
De Groene Hel kent geen geheimen. Langs de strook asfalt van 20,8 kilometer zit altijd wel een gretige spotter met zijn camera in de aanslag. De Volkswagen ID R is gespot en maakt zich op voor het langverwachte duel met de Nürburgring. VW’s elektroracer verbrak eerder het Pikes Peak-record door 19 seconden sneller te zijn dan Sebastian Loeb in zijn Peugeot.
Om het elektrische record van de Nürburgring te verbreken, moet de ID R een rondetijd neerzetten die sneller is dan 6 minuten en 45,9 seconden. Volkswagen geeft de ID R speciaal voor de Ringrecordpoging een ander jasje. De aanpassingen zijn gedaan om minder luchtweerstand te genereren. Hij heeft bijvoorbeeld een enorme splitter, een nieuwe bodem en een nieuwe achtervleugel.
Het vermogen van 670 pk blijft hetzelfde. Zou de ID R met deze aanpassingen het klusje kunnen klaren? Het ziet er in ieder geval veelbelovend uit, vooral met Romain Dumas achter het stuur. In de simulator zette de coureur al een tijd neer van 6 minuten en 6,17 seconden.
De snelste tijd in de ID R werd echter niet door iemand van Volkswagen gezet. VW maakte de auto beschikbaar in het spel RaceRoom Racing Experience en op het online asfalt sneuvelde de ene tijd na de andere. De snelste tijd is nu 5 minuten en 56,6 seconden. Als dat enige indicatie is voor hoe het in de echte wereld verloopt, lijkt het record dus sowieso al in de pocket.
De snelste tijd op de Nordschleife ooit is 5 minuten en 19,546 seconden, door de Porsche 919 Hybrid Evo. De onbeteugelde Le Mans-auto zette die tijd vorig jaar neer. Moet Porsche vrezen voor de bloedsnelle elektrische Volkswagen? Of is een halve minuut tijdswinst echt een brug te ver?
Volkswagen ID R is gespot op de Ring
TopGear nieuwsbrief
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox.
Reacties
Geef een antwoord Reactie annuleren
Meer van TopGear


Volkswagen ID. Buzz krijgt suffe Star Wars-outfit

De prijs van de elektrische Volkswagen ID. Buzz is bekend

Volkswagen Golf R 20 Years is de krachtigste productie-Golf tot nu toe

Nooit eerder getoonde Volkswagen Golf 8 TCR duikt op in loods

Scout is het nieuwe automerk van de Volkswagen Groep

Volkswagen Motorsport is niet meer

VW ID R aast op ronderecord F1-auto

VW Golf met ID R-techniek: elektro-ijsracer

Een elektrische Volkswagen R komt over vijf jaar

Volkswagen ID R heeft alweer een record behaald

Volkswagen ID R zet elektrisch record op de Nürburgring

Volkswagen ID Life blikt vooruit op stads-EV’tje

Volkswagen ID.4: 1e rij-indruk

Volkswagen Motorsport is niet meer

Prijs Volkswagen ID.4 is bekend

Elektrische Volkswagen ID.4 maakt entree

Elon Musk probeert de Volkswagen ID.3

Ferrari 488 GTB vs Hennessey Escalade in een dragrace

Chris Harris over de Ferrari 488 Pista en McLaren 600LT

Sabine Schmitz in een BMW M5 E39 over de Ring

19 mensen in een Opel Corsa – past makkelijk

’The Art of Racing in the Rain’ is de perfecte film

Touwtrekken in GTA 5 is nét iets anders

Het record voor de duurste auto ooit verkocht is naar verluidt verpletterd

BMW M3 Touring moet de snelste stationwagen op de Nürburgring worden. Wie moet hij verslaan?

De langste auto ter wereld is gerestaureerd en is nóg langer

Bugatti Chiron op de Autobahn tikt 414 km/u aan

Het snelheidsrecord op land staat op ruim 10.000 km/u

Tesla pakt Nürburgring-record voor EV’s

Volkswagen ID. Buzz krijgt suffe Star Wars-outfit

De elektrische Renault Megane E-Tech is nu de enige Megane. Een goede zet?

Stopt Seat als verbrandingsmotoren verboden worden?

De prijs van de elektrische Volkswagen ID. Buzz is bekend

Ook de elektrische Mercedes G-klasse kan 360 graden op de plek draaien

Rijdt de Mercedes EQB 300 zo vriendelijk als hij eruitziet?

Deze Volkswagen T1 Half-track Fox met twaalf wielen is helemaal gerestaureerd

Volkswagen ID. Buzz krijgt suffe Star Wars-outfit

De Alpina B3 facelift is krachtiger en sneller

De prijs van de elektrische Volkswagen ID. Buzz is bekend

Ook de elektrische Mercedes G-klasse kan 360 graden op de plek draaien

Driftende Mercedes-AMG E 63 S crasht tegen Audi RS 6

Deze klassieke Alfa F1-auto is eigenlijk een omgebouwde Mazda MX-5

Deze Volkswagen T1 Half-track Fox met twaalf wielen is helemaal gerestaureerd

Hoe de Maserati MC20 Cielo stevig bleef zonder veel extra gewicht

Volkswagen ID. Buzz krijgt suffe Star Wars-outfit

Dit zijn negen stiekeme (en vaak geniale) trucjes die werden uitgehaald in de racerij

Rik van Schie says at 1 mei 2019:
Met raceroom experience kan hem virtueel testen op dezelfde track