
Audi neemt over het algemeen vrij pientere mensen in dienst. In de paar jaar die het duurt om een auto te ontwikkelen, overwegen ze diverse opties en afstellingen voor bijvoorbeeld het onderstel. En geen andere fabrikant wist de uitstoot van diesels zó laag te krijgen. Oh, wacht.
Uiteindelijk is het eindproduct een verzameling van weloverwogen en goed geteste keuzes om tot het ultieme compromis te komen. We vragen ons dan ook af of een klein bedrijfje in Engeland met 3D-tekensoftware daar veel aan kan verbeteren door lukraak flink wat centimeters breedte toe te voegen.
Maar, zo zal het bedrijf en zijn klanten ons ongetwijfeld vertellen, dan missen we het punt. ‘Jullie snappen het echt niet’, zal het klinken. Het gaat niet om wegligging, rondetijden of comfort. Het gaat puur om de esthetica. En ach, als mensen er gelukkig van worden, wie zijn wij dan om te oordelen.
We vragen ons wel altijd af waarom je een Audi RS 3 zou nemen, als je overduidelijk niet geeft om performance. Goed, de kit komt van een Engels bedrijf met de naam Xenonz. Een prijs is nog niet bekend, maar je kunt ze mailen voor een offerte. Hij past ook op een reguliere Audi A3 of S3 – als het maar een sedan is.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.


Abt Audi RS 3 doet er nog eens 60 pk bij voor 300 km/u

Mercedes-AMG A 45 S of Audi RS 3 Sportback: welke van de twee is beter?

Nederlandse Audi RS 3 crasht op de Nürburgring

Audi RS 3 vs Audi RS 2: ze hebben meer gemeen dan je denkt

Oplettende buren achtervolgen gestolen Audi RS 3 van buurman

De Audi R8 V10 Performance RWD heeft 570 pk op de achterwielen, maar snel zul je niet crashen

Deze Nederlandse Audi R8 lijkt achtergelaten supercar uit Dubai

Waarom het zonde is dat Audi SQ5 Sportback TDI (net als alle Audi-diesels) geschrapt is

De Audi RS Q e-tron heeft een DTM-benzinemotor en Formule E-elektromotoren

Audi R8 verliest een wiel op de Nürburgring, maar rijdt gewoon door

Man vergeet koppelingspedaal bij starten en crasht zijn Audi R8 tegen zijn huis

Buitenspelen in de Audi RS 3, BMW M3, Porsche 911 en Lamborghini Aventador SVJ

Abt Audi RS 3 doet er nog eens 60 pk bij voor 300 km/u

Mercedes-AMG A 45 S of Audi RS 3 Sportback: welke van de twee is beter?

Nederlandse Audi RS 3 crasht op de Nürburgring

Audi RS 3 vs Audi RS 2: ze hebben meer gemeen dan je denkt

Oplettende buren achtervolgen gestolen Audi RS 3 van buurman

Nooit eerder getoonde Volkswagen Golf 8 TCR duikt op in loods

Zo maak je een daily driver (met de bijbehorende viezigheid) goed schoon

Toyota Prius blijkt uitstekende trekauto en trekt enorme gooseneck-trailer

Deze Mini JCW met enorme achtervleugel doet mee aan de 24 Uur van de Nürburgring

Kerel filmt vanbinnen hoe zijn auto geraakt wordt door bliksem

De AC Schnitzer ACS1 Green Hell is een nog scherpere M135i

Deze eigenaar verbouwde zijn geweldige Ford GT40 en Mustang met YouTube-kennis

Driftauto vliegt spontaan in de fik tijdens evenement

Brabus pakt nu ook Rolls-Royce en Porsche aan

Kooptip: Toyota MR2 met de VR6 uit een Golf R32

De tweede Kalmar Automotive 7-97 is prachtig groen

De Manhart Cayenne CRT 800 heeft 1.090 Nm en een net niet voorspelbaar aantal pk’s

Rijdt de Mercedes EQB 300 zo vriendelijk als hij eruitziet?

De Audi R8 V10 Performance RWD heeft 570 pk op de achterwielen, maar snel zul je niet crashen

Een van de mooiste verhalen achter de Mercedes 300 SLR Coupé

Waarom heet de nieuwe BMW M4 ‘CSL’ en niet ‘GTS’?

De nieuwe BMW M4 CSL blijft trouw aan het CSL-recept

Deze Nederlandse Audi R8 lijkt achtergelaten supercar uit Dubai

Deze eigenaar verbouwde zijn geweldige Ford GT40 en Mustang met YouTube-kennis

Waarom sommige offroaders een metalen draadje spannen tussen de motorkap en het dak

Een van de mooiste verhalen achter de Mercedes 300 SLR Coupé

Prodrive werkt aan een (tweedeurs!) Subaru Impreza restomod

Waarom heet de nieuwe BMW M4 ‘CSL’ en niet ‘GTS’?

Reacties