Dirt Rally 2.0 review: het spel bereikt nieuwe hoogtes

In Dirt Rally 2.0 heb je geen excuus meer als je niet kunt rijden

Foto('s): CodeMastersDirt Rally 2.0
Foto('s): CodeMastersDirt Rally 2.0
Foto('s): CodeMastersDirt Rally 2.0
Foto('s): CodeMastersDirt Rally 2.0
Foto('s): CodeMastersDirt Rally 2.0
Dirt Rally 2.0
Dirt Rally 2.0
Dirt Rally 2.0
Dirt Rally 2.0
Dirt Rally 2.0

In de geschiedenis van de mensheid triomfeerde de papperige grijze massa vaak over de koude schouder van de natuurwetten. Bijvoorbeeld toen NASA berekende hoe ze Apollo 13 om de maan heen konden slingeren. Of toen Bletchley Park de Enigma-code kraakte. Of toen de ontwikkelaar van Dirt Rally 2.0 de virtuele natuurwetten précies goed kreeg.

Zelden kon je vanuit huis zo accuraat ervaren hoe het is om met vier wielen over modder, zand en glad asfalt te glijden. De eerste Dirt Rally zette al serieuze stappen richting om een simulator te worden, maar had nog wat kleine imperfecties waardoor de auto zo nu en dan onvoorspelbaar kon reageren.

De crash is jouw schuld

Dirt Rally 2.0 strijkt de imperfecties glad en als je nu ondersteboven in een greppel terecht komt, kun je niemand anders de schuld geven dan jezelf. Te gretig met het luid-pedaal, vermoeden we. Met een standaard controller is Dirt Rally 2.0 prima te spelen – maar je wil eigenlijk een stuurtje. Dan pas ervaar je het uitstekende rekenwerk van de ontwikkelaar.

Je voelt de constante lastwisseling van de auto wanneer je op zachte veren over een proef boendert. Je start niet elke proef als eerste en je voelt de voorwielen springen door de sporen die je voorganger achterliet op de weg. Het oog voor detail is bizar.

Is Dirt Rally 2.0 uitgebreid?

Ongeveer hetzelfde als de voorganger van Dirt Rally 2.0. Zes rallylocaties met een variëteit van lengtes en proeven. De weersomstandigheden wisselen per race waardoor je niet vaak het gevoel van herhaling krijgt. Het hoogtepunt is de proeven in Argentinië, waar je over krappe haarspeldbochten door gekartelde rotswanden moet sturen.

Het World Rallycross Championship-deel is verpakt in acht circuits waarvan er vier nieuw zijn, inclusief Silverstone. En eigenlijk maakt het geen donder uit waar je rijdt. Als in het in een Citroën DS21 uit de jaren zestig langs de kust van Nieuw-Zeeland of de veel te krachtige Aston Martin Vantage RGT over het snelle asfalt van Spanje. Dirt Rally 2.0 zorgt altijd voor vermaak.

Wist je al dat je Dirt Rally 2.0 gratis krijgt bij 1 jaar TopGear ??

Reacties
  1. Marco Zampiron zegt op 27 februari 2019 om 01:48:

    Ferrari LaFerrari, Lamborghini Sesto Elemento, Aston Martin Valkyrie would be good! Thanks

  2. Marco Zampiron zegt op 27 februari 2019 om 01:46:

    Please can us post more wallpapers of Lamborghini and Ferrari in HD like the last ones? I’m loving these pictures in my desktop and iPhone! Many thanks, great job!

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken