
Een F1-auto ombouwen voor de openbare weg, dat schijnt zo makkelijk nog niet te zijn. Vorige week werd de Mercedes-AMG One al gespot op de wegen rond de Nürburgring, maar van een ronde kwam het niet. De auto viel stil door een onbekend mankement en mocht terug de garage in. Ook daarom is het nog een testauto.
Afgelopen weekend kwam de herkansing. De Mercedes-AMG werd door CarSpyMedia gespot naast en op de Nürburgring. De beelden onder aan de pagina geven een klein voorproefje van hoe de hypercar van AMG gaat klinken. We waarschuwen meteen: het is allemaal niet zo spectaculair, maar wie weet verandert AMG nog iets aan het uitlaatsysteem voordat de productie begint.
Specificaties Mercedes-AMG One
Mercedes pakt letterlijk de V6 uit de F1-auto van Lewis Hamilton en bouwt er een straatauto omheen. De 1,6-liter turbomotor en het hybridesysteem produceren samen 1.000 pk en de zescilinder spint op tot 11.000 tpm. De 0-200-tijd is minder dan 6 seconden en de top is 350 km/u.
De auto is vaker uitgesteld
Waarom de ontwikkeling zo lastig is? Een F1-auto is ontwikkeld om volle bak over het circuit te jakkeren, maar minder om met 40 graden stil te staan voor een stoplicht. Het stationair toerental van een F1-auto is veel te hoog voor straatgebruik, er treden snel koelproblemen op bij stilstand en de uitstoot ligt te hoog.
Het oorspronkelijke plan van Mercedes was dat de klanten in 2019 al in hun hypercar konden stappen. Door de lastige ontwikkeling en ongetwijfeld door corona loopt het project flink achter. Wanneer klanten hun auto van 2,2 miljoen euro mogen ontvangen, is nog altijd niet bekend.
Mercedes-AMG One laat zich horen op de Nürburgring
TopGear nieuwsbrief
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox.
Meer van TopGear


Bouw nu een Mercedes-AMG One voordat Mercedes het zelf doet (van Lego)

De Mercedes-AMG One klinkt als een F1-auto

Dit is het geluid van de Mercedes-AMG One

Mercedes-AMG One: Le Mans zit er niet in

Mercedes-AMG One releasedatum uitgesteld

‘Lewis Hamilton mag in Monaco gewoon sieraden dragen’

Ook de elektrische Mercedes G-klasse kan 360 graden op de plek draaien

Driftende Mercedes-AMG E 63 S crasht tegen Audi RS 6

Hoge bazen Mercedes waren ‘dronken’ toen ze instemden met de AMG One

Rijdt de Mercedes EQB 300 zo vriendelijk als hij eruitziet?

Een van de mooiste verhalen achter de Mercedes 300 SLR Coupé

Mercedes V-klasse met 4.0 V8 van AMG

Hybride AMG’s: viercilinders en elektrische turbo’s

YouTuber steekt Mercedes-AMG GT 63 S in brand

Gespot: Mercedes-AMG A 35 van de politie

Elektrische turbo van AMG elimineert turbogat

Mercedes-AMG CLA 45 S 4Matic+

BMW-rijder denkt dat ie in online lobby zit

Compilatie: Onveilige momenten op de Nürburgring

Touristenfahrten 2022 begint op 12 maart

Camaro op de Nürburgring blaast iets op

VW Golf ’Ring Tracktor’ kan van jou zijn

Porsche 718 Cayman GT4 RS: welke motor?

Hoe de Maserati MC20 Cielo stevig bleef zonder veel extra gewicht

Een Bugatti Bolide van 4 miljoen euro uitladen is een stressvolle onderneming

Het ontwerpen van een Lego-set lijkt erg op het ontwikkelen van een echte auto

Lego Ferrari Daytona SP3 is het perfecte maatje voor je Lego Lamborghini

Hoge bazen Mercedes waren ‘dronken’ toen ze instemden met de AMG One

Toyota GR86: 1e rij-indruk

Deze Volkswagen T1 Half-track Fox met twaalf wielen is helemaal gerestaureerd

Volkswagen ID. Buzz krijgt suffe Star Wars-outfit

De Alpina B3 facelift is krachtiger en sneller

De prijs van de elektrische Volkswagen ID. Buzz is bekend

Ook de elektrische Mercedes G-klasse kan 360 graden op de plek draaien

Driftende Mercedes-AMG E 63 S crasht tegen Audi RS 6

Deze klassieke Alfa F1-auto is eigenlijk een omgebouwde Mazda MX-5

Deze Volkswagen T1 Half-track Fox met twaalf wielen is helemaal gerestaureerd

Hoe de Maserati MC20 Cielo stevig bleef zonder veel extra gewicht

Volkswagen ID. Buzz krijgt suffe Star Wars-outfit

Dit zijn negen stiekeme (en vaak geniale) trucjes die werden uitgehaald in de racerij

Reacties