Audi neemt over het algemeen vrij pientere mensen in dienst. In de paar jaar die het duurt om een auto te ontwikkelen, overwegen ze diverse opties en afstellingen voor bijvoorbeeld het onderstel. En geen andere fabrikant wist de uitstoot van diesels zó laag te krijgen. Oh, wacht.

Uiteindelijk is het eindproduct een verzameling van weloverwogen en goed geteste keuzes om tot het ultieme compromis te komen. We vragen ons dan ook af of een klein bedrijfje in Engeland met 3D-tekensoftware daar veel aan kan verbeteren door lukraak flink wat centimeters breedte toe te voegen.

Maar, zo zal het bedrijf en zijn klanten ons ongetwijfeld vertellen, dan missen we het punt. ‘Jullie snappen het echt niet’, zal het klinken. Het gaat niet om wegligging, rondetijden of comfort. Het gaat puur om de esthetica. En ach, als mensen er gelukkig van worden, wie zijn wij dan om te oordelen.

We vragen ons wel altijd af waarom je een Audi RS 3 zou nemen, als je overduidelijk niet geeft om performance. Goed, de kit komt van een Engels bedrijf met de naam Xenonz. Een prijs is nog niet bekend, maar je kunt ze mailen voor een offerte. Hij past ook op een reguliere Audi A3 of S3 – als het maar een sedan is.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)