De nieuwe BMW M5 (F90)

Oeps: Dit is (nu al) de gloednieuwe BMW M5 G30!

nieuwe BMW M5 (G30)
nieuwe BMW M5 (G30)
nieuwe BMW M5 (G30)
nieuwe BMW M5 (G30)
nieuwe BMW M5 (G30)
nieuwe BMW M5 (G30)
nieuwe BMW M5 (G30)
nieuwe BMW M5 (G30)
nieuwe BMW M5 (G30)
nieuwe BMW M5 (G30)
nieuwe BMW M5 (G30)
nieuwe BMW M5 (G30)
nieuwe BMW M5 (G30)
nieuwe BMW M5 (G30)
nieuwe BMW M5 (G30)
nieuwe BMW M5 (G30)

Het is uiteraard heel stoer om ‘gelekt’ te roepen. Och och, wat zijn het toch een druiloren bij BMW. De waarheid is dat accidentele en vroegtijdige onthullingen vaak onderdeel zijn van een uitgekookte marketingstrategie. Maar misschien ook niet. Anyway, een Chinese website zette zojuist een video online van de nieuwe BMW M5 (F90). Meer dan een slideshow met een hip muziekje is het niet. Meer informatie dan we al wisten, geeft de video niet.

Wat kun je vertellen over de nieuwe BMW M5?

De voorbumper is uiteraard gewijzigd om de gulzige 4,4-liter V8 van lucht te voorzien. De aandrijving gaat naar alle wielen als je met je vingers van de knoppen blijft. Indien je een hekel hebt aan je Michelin-rubber (275/35 ZR20), druk je op een knop om het vermogen naar de achterwielen te sturen. Schakelen gaat altijd via een achttrapsautomaat. Driften kan de BMW M5 best aardig, zelfs met automaat.

De diffuser lijkt direct van de BMW M3 te komen en oogt daarom een beetje gedrongen voor de forse bips van de BMW M5. De wielkasten groeiden ook een stukje naar buiten toe. Binnenin in het een combinatie van randje-fout-toevoegingen: rode accenten, wit leer en gigadikke M-zetels. De extra knoppen op het stuur maken het kleine kind in ons blij. Als het een turboboost-functie (zoals in Knight Rider) was, hadden we het ook geloofd. Definitieve specs volgen snel. Verwacht maar dat een gemiddelde supercar hier een flinke kluif aan heeft.

De nieuwe BMW M5 (F90)

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken