De BMW M3 staat synoniem voor de zes-in-lijn. Tuurlijk, er was ooit een leuk uitstapje naar de V8, maar de zes-in-lijn is waar het om te doen is. Maar vergeet niet dat de oorspronkelijke BMW M3 slechts een viercilinder had. Daarom is deze heidense motorwissel zo gek nog niet. Overigens is dit geen M3, maar louter een 318i. Deze 3-serie ontving de F20C uit de Honda S2000 (AP1, voor de liefhebbers). Hij was te zien op autobeurs SEMA in Las Vegas.

Waarom zou je een BMW 3-serie met Honda S2000-motor bouwen? Jullie hebben dit uiteraard als parate kennis, maar de F20C-motor uit de Honda S2000 had ooit het record in handen van de krachtigste turboloze motor, als het ging om pk’s per liter. De 2.0 produceert in Japan 125 pk per liter. Pas toen Ferrari zich ertegenaan begon te bemoeien met de V8 in de 458 moest Honda het record uit handen geven. En laten we eerlijk zijn: van Ferrari kun je waardig verliezen.

10 pk minder voor deze BMW 3-serie met Honda S2000-motor

In Amerika en Europa produceert de motor trouwens maar 240 pk. De naald van de toerenteller loopt vrolijk door tot 8.900 tpm. In deze BMW 3-serie met Honda S2000-motor is het vermogen niet noemenswaardig toegenomen. Het uiterlijk is wel grondig aangepast met een Pandem-bodykit en 17-inch Rotiform-velgen. De achterspoiler komt wel van de BMW M3. De ophanging komt van het Duitse KW en de remmen zijn van een latere generatie M3. Binnenin zitten spulletjes van Momo. Hoe vinden jullie het resultaat?

Reacties

  • HMH heeft op 14 november 2021 geschreven:

    Recht van voren ziet hij er geweldig uit!

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)