
Zoals de Nürburgring er nu bij ligt, kan alleen Sébastian Loeb een wereldrecord zetten op de Bruine, eh, Groene Hel. Daarom is Volkswagen druk bezig met het draaien van simulaties. En uit deze simulaties blijkt dat een Nürburgringrecord er best in zit voor de Volkswagen ID R.
Volkswagen bouwde de ID R om het record op de Pikes Peak-heuvelklim te decimeren. Dat lukte, ruimschoots. Het volgende doelwit is, volgens de geruchten, het elektrische record op de Nürburgring. Chinese autofabrikant Nio bezit het huidige record met een tijd van 6 minuten en 45,90 seconden.
Het record van Porsche is binnen handbereik
Volgens bronnen binnen Volkswagen Motorsport is het Nürburgringrecord van de Porsche 919 Hybrid binnen handbereik. Als we even heel voorbarig mogen zijn: Nio kan inpakken, maar voor Porsche gaat het heel spannend worden. De autobouwer uit Stuttgart zou dan voor het eerst in 35 jaar geen recordhouder meer zijn.
De Volkswagen ID R zal specifiek aangepast worden om de Nürburgring te tackelen. VW herziet de aerodynamica en verhoogt de huidige topsnelheid van 240 km/u. Eerder liet Volkswagen al weten dat de 700 pk conservatief was – de auto kan veel meer produceren.
Pikes Peak-recordhouder Roman Dumas, die vier keer de 24 Uur van de Nürburgring won, zal in mei een poging doen op de ‘Ring. Hij moet het rondje van 22,8 kilometer met een gemiddelde snelheid van 238 km/u completeren. Spannende tijden.
Meer van TopGear


Niet alleen terugroepacties voor airbags: ook Volkswagen roept auto’s terug wegens veiligheidsproblemen

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

In deze populairste elektrische Volkswagen gaan de buren denken dat je gewoon een benzinemotor hebt

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Volkswagen Motorsport is niet meer

VW ID R aast op ronderecord F1-auto

VW Golf met ID R-techniek: elektro-ijsracer

Een elektrische Volkswagen R komt over vijf jaar

Volkswagen ID R heeft alweer een record behaald

Volkswagen ID R zet elektrisch record op de Nürburgring

Volkswagen ID Life blikt vooruit op stads-EV’tje

Volkswagen ID.4: 1e rij-indruk

Volkswagen Motorsport is niet meer

Prijs Volkswagen ID.4 is bekend

Elektrische Volkswagen ID.4 maakt entree

Elon Musk probeert de Volkswagen ID.3

Niemand koopt een Maserati, dus rijdt deze Maserati zichzelf (en snel ook)

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Deze 3D geprinte hybride is officieel sneller dan een Koenigsegg

VIDEO: Koenigsegg Jesko Absolut verbreekt 0-400-0 record

Dit F1-record van Jan Lammers kan Max Verstappen voorlopig niet breken

Zo ongelofelijk hard kan de Rimac Nevera achteruit rijden (en dat is een record)

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Deze kleine verandering aan Nürburgring gaat groot verschil maken voor bestuurders

Niemand weet wat er met deze Saab is gebeurd, want hij kan niet gecrasht zijn op de Nürburgring

In dit uitzonderlijke geval wordt de schade van een crash op de Nürburgring wél gedekt

Uitstappen op het circuit is nog het minst domme wat deze GTI-rijder doet

Dit zou best wel (opnieuw) de bestverkochte auto van Nederland kunnen gaan worden

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

Tesla hangt een verkoopverbod boven het hoofd op hun grootste markt

Doorrijden met je oude benzineauto is slechter voor het milieu dan een nieuwe EV kopen, dit is waarom

De Europese Unie wil dat alle auto’s van de zaak en huurauto’s verplicht elektrisch zijn

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen
