Je zou het bijna niet verwachten, maar zelfs moderne autofabrieken laten nog een sinaasappelhuidje achter op de lak. In de meeste gevallen valt het huidje pas op als je er met TL-licht met je neus bovenop gaat zitten, maar bij een auto als een Porsche 911 GT3 RS, die je een unieke kleur hebt laten geven door Porsche, wil je de perfecte lak. Topaz Detailing laat zien welke stappen je moet ondernemen om de lak zo glad als een glasplaat krijgt.

De eerste stap is het afplakken van de Porsche om alle onderdelen die geen lak hebben, te beschermen. Ook de randen van de carrosserie krijgen een plakrandje, die worden later met de hand gedaan. Daarna moet de volledige lak licht opgeschuurd worden om de blanke laklaag vlak en even te maken. Daarna schuren ze de lak steeds fijner op, zodat de auto weer gaat glimmen. Eerst hebben ze trouwens de dikte van de lak opgemeten, zodat ze weten hoe ver ze kunnen schuren.

Als kerst op de taart krijgen diverse plastic delen een glimmend laagje koolstofvezel. Om al het werk te beschermen tegen de elementen, krijgt de auto een blanco wrap, die de lak beschermt. Dit wordt ook wel een Paint Protection Film (of PPF) genoemd. Er zijn verschillende bedrijven in Nederland waar je ook terecht kunt voor een poetsbeurt als deze, of alleen voor een PPF. Als je ziet hoeveel uur er in de auto verdwijnt, snap je waarom het polijsten van je auto een lieve duit kost.

Porsche 911 GT3 RS krijgt poetsbeurt van 100 uur

Reacties

  • Maestro heeft op 11 april 2020 geschreven:

    De laklaag even maken? Zal wel egaal maken zijn, vertaald uit het engels?

    Reageer
  • Okke Jacobs heeft op 11 april 2020 geschreven:

    Absoluut een must voor de echte perfectionist! De lijnen en rondingen van de auto komen vele malen beter uit en geeft daardoor een extra dimensie! Voor degene die op zoek is naar een bedrijf in Nederland die deze exclusieve behandeling uit kan voeren, kan met mij contact opnemen: Car & Boat Wellness 061230370 of check Facebook en Instagram

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)