
Zoals de Nürburgring er nu bij ligt, kan alleen Sébastian Loeb een wereldrecord zetten op de Bruine, eh, Groene Hel. Daarom is Volkswagen druk bezig met het draaien van simulaties. En uit deze simulaties blijkt dat een Nürburgringrecord er best in zit voor de Volkswagen ID R.
Volkswagen bouwde de ID R om het record op de Pikes Peak-heuvelklim te decimeren. Dat lukte, ruimschoots. Het volgende doelwit is, volgens de geruchten, het elektrische record op de Nürburgring. Chinese autofabrikant Nio bezit het huidige record met een tijd van 6 minuten en 45,90 seconden.
Het record van Porsche is binnen handbereik
Volgens bronnen binnen Volkswagen Motorsport is het Nürburgringrecord van de Porsche 919 Hybrid binnen handbereik. Als we even heel voorbarig mogen zijn: Nio kan inpakken, maar voor Porsche gaat het heel spannend worden. De autobouwer uit Stuttgart zou dan voor het eerst in 35 jaar geen recordhouder meer zijn.
De Volkswagen ID R zal specifiek aangepast worden om de Nürburgring te tackelen. VW herziet de aerodynamica en verhoogt de huidige topsnelheid van 240 km/u. Eerder liet Volkswagen al weten dat de 700 pk conservatief was – de auto kan veel meer produceren.
Pikes Peak-recordhouder Roman Dumas, die vier keer de 24 Uur van de Nürburgring won, zal in mei een poging doen op de ‘Ring. Hij moet het rondje van 22,8 kilometer met een gemiddelde snelheid van 238 km/u completeren. Spannende tijden.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear



Volkswagen gaat geen prijzenoorlog voeren met Tesla: ‘Vertrouwen op betrouwbaarheid’


Abt bouwt jouw diesel-Transporter om naar elektrisch


Gecondoleerd: De Volkswagen Up is definitief dood, ook de normale versies


Volkswagen ID. Buzz komt als snelle GTX met 340+ pk en misschien als California-camper


Deze gepantserde VW Golf GTI heeft zelfs een kogelwerend glazen schuifdak



Volkswagen Motorsport is niet meer


VW ID R aast op ronderecord F1-auto


VW Golf met ID R-techniek: elektro-ijsracer


Een elektrische Volkswagen R komt over vijf jaar


Volkswagen ID R heeft alweer een record behaald


Volkswagen ID R zet elektrisch record op de Nürburgring


Volkswagen ID Life blikt vooruit op stads-EV’tje


Volkswagen ID.4: 1e rij-indruk



Volkswagen Motorsport is niet meer


Prijs Volkswagen ID.4 is bekend


Elektrische Volkswagen ID.4 maakt entree


Elon Musk probeert de Volkswagen ID.3


De laatste Bugatti Chiron is geveild voor een recordbedrag


De Rimac Nevera zet een nieuw snelheidsrecord neer voor elektrische productieauto’s


Mieters: Duitse studenten bouwen de snelst accelererende EV ter wereld


Zo ziet een auto eruit die 50.000 kilometer non-stop reed (maar liefst negen dagen lang)


Zeekr, zustermerk van het brave Volvo, zet wereldrecord voor snelste EV-drift


Porsche pakt Nürburgring-record terug van Tesla, en het is boeiend om te zien hoe ze dat doen


BMW-rijder denkt dat ie in online lobby zit


Compilatie: Onveilige momenten op de Nürburgring


Touristenfahrten 2022 begint op 12 maart


Camaro op de Nürburgring blaast iets op


VW Golf ’Ring Tracktor’ kan van jou zijn


Porsche 718 Cayman GT4 RS: welke motor?



Foutje: Bij deze laadpaal mag je maar drie minuten parkeren, anders krijg je een boete


Volgens Mazda willen mensen straks helemaal geen EV’s met een groot bereik



De elektrische Volkswagen ID. Buzz is de nieuwe auto van de Wegenwacht


Max Verstappen drift met de Ford Supervan 4 en Mustang Mach-E 1400


Deze Nissan Ariya gaat van de Noordpool naar de Zuidpool rijden


Deze elektrische Xpeng P7 en G9 komen naar Nederland


Porsche deelt slecht nieuws over de toekomst van synthetische brandstoffen



Foutje: Bij deze laadpaal mag je maar drie minuten parkeren, anders krijg je een boete


Op zoek naar een snelle diesel? Deze Audi R18 TDI Ultra kan van jou zijn


Zelfs met een volle accu zijn PHEV’s helemaal niet zo groen, blijkt uit onderzoek


Vrachtwagens in Duitsland mogen geen snelle bocht naar rechts meer maken (maar wel naar links)


Reacties