Een beetje aan de software plukken, misschien een setje nieuwe turbo’s en een sportuitlaat. Bij de meeste tuners is dat genoeg om flink meer power uit een motor te halen. Niet dat je ín een motor kunt kijken, maar gevoelsmatig wil je dat een tuner wel iets meer gedaan heeft als ze de rekening presenteren. Gelukkig is dat bij Brabus wel het geval. De nieuwe Brabus 900 – op basis van de Mercedes-AMG E 63 S – heeft een bijzondere motor.

Brabus sleutelt de 4,0-liter V8 volledig uit elkaar om er een 4,5-liter van te maken. Dat deden ze eerder ook bij de 900 Rocket. Het nieuwe vermogen is 900 pk en het koppel steeg naar 1.250 Nm. De 0-100-tijd is nu 2,8 seconden en omdat ze bij Brabus een stel verstandige rakkers zijn, begrensden ze de topsnelheid op 330 km/u. Het is niet helemaal duidelijk welke snelheid de Brabus zonder de begrenzer zou kunnen halen. Het vermogen gaat nog altijd via een automaat naar alle wielen.

Naast een opgeleukte V8 krijgt deze Brabus 900 een koolstofvezel afdekplaat op de motor en vanbuiten een hoop nieuwe koolstofvezel delen. De velgen die je hier ziet zijn de 21-inch Monoblock Z-velgen van Brabus. Ook staat de auto 20 millimeter lager. Het interieur hield Brabus vrij ingetogen, maar ze kunnen het ongetwijfeld zo dol maken als je wilt. Het is niet bekend wat de Duitse tuner rekent voor al het werk.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)