren

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

Deze auto met Lamborghini-koplampen is een van de goedkoopste auto’s van Nederland

Als je met een elektrische auto langzamer optrekt dan een vrachtwagen, moet je je rijbewijs inleveren

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het
