
Dit weekend stonden Mick Schumacher en Callum Ilott te trappelen om hun officiële F1-debuut te maken. Ze reden al eerder in F1-auto’s, maar niet als onderdeel van een GP-weekend. Het oktoberweer in de Eifel gooit echter roet in het eten van de jonge coureurs. Het is koud en het regent op de Nürburgring. In principe zouden de auto’s in die condities wel de baan kunnen betreden, maar er hangt een dik pak mist rond de Nürburgring.
Door het weer kan de medische helikopter niet vliegen. Om een sessie in de Formule 1 van start te laten gaan, moet de helikopter binnen een bepaalde tijd iemand naar een ziekenhuis in de buurt kunnen brengen. En dat kan nu dus niet. De klok gaat wel gewoon om de gebruikelijke tijd van 11 uur lopen voor deze sessie. De raceleiding houdt de uitgang van de pitstraat dan gesloten.
Er zijn meerdere updates gedurende de sessie over het weer, maar deze zijn constant definitief. Uiteindelijk krijgen we te horen dat de auto’s helemaal niet meer de baan op mogen en het debuut van Schumacher en Illot afgeblazen moet worden. Vanmiddag staat er weer een sessie gepland. Hopelijk is de mist dan opgeklaard en kunnen de coureurs wel van start.
Data en tijden van de GP van de Eifel 2020
Vrijdag 9 oktober 2020
2e vrije training: 15:00 uur – 16:30 uur
Zaterdag 10 oktober 2020
3e vrije training: 12:00 uur – 13:00 uur
Kwalificatie: 15:00 uur – 16:00 uur
Zondag 11 oktober 2020
Race: 14:10 uur
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Kwalificatie van de GP van de Eifel 2020

3e vrije training van de GP van de Eifel 2020

2e vrije training van de GP van de Eifel 2020

Voorbeschouwing van de GP van de Eifel 2020

Mick Schumacher rijdt FP1 voor Alfa Romeo in Duitsland

De Mercedes-AMG One pakt nog wat meer baanrecords

Waarom je geen F1 gaat zien op de Nürburgring Nordschleife

2e vrije training van de GP van Portugal 2020

1e vrije training van de GP van Portugal 2020

Uitslag van de GP van de Eifel 2020

Kwalificatie van de GP van de Eifel 2020

Je kunt de afgebrande F1-auto van Romain Grosjean nu in het echt gaan bekijken

De helm van Grosjean na de crash in Bahrein

Releasedatum Drive to Survive seizoen 3 aangekondigd

Eindstand van het Formule 1-kampioenschap 2020

Uitslag van de GP van Abu Dhabi 2020

Kwalificatie van de GP van Abu Dhabi 2020

Williams F1-team rijdt in Japan weer met twee auto’s, tenzij Albon of Sargeant crasht

Sargeant rijdt dit F1-weekend niet meer omdat Albon anders geen auto heeft

Rode vlag verstoort 1e vrije training voor de GP van Australië 2024, Verstappen eindigt 2e

Williams FW46: Dit is de F1-auto van Albon en Sargeant voor 2024

3e vrije training in Las Vegas: Crashende Albon maakt vroegtijdig einde aan de sessie

Albon bewijst snel te zijn, maar niet zo snel als Verstappen tijdens 3e vrije training in Mexico

Bottas klust bij door auto te verhuren met een föhn voor je matje en een buitendouche

Sauber C44: Dit is de F1-auto van Bottas en Zhou in 2024

Zo heet het F1-team van Audi de komende twee jaar (nu Alfa Romeo weg is)

Hamilton verrast vriend en vijand en pakt pole tijdens de kwalificatie in Hongarije

Valtteri Bottas per direct weer in een F1-auto van Mercedes

Valtteri Bottas pikt Alfa Romeo Giulia GTAm op bij zijn werkgever

Alles wat je moet weten om mee te kunnen praten over F1 op Zandvoort komend weekend

Hoe laat begint F1 op Spa? En alles over de GP van België 2024

Norris de snelste bij 2e vrije training voor GP van Hongarije 2024, Leclerc crasht hard

Hoe laat begint F1 op de Hungaroring? En alles over de GP van Hongarije 2024

Hoe laat begint F1 op Silverstone? En alles over de GP van Groot-Brittannië 2024

Hoe laat begint F1 op de Red Bull Ring? En alles over de GP van Oostenrijk 2024

Formule 1 kijken kost je 17 euro per maand en dan krijg je nog reclame ook

Robert Doornbos denkt dat dit team het kampioenschap gaat winnen in 2025 (en het is niet Red Bull)

Schelden is nu verboden in de Formule 1, drie keer raden wie nu de F1 catering gaat doen (en nee geen grap)

Enorme boetes voor schelden in de Formule 1: dit zijn de bedragen

Waarom Max Verstappen dit jaar iets gespierder (of dikker) mag zijn

Reacties