
Een F1-auto ombouwen voor de openbare weg, dat schijnt zo makkelijk nog niet te zijn. Vorige week werd de Mercedes-AMG One al gespot op de wegen rond de Nürburgring, maar van een ronde kwam het niet. De auto viel stil door een onbekend mankement en mocht terug de garage in. Ook daarom is het nog een testauto.
Afgelopen weekend kwam de herkansing. De Mercedes-AMG werd door CarSpyMedia gespot naast en op de Nürburgring. De beelden onder aan de pagina geven een klein voorproefje van hoe de hypercar van AMG gaat klinken. We waarschuwen meteen: het is allemaal niet zo spectaculair, maar wie weet verandert AMG nog iets aan het uitlaatsysteem voordat de productie begint.
Specificaties Mercedes-AMG One
Mercedes pakt letterlijk de V6 uit de F1-auto van Lewis Hamilton en bouwt er een straatauto omheen. De 1,6-liter turbomotor en het hybridesysteem produceren samen 1.000 pk en de zescilinder spint op tot 11.000 tpm. De 0-200-tijd is minder dan 6 seconden en de top is 350 km/u.
De auto is vaker uitgesteld
Waarom de ontwikkeling zo lastig is? Een F1-auto is ontwikkeld om volle bak over het circuit te jakkeren, maar minder om met 40 graden stil te staan voor een stoplicht. Het stationair toerental van een F1-auto is veel te hoog voor straatgebruik, er treden snel koelproblemen op bij stilstand en de uitstoot ligt te hoog.
Het oorspronkelijke plan van Mercedes was dat de klanten in 2019 al in hun hypercar konden stappen. Door de lastige ontwikkeling en ongetwijfeld door corona loopt het project flink achter. Wanneer klanten hun auto van 2,2 miljoen euro mogen ontvangen, is nog altijd niet bekend.
Mercedes-AMG One laat zich horen op de Nürburgring
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Mercedes wil nooit meer een straatauto met een F1-motor bouwen

De Mercedes-AMG One pakt nog wat meer baanrecords



Mercedes-AMG One review: Kan het echt, een F1-motor in een straatauto?


Kijk hoe de Mercedes-AMG One moeiteloos het Nürburgring-record breekt


Het stuur van de Mercedes-AMG One heeft een mooie oplossing tegen linksplakkers



De nieuwe Mercedes-AMG C 63 zonder V8-motor is ook nog duurder


Waarom deze diesel-Mercedes in slechts twee jaar tijd 370.000 (!) kilometer reed


Mercedes C 200 Estate review: Waarom niet gewoon de PHEV?



Mercedes G-Klasse pakt de stoep om file te omzeilen, maar krijgt karma


De nieuwe Mercedes E-klasse is een knappe taxi van de toekomst


Mercedes-Maybach EQS SUV is de eerste volledig elektrische Maybach



Mercedes G-Klasse pakt de stoep om file te omzeilen, maar krijgt karma


Luister naar de opvolger van de Mercedes-AMG GT


Mercedes-AMG EQS 53 review: Kan elektrisch ook écht AMG zijn?


Amerikaanse tuner bouwt Mercedes-AMG G 63 om tot pick-up


De Mercedes GLE is er nu alleen nog maar als hybride


Mercedes viert het einde van het F1-seizoen 2022 met deze speciale AMG SL


BMW-rijder denkt dat ie in online lobby zit


Compilatie: Onveilige momenten op de Nürburgring


Touristenfahrten 2022 begint op 12 maart


Camaro op de Nürburgring blaast iets op


VW Golf ’Ring Tracktor’ kan van jou zijn


Porsche 718 Cayman GT4 RS: welke motor?


Mysterie achter deze drie achtergelaten Tesla Roadsters is ontrafeld


Rijden met de Lamborghini Huracán Sterrato op een rallycross circuit


Nederlander komt er (pijnlijk) achter dat een Ferrari kopen zonder proefrit niet zo slim is


Luister hier voor het eerst naar de nieuwe V12 van de Lamborghini Revuelto op de Ring


Verkocht! Dit (lage) bedrag betaalde iemand voor de beruchtste Ferrari van Nederland


De nieuwe Aston Martin DB12 laat zien dat de V12 definitief dood is



Kooptip: Je ziet vast wel wie de vorige eigenaar was van deze ‘super dikke Audi’



De nieuwe Volkswagen ID. Buzz voor 7 personen is de versie die je wilt


Dit is het nieuwe logo van Porsche (en er is best wat veranderd, als je goed kijkt)



De nieuwe Mercedes-AMG C 63 zonder V8-motor is ook nog duurder


Waarom deze speciale Golf R 333 (van een tonnetje) eigenlijk niet zo bijzonder is


Wachten aan de laadpaal is straks geen straf met 190 games in de BMW i5


Je wilt over 11 uur een pizza eten in Milaan, welke auto kies je?


Dit zijn leuke dingen die mensen wel vaker mogen doen in het verkeer



Kooptip: Je ziet vast wel wie de vorige eigenaar was van deze ‘super dikke Audi’



De nieuwe Volkswagen ID. Buzz voor 7 personen is de versie die je wilt


Deze Lancia Delta Evo-rallyauto is volledig elektrisch (0-100 in 1,8 s)


Reacties